Avatar billede kunde Nybegynder
12. april 2001 - 19:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

forum

jeg har hentet et \"forum-script på www.activeserverpages.dk\" det kører meget godt, men jeg savner en admin-del til at slette/tilføje indlæg, hvis nogen kender
noget der ligner dette vil jeg være taknemmelig....
Avatar billede darkhero Nybegynder
12. april 2001 - 21:51 #1
Sæt dette ind i en ASP fil..
(du skal ændre:
database.mdb til databasens navn
MAPPE til mappens navn
Overskrift, name, email med de info du vil kunne ændre)

Koden:
<% mode = request(\"mode\") %>
<% Response.buffer = true %>
<% if mode = \"\" then %>
<%
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath (\"database.mdb\")
strSQL = \"select* from MAPPE ORDER BY ID DESC\"
set rs = Conn.execute(strSQL)

if rs.EOF then
Response.write \"<font face=\"\"Verdana\"\" size=\"\"2\"\">Der er ingen indlæg i databasen!</font>\"
else
Do Until rs.EOF
%>
<form method=\"POST\" action=\"admin.asp?mode=update\">
<input type=\"hidden\" name=\"id\" size=\"20\" value=\"<%=RS(\"id\")%>\">
  <center>
  <table border=\"0\" width=\"100%\" height=\"1\">
  <table>
    <tr>
      <td width=\"33%\" height=\"11\" bgcolor=\"#FF0000\"><input type=\"text\" name=\"overskrift\" size=\"15\" value=\"<%=RS(\"Overskrift\")%>\"></td>
      <td width=\"77%\" height=\"11\" colspan=\"2\" bgcolor=\"#FF0000\"><input type=\"text\" name=\"mail\" size=\"15\" value=\"<%=RS(\"email\")%>\"><input type=\"text\" name=\"navn\" size=\"15\" value=\"<%=RS(\"name\")%>\"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width=\"50%\" height=\"1\" bgcolor=\"#FF0000\">Slet besked<input type=\"checkbox\" name=\"delete\" value=\"ON\"></td>
      <td width=\"50%\" height=\"1\" colspan=\"2\" bgcolor=\"#FF0000\"><input type=\"submit\" value=\"opdater/slet\" name=\"send\"></td>
    </tr>
  </center>
</form>
<br><br>
<%RS.MoveNext
Loop
end if

Conn.Close
Set Conn = Nothing%>
<% end if %>

<% if mode = \"update\" then %>
<%

Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.MapPath(\"database.mdb\") & \";UID=admin;PWD=;\"

    Set rs = Server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\")
    strSQL = \"Select * FROM mappe WHERE id=\" & request.form(\"id\")
    rs.Open strSQL, Conn, adOpenKeyset, adLockOptimistic
%>
<% if Request.form(\"delete\") = \"ON\" then
      Rs.delete
Response.Redirect \"admin.asp\"
%><% end if %>

<%
    rs.Update
      rs(\"Script\") = Request.form(\"overskrift\")
      rs(\"name\") = Request.form(\"navn\")
      rs(\"url\") = Request.form(\"url\")
      rs(\"message\") = Request.form(\"Besked\")
      rs(\"demo\") = Request.form(\"demo\")
      rs(\"email\") = Request.form(\"mail\")
      rs(\"type\") = Request.form(\"type\")
      rs.Update

    rs.Close
    Set rs = Nothing

Conn.Close
set Conn = Nothing

Response.Redirect \"admin.asp\"
%>
<% end if %>
Avatar billede darkhero Nybegynder
13. april 2001 - 19:20 #2
hvad hedder din database sti? og hvad er dit domain?
Avatar billede kunde Nybegynder
13. april 2001 - 20:49 #3
Jeg bruger PWS den ligger på standard inetpub/wwwroot og så kalder jeg mappen asp-forum ,i denne ligger databasen selve scriptet er den originale fra wwww.activeserverpages.dk