Avatar billede kahs Nybegynder
18. august 2005 - 12:13 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Request.ServerVariables virker ikke?

Hvorfor virker det her ikke.
Jeg får ikke noget brugernavn og password i formularfelterne?

<%@ Language=VBScript %>
<html>
<head>
<title>Single sign on</title>
</head>

<body>

<FORM name=rediger2 method=post action='http://intranet.farum.dk/page2.aspx?validating=1&amp;language=2&amp;action=validate'>
<INPUT id=user_10 name=username size=35 value='<%=Request.ServerVariables("AUTH_USER")%>' onkeyup='LoginCtrlKeyUp()'><br>
<INPUT id=user_20 name=password size=35 value='<%=Request.ServerVariables("AUTH_PASSWORD")%>' type=password onkeyup='LoginCtrlKeyUp()'><br>
<INPUT id=user_-1 type=image title='Log ind' alt='Log ind' class=sectionimg style='border:0' src='/media/intr_btn_logind.gif'/><br>
</FORM>

</body>
</html>

-KAHS
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
18. august 2005 - 12:21 #1
Kræves det at brugeren logger ind på siden?
Avatar billede keysersoze Guru
18. august 2005 - 12:23 #2
det kan der være mange grunde til - men det skyldes højst sandsynligt nogle netværks-opsætnings "fejl/uhensigtsmæssigheder".
Avatar billede kahs Nybegynder
18. august 2005 - 12:25 #3
Det er der.
Det skal foregå på den måde, at når brugerne logge sig på sin pc med sit brugernavn og password (Oprettet i en Active Directory) og så tilgår denne loginside, så skal brugernavn og password være udfyldt.
Avatar billede kahs Nybegynder
18. august 2005 - 12:26 #4
Dvs. der ligger ikke nogen problemer i at skrive koden som jeg har gjort?
Avatar billede keysersoze Guru
18. august 2005 - 12:28 #5
som udgangspunkt nej - men desværre kan jeg ikke svare på netværksdelen. Det kan være du kan få lidt fif til det her;

http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=122 - eller selvfølgelig google
Avatar billede a1a1 Novice
18. august 2005 - 12:28 #6
Det kræver at du sætter din webserver til IKKE at tilade "Anonymous access", jeg kan dog ikke få passwordet frem..

;o)
Avatar billede fennec Nybegynder
18. august 2005 - 12:28 #7
For det første sendes de oplysninger ikke automatisk (hvad jeg synes er en RIGTIG god ide, da alle derfor kunne få fat i loginoplysningerne).

1. Anonym login skal slåes fra i IIS.
2. Domænet skal sættes til "lokal intranet zone" i IE.
Avatar billede fennec Nybegynder
18. august 2005 - 12:30 #8
AUTH_PASSWORD kan desuden kun hentes hvis der bruges "Basic authentication".
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
18. august 2005 - 12:30 #9
Det login der bruges ved åbning af windows kan ikke hentes ind på denne måde. Det ville kræve at det var "synligt" for webserveren, og det er det ikke.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
18. august 2005 - 12:31 #10
Ok, fennec ved nok hvad han snakker om :o)
Avatar billede fennec Nybegynder
18. august 2005 - 12:36 #11
Man jeg tror du skal have lavet om på dit login script.

Jeg ville lave en knap ved siden af "Log ind" knappen, som logger brugeren ind gennem AD. Det er alt for risikabel at hente de info ud og sende gennem en form.
Avatar billede kahs Nybegynder
18. august 2005 - 13:07 #12
Alle ender og kanter af min ASP fil er sikret og alt data der bliver sendt over Internettet er krypteret - Så det skulle være sikkert nok.

- Min webserver tilade ikke "Anonymous access".
- "Basic authentication" er sat

Hvordan sætter jeg Domænet til "lokal intranet zone" i IE?

Skal lige sige, at brugrnavn, nu bliver vist.

- KAHS
Avatar billede fennec Nybegynder
18. august 2005 - 13:17 #13
Funktioner >> indstillinger >> sikkerhed
Her har du en liste med zoner. Hvis brugerne skal have adgang over internettet (ikke intranet) skal sitet på intranet zonen. IE kan ofte godt selv se om sitet er på intranettet, også behøver du ikke tilføje den til denne liste.
Avatar billede kahs Nybegynder
18. august 2005 - 13:31 #14
Hmm, der er den allerede.
Avatar billede kahs Nybegynder
18. august 2005 - 13:53 #15
Ingen andre forslag til hvorfor jeg ikke kan få password'et frem?
Avatar billede kahs Nybegynder
18. august 2005 - 15:24 #16
Jeg er kommet frem til, at det ikke kan lade sig gøre, at trække password ud på den måde.
Jeg ved ikke helt hvem der skal havde point her?
Avatar billede fennec Nybegynder
18. august 2005 - 16:01 #17
Det er helt op til dig at bestemme hvem der skal have point eller om du vil tage dem selv. Hvis du synes jeg skal have point for den hjælp jeg har givet (hvis jeg da har hjulpet) kan du give mig nu.

ps. Jeg er ligeglad med point. jeg skal bare have nok til at beholde pro medlemskab, og det skal jeg nok nå alligevel.

.o) <-- One Eyed Jack
Avatar billede kahs Nybegynder
22. august 2005 - 09:22 #18
Idanielsen havde jo ret i at det ikke kan lade sig gøre, så stik mig et svar og du får point.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
22. august 2005 - 13:27 #19
Du fik jo ingen reel hjælp, og jeg er i hvert fald ikke "ekspert" på dette område, så tag dem selv.
Avatar billede kahs Nybegynder
22. august 2005 - 14:05 #20
Jeg tager dem selv og lukker.