Avatar billede renewester Nybegynder
17. august 2005 - 22:43 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Skjul indhold mellem <DIV> tags

Hej.

Jeg kan af en eller anden årsag ikke få nedenstående kode mellem DIV-tagsene skjult. Jeg har et andet lignende script, hvor det fungerer helt fint, så jeg kan slet ikke se fejlen.

Koden er nedenstående:

<DIV ID="showconflict" name="showconflict" STYLE="visibility:hidden;display:none;">
<tr>
<td>Overskrift</td>
<td>
<select name=overskrift style='<%=tablestyle250%>'>
<%
select case konflikt
    case "valg1"
        Response.Write "<option value='valg1' SELECTED>Valg 1</option>"
        Response.Write "<option value='valg2'>Valg 2</option>"
    case "valg2"
        Response.Write "<option value='valg1'>Valg 1</option>"
        Response.Write "<option value='valg2' SELECTED>Valg 2</option>"
    case ELSE
        Response.Write "<option value='valg1' SELECTED>Valg 1</option>"
        Response.Write "<option value='valg2'>Valg 2</option>"
end select
%>
</select>
</td>
</tr>
</DIV>

Er der en af jer der kan se løsningen?
Avatar billede mysli Nybegynder
17. august 2005 - 22:45 #1
prøv display: 'none';
Avatar billede renewester Nybegynder
17. august 2005 - 22:47 #2
Det giver desværre samme resultat...
Avatar billede fixxxer Nybegynder
17. august 2005 - 22:55 #3
Det  ligner også bundforkert HTML...

<DIV ID="showconflict" name="showconflict" STYLE="visibility:hidden;display:none;">
<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr>
<td>Overskrift</td>
<td>
<select name=overskrift style='<%=tablestyle250%>'>
<%
select case konflikt
    case "valg1"
        Response.Write "<option value='valg1' SELECTED>Valg 1</option>"
        Response.Write "<option value='valg2'>Valg 2</option>"
    case "valg2"
        Response.Write "<option value='valg1'>Valg 1</option>"
        Response.Write "<option value='valg2' SELECTED>Valg 2</option>"
    case ELSE
        Response.Write "<option value='valg1' SELECTED>Valg 1</option>"
        Response.Write "<option value='valg2'>Valg 2</option>"
end select
%>
</select>
</td>
</tr>
</table>
</DIV>

Det burde virke mere korrekt efter hensigten.. Eller fjern tabel-elementerne (tr & td) helt, de er hvad jeg kan se, helt overflødige...
Avatar billede renewester Nybegynder
17. august 2005 - 22:59 #4
Det er jeg helt klar over. Min kode er bare et uddrag af en samlet kode. Jeg har selvfølgelig en <table> længere oppe i koden, og en </table> længere nede i koden.

Mit problem er ikke table-syntaxen, men at jeg ikke kan få en bid kode mellem div-tagsene skjult.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
17. august 2005 - 22:59 #5
Du kan ikke midt i en <table> smide et div ind-- i hvert fald vil jeg tro at dét er dit problem..
Avatar billede renewester Nybegynder
17. august 2005 - 23:01 #6
Jeg tester lige... :-)
Avatar billede fixxxer Nybegynder
17. august 2005 - 23:05 #7
Hvis du insistere på den model, ville jeg satse på følgende:

<tr>
<td>
<DIV ID="showconflict" name="showconflict" STYLE="visibility:hidden;display:none;">
    <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
        <tr>
            <td>Overskrift</td>
        </tr>
        <tr>
            <td>
<select name=overskrift style='<%=tablestyle250%>'>
<%
select case konflikt
    case "valg1"
        Response.Write "<option value='valg1' SELECTED>Valg 1</option>"
        Response.Write "<option value='valg2'>Valg 2</option>"
    case "valg2"
        Response.Write "<option value='valg1'>Valg 1</option>"
        Response.Write "<option value='valg2' SELECTED>Valg 2</option>"
    case ELSE
        Response.Write "<option value='valg1' SELECTED>Valg 1</option>"
        Response.Write "<option value='valg2'>Valg 2</option>"
end select
%>
</select>
            </td>
        </tr>
    </table>
</DIV>
</td>
</tr>
Avatar billede mysli Nybegynder
17. august 2005 - 23:06 #8
Det har aldrig været et problem for mig fixxxer

Medmindre du mener uden for et <td></td> tag.
Avatar billede mysli Nybegynder
17. august 2005 - 23:08 #9
Prøv at fjern visibility, og brug kun display
Avatar billede fixxxer Nybegynder
17. august 2005 - 23:09 #10
<table>
<div></div> <!-- ikke gyldigt -->
<tr>
<div></div> <!-- ikke gyldigt -->
<td>
<div></div> <!-- gyldigt -->
</td>
</tr>
</table>
Avatar billede renewester Nybegynder
17. august 2005 - 23:12 #11
Det er korrekt, nu fungerer det :-)
Det var pga., at der skulle være en table-tag i "begge ender" af DIV-indramningen. Det lyder for mig lidt underligt, men ikke desto mindre så kører det nu.
Nu springer layoutet lidt, da det nu er 2 separate tabeller der står efter hinanden, men det kan man jo justere sig ud af :-)

Mange tak for hjælpen :-)
Avatar billede fixxxer Nybegynder
17. august 2005 - 23:17 #12
velbekommen, og tak for point :)
Avatar billede olebole Juniormester
18. august 2005 - 19:06 #13
<ole>

renewester >> Hvis du lægger noget somhelst mellem tabellens elementer - i stedet for i dem - sætter du i _den_ grad vand over til øretæver!  :)

Din kode er elendig i ekstrem grad - og den vil kun kunne renderes, grundet browser-bugs. Den _må_ ikke kunne renderes i forhold til de gældende standarder - hvilket meget sandsynligt ødelægger dine dokumenter ved næste browserversion.
Så er du under alle omstændigheder nødt til at skrive ordentlig kode ... hvorfor ikke begynde nu?  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede renewester Nybegynder
18. august 2005 - 20:43 #14
olebole: Jeg syntes måske det er i lige i overkanten at reagere på denne måde pga. et helt konkret spørgsmål, hvor der mangler 2 små tags i et lille stykke kode. Er meningen med Eksperten ikke, at man kan få en dialog med andre udviklere omkring nogle problemstillinger, som af en eller anden årsag volder problemer?

Jeg bliver nødt til at spørge dig om du overfalder andre på samme måde, hvis der er noget du mener du kan gøre bedre?
Avatar billede olebole Juniormester
19. august 2005 - 22:19 #15
'overfalder' ...?!??!! *ROTFLMAO* Jeg fatter ikke, hvad du mener  :D

Hvis man sætter noget ind mellem tabellens elementer, er der - som fixxxer fortalte dig - tale om _rigtig_ dårlig kode, der ifølge standarderne ikke bør kunne renderes i _nogen_ browser. Det er et faktum!
At det alligevel lykkes i nogen browsere er ingen garanti for, det vil kunne renderes i næste version.

Hvis det ikke er at sætte vand over til øretæver, så ved jeg ikke, hvad det er. Jeg advarer dig jo netop bare om, at du vil få oceaner af andre problemer, hvis du fortsætter med den fremgangsmåde. Er det forkert?

Du har i din dialog med udviklere fået at vide, din kode er hamrende invalid og dårlig.
Derfor får du i din videre dialog med udviklere at vide - omend nu noget tydeligere, da du tydeligvis ikke forstod det første gang - at det er elendig kode og hvorfor.

Det er muligt, du ikke kan tåle at få at vide, din HTML-forståelse er på et meget beskedent niveau, når du kan finde på den slags nestninger og at du opfatter det som et overfald - men hvad synes du så, jeg burde have skrevet?