Avatar billede kjoelby Nybegynder
17. august 2005 - 22:03 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke vise dato

Når jeg downloader kasserapport på http://www.freelancebogholderiet.dk/download.html
hvis han indtaster datoen 1-8 skriver den bare ##### og man har ikke mulighed for at ændre celler da de er låst med password ?
Avatar billede nielsb Nybegynder
17. august 2005 - 22:28 #1
Hej Kjoelby
Prøve at skrive 1.8. (og brug punktum på "bogstavtastaturet" i stedet for det "punktum", der fungerer som et komma på taltastaturet.)
Avatar billede sjap Praktikant
17. august 2005 - 23:21 #2
Eller skriv ' foran - så bliver datoen 1-8 opfattet som tekst. og vil blive vist i feltet.
Avatar billede sjap Praktikant
17. august 2005 - 23:24 #3
Nu ved jeg ikke lige hvordan det fungerer i sådan en "kasserapport", men når man i celle E3 kan skrive måned og år, er det så ikke meningen at man kun skal skrive datoen uden månedsangivelse?
Avatar billede jkrons Professor
17. august 2005 - 23:26 #4
Eller du kan fjerne adgangskoden og rette alt det du har lyst til.

Åbn mappen og tryk Ctrl+F11. Indsæt denne makro:

Sub PasswordBreaker()
  'Author unknown
  'Breaks worksheet password protection.
  Dim i As Integer, j As Integer, k As Integer
  Dim l As Integer, m As Integer, n As Integer
  Dim i1 As Integer, i2 As Integer, i3 As Integer
  Dim i4 As Integer, i5 As Integer, i6 As Integer
  On Error Resume Next
    For i = 65 To 66
      For j = 65 To 66
        For k = 65 To 66
          For l = 65 To 66
            For m = 65 To 66
              For i1 = 65 To 66
                For i2 = 65 To 66
                  For i3 = 65 To 66
                    For i4 = 65 To 66
                      For i5 = 65 To 66
                        For i6 = 65 To 66
                          For n = 32 To 126
                            ActiveSheet.Unprotect Chr(i) & Chr(j) & Chr(k) & _
                            Chr(l) & Chr(m) & Chr(i1) & Chr(i2) & Chr(i3) & _
                            Chr(i4) & Chr(i5) & Chr(i6) & Chr(n)
                            If ActiveSheet.ProtectContents = False Then
                              MsgBox "Koden er brudt og dokumenet kan nu rettes!", vbExclamation + vbOKOnly
                              Exit Sub
                            End If
                          Next
End Sub

Afspil makroen. Det tager nok lidt tid (på min pc ca. 2-3 minutter. Så er adgangskoden væk og arket "er dit".
Avatar billede sjap Praktikant
17. august 2005 - 23:27 #5
Alternativt kan du kopiere hele arket til et nyt ark - så ryger beskyttelsen (og en række formlen, men der er jo ikke så mange, at det er et større problem).
Avatar billede kjoelby Nybegynder
18. august 2005 - 06:49 #6
Jeg vil gerne have fjernet adgangskoden :o)
Jeg har prøvet at trykke Ctrl+F11. så åbner der et ark som hedder Makro 1. Er det korrekt ?
Og hvordan skal jeg indsætte denne makro ?
Avatar billede b_hansen Novice
18. august 2005 - 08:10 #7
Makroen indsættes under THisworkbook. Når det er gjort, skifter du til regnearket, taster ALT+F8, og vælger at afspille makroen.

Problemet i regnearket er åbenbart, at skrifttypen er sat for stor.
Avatar billede b_hansen Novice
18. august 2005 - 08:10 #8
jkorns> Effektiv makro! Hvor har du dog drevet den op? *S*
Avatar billede kjoelby Nybegynder
18. august 2005 - 08:24 #9
Jeg er ikke helt med..
Jeg har en Dansk version af Excel 2000
Når jeg trykker på Ctrl+F11. så åbner der et ark som hedder Makro 1. Er det korrekt ?
(Det er ikke Alt+F11 du mener ?)
Hvad kan THisworkbook hedde i den Danske version ?
Avatar billede b_hansen Novice
18. august 2005 - 08:30 #10
jo, du starter med at taste Alt+F11
I venstre side af billedet kan du se en liste over de faneblade, der findes i regnearket. Et af disse faneblade hedder ThisWorkbook. Dobbeltklik på denne.

Indsæt koden i højre side af skærmen.
Skift så tilbage til regnearket.
Tast Alt+F8
Vælg makroen og afspil den
Vent indtil Excel vender tilbage. Som jkrons skriver, kan det godt tage noget tid.
Avatar billede kjoelby Nybegynder
18. august 2005 - 09:37 #11
Det virkede, tusind tak.
Hvem skal have point ???
Avatar billede b_hansen Novice
18. august 2005 - 09:47 #12
Det må blive jkrons.
Avatar billede kjoelby Nybegynder
18. august 2005 - 10:17 #13
Det lyder rimeligt, jkrons -Vil du lige give et svar ?
I andre skal også have tak for hjælpen.
Avatar billede jkrons Professor
18. august 2005 - 14:10 #14
Her er et svar, og undskyld forvirringebn omkring Alt og Ctrl.
Avatar billede kjoelby Nybegynder
18. august 2005 - 14:20 #15
Mange tak :o)