Avatar billede h0lte Nybegynder
17. august 2005 - 18:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til en simpel html kode

På min Hjemmeside www.holte.frac.dk har jeg et problem, i IE (internet explorer) står det jeg har "skrevet" i midten som det skal, men i FF (firefox) står det hele i venstre side, det skal stå i midten som i IE..
Avatar billede bertelbrander Praktikant
17. august 2005 - 20:13 #1
Avatar billede h0lte Nybegynder
17. august 2005 - 20:52 #2
:S ^^ forstår ikke
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2005 - 22:44 #3
bertelbrander; hvordan skulle det løse hans problem?

Din linie 12 skal se sådan her ud:

<div style="width: 600px; text-align: left; font-family: Verdana; margin: auto;">
Avatar billede h0lte Nybegynder
17. august 2005 - 22:47 #4
tak smid et svar, gandso
Avatar billede h0lte Nybegynder
17. august 2005 - 22:47 #5
tak smid et svar, gandso
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2005 - 22:47 #6
svar ;)
Avatar billede bertelbrander Praktikant
17. august 2005 - 22:55 #7
>gandso,det er vel ikke usansynligt at der er færre fejl på en side der validerer?
Avatar billede roenving Novice
17. august 2005 - 23:45 #8
-- og der er garanteret rigtig mange alvorlige fejl ...

-- nå, nej, der var kun tre fatale fejl, så man er 100% sikker på, at der aldrig vil kunne findes en browser, som kan aflæse koden som xhtml, mens endel vil kunne aflæse den som _meget_ fejlfyldt html 4 !-)
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2005 - 15:29 #9
Selvfølgelig er valideringen vigtig, men det var ikke et spørgsmål om validering, holte oprettede :D :D
Avatar billede olebole Juniormester
18. august 2005 - 18:44 #10
<ole>

bertelbrander >> En validering hos W3C siger intet om, hvorvidt der er andet end syntaks-fejl. Sematiske fejl - og mangel på alm. fornuft i koden, siger valideringen intet om.

F.eks. må det vel betragtes som en fejl, at spørgeren har disabled noget af det vigtigste CSS i sit dokument ... nemlig CSS' boxmodel  :)

Det må vel også regnes som en fejl, at hans side ikke kan parses som XHTML af _nogen_ browser på WWW - men af alle parses som dårlig HTML4, fyldt med fejl.

h0lte >> Lad os starte med begyndelsen ... læs de her to artikler, der fortæller dig lidt om XHTML, du formodentlig ikke ved. De fleste, der skriver tutorials om XHTML ikke aner, hvad det er - så du trænger sikkert til at få et mere realistisk syn på emnet:
    http://www.eksperten.dk/artikler/537
    http://www.eksperten.dk/artikler/538

Dernæst disabler du som sagt store dele af CSS. Det sker, fordi du bruger en XML-prolog før din DTD. Gør du det, går IE6 i quirks-mode og overholder ikke CSS-standarden.
Du kan evt teste dit dokument ved at loade det i browseren og i adresselinjen skrive:
  java script:alert(document.compatMode)

Er dit dokument CSS-kompatibelt, returneres 'CSS1Compat' - i modsat fald: 'BackCompat'.

/mvh
</bole>