Avatar billede sv Nybegynder
12. april 2001 - 15:28 Der er 1 løsning

asp, mysql og group by/count

Det her virker meget mystisk på mig.
sql = \"select thread_id, count(*) as tal from messages where thread_id
IN (14,1) GROUP BY thread_id\"
giver mig eof/bof
men præcis samme udtryk i phpmyadmin giver mig de to poster(som
forventet):

thread_id    count
14        1
1        11

Det samme hvis det kun er count(*) og ikke thread_id, count(*)

select count(*) as tal from messages where thread_id IN (14,1) GROUP
BY thread_id

Den giver mig ikke bof/eof når jeg fjerner \"group by\" delen, så det er
der jeg forventer noget brok ??

select count(*) as tal from messages where thread_id IN (14,1)
__
Avatar billede perla Nybegynder
12. april 2001 - 21:51 #1
Når du benytter group by eller order by skifter where til having
sql = \"select thread_id, count(*) as tal from messages having thread_id
IN (14,1) GROUP BY thread_id\"

-Per