Avatar billede danand Nybegynder
17. august 2005 - 12:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Anden framerate i movieclip

Hej Eksperter
Hvordan ændrer jeg frameraten i et movieclip til at køre hurtigere end frameraten på selve hovedscenen?
Avatar billede jakwag Nybegynder
17. august 2005 - 12:13 #1
Hej

Det kan du ikke.

En dynamisk loadet flv (video) kan køre i en "selvstændig" framerate, men ALLE swf'er/mc's køre altid samme tempo.

Men kan lave et script der for den til at køre halv hastighed, men aldrig hurtigere en main timeline.

: ) Jakob
Avatar billede danand Nybegynder
17. august 2005 - 12:30 #2
hmm -så må jeg sætte frameraten op på hovedscenen og scripte de dele der skal køre langsommere med actionscript?
Avatar billede jakwag Nybegynder
17. august 2005 - 12:36 #3
kan du ikke strække animationen i mc'et lidt sammen på timelinen så den går hurtigere? Det ville man normal gøre. Jeg kan IKKE anbefale at få det hele til at køre f.eks. 30 fps og så scripte det til at gå langsommere. Det vil alt efter hvor mange mc's du har kræve alt for meget processor kræft.
Avatar billede danand Nybegynder
17. august 2005 - 12:46 #4
planen var at hovedscenen bare skulle køre 12fps og så har jeg et par rimelig detaljerede animationer/mc'er jeg ville have til at køre med omkring 22fps...
Avatar billede danand Nybegynder
17. august 2005 - 12:47 #5
men prøv lige at give mig actionskriptet til at halvere frameraten så må jeg se på det
Avatar billede jakwag Nybegynder
17. august 2005 - 12:54 #6
hehe - ok ;)

Put dette ind i første frame på en timeline

var h=0;
this.stop();
this.onEnterFrame = function()
{
    if(h==2)
    {
        this.gotoAndStop(this._currentframe+1);
        h=0;
    }
    h++;
}
Avatar billede danand Nybegynder
17. august 2005 - 13:19 #7
tak - læg et svar
Avatar billede jakwag Nybegynder
17. august 2005 - 13:22 #8
hep!