Avatar billede dr_demento Nybegynder
16. august 2005 - 22:32 Der er 2 kommentarer

Duplikering af valgt id i dropdown

<tr>

                            <td style="PADDING-RIGHT: 10px; PADDING-LEFT: 10px; PADDING-BOTTOM: 2px; PADDING-TOP: 2px" bgcolor="#ECECFF" width="132">
                            <b>Størrelse<br>
&nbsp;</td></b>
                            <td style="PADDING-RIGHT: 10px; PADDING-LEFT: 10px; PADDING-BOTTOM: 2px; PADDING-TOP: 2px" align="right" bgcolor="#ECECFF">

<form name="selectsize">
<select name="size" onchange=location.href=selectsize.size.options[selectedIndex].value>
<?
if($size)
{
?>
<option selected value="<? echo "$size"; ?>"><? echo "$row[itemName]" . " " . "Str." . " " . "$size";?></option>
<?
}
else
{
?>
<option>Vælg størrelse</option>
<?
}
?>

<?
$fra= $row[skofra];
$til= $row[skotil];

while($fra<=$til)
{
?>
  <option value=".../showproduct.php?id=<? echo $row['itemId']; ?>&size=<? echo $fra; ?>"><? echo "$row[itemName]" . " " . "Str." . " " . "$fra";?></option>

<?
$fra++;
}
?>

</select>
</form>
Avatar billede dr_demento Nybegynder
16. august 2005 - 22:33 #1
Hej eksperter! Jeg har et problem med min dropdown over skostørrelser.
Når man vælger en størrelse opdaterer scriptet variablen $size og sætter den til den valgte størrelse.

Problemet er at den valgte størrelse så bliver dublikeret i dropdown menuen, og det ser ikke kønt ud! :(

Hvordan gør jeg sådan så scriptet automatisk selecter den  valgte $size?

Min for ser ud som ovenstående, glemte bare at få beskrivelsen med.
Avatar billede roenving Novice
17. august 2005 - 04:35 #2
For det første er der jo ikke lige nogen grund til at ringe efter en taxa for at spørge, hvor man nu er henne, for det andet skal du jo bare sætte selected på den valgte størrelse:

<form name="selectsize">
<select name="size" onchange="location.href=this.value">
<option>Vælg størrelse</option>
<?
$fra= $row[skofra];
$til= $row[skotil];

while($fra<=$til)
{
?>
  <option value=".../showproduct.php?id=<? echo $row['itemId']; ?>&size=<? echo $fra; ?>" <?if($size==$fra) echo "'selected'" ?>><? echo "$row[itemName]" . " " . "Str." . " " . "$fra";?></option>

<?
$fra++;
}
?>
</select>
</form>

-- nu er det ikke php jeg kan, så måske skal echo'en have anderledes gnyffer !-)