Avatar billede logitech33 Nybegynder
16. august 2005 - 13:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Udskriv Rød tekst

hej,
jeg vil høre om det er muligt at udskrive word doc med rødunderstregning ( altså når den medler fejl så kommer der en rødbølge) jeg vil gerne have det med på udskrift.. er det muligt
Avatar billede vejmand Juniormester
16. august 2005 - 13:19 #1
Avatar billede logitech33 Nybegynder
16. august 2005 - 13:40 #2
vejmand er du 100% sikker ??
Avatar billede vejmand Juniormester
16. august 2005 - 13:44 #3
100% sikker kan man vel aldrig være, men har googlet ret meget rundt og har ikke fundet noget.
Og det har de jo så åbenbart heller ikke i http://www.eksperten.dk/spm/495244
Avatar billede logitech33 Nybegynder
17. august 2005 - 08:24 #4
Jeg har fundet en løsning så det kan godt lad sig gøres.. :D anyhow tak for hjælpen vejmand.
Avatar billede daki Juniormester
17. august 2005 - 08:33 #5
Og hvad er så løsningen, det kunne jo være andre kunne få bruge for det på et tidspunkt :-)
Avatar billede logitech33 Nybegynder
17. august 2005 - 17:23 #6
ok, go to Tools -> Macro -> Macros...-> (which will be up the 'organizer'
Make sure that the 'Macros In:' text box is your document NOT Normal.dot or 'All active templates' (unless you want this to be for all documents on your pc and none on anyone elses). pick a clever name for your macro (posibly redLine) and enter that for the macro name. hit the create button on the right. This will bring up the Visual basic editor with the start of the code:
Sub redLine ()
End sub
copy all of 'q' from except for the first and last lines (the Sub q() line and the End Sub line), paste that code between the Sub and End sub lines on redLine. Close the editor and save the doc.  Now to run it :
Tools-> Macro -> Macros...
Pick redLine from the organizer and press run.

The CODE IS HERE :

Sub q()
Dim aDoc As Document    'the doc we are working on
Dim sDoc As Document    'our scratch paper
Dim Str1 As String      'holds a word for transfer
Dim rLine As Boolean    'marks word for red lining
Set aDoc = ActiveDocument
Set sDoc = Documents.Add
aDoc.Activate
For Each aWord In aDoc.Words
    rLine = False
    aWord.Select
    Str1 = Selection
    sDoc.Activate
    Selection.WholeStory
    Selection.Delete    'start with blank scratch paper
    Selection.TypeText Str1
    If sDoc.SpellingErrors.Count > 0 Then rLine = True
    aDoc.Activate
    If rLine = True Then
        Selection.Font.Color = wdColorRed
        Selection.Font.Underline = wdUnderlineDotDotDash
    End If
Next
sDoc.Close savechanges:=wdDoNotSaveChanges
End Sub

DET ER LØSNINGEN .. EN LAPPE LØSNING SOM VIRKER :)
Avatar billede daki Juniormester
18. august 2005 - 08:29 #7
Tak logitech33, det er en god lappeløsning - den kan sagtens bruges.
Avatar billede vejmand Juniormester
19. august 2005 - 02:33 #8
logitech33, du skal da ha pointene i dette spørgsmål.

Se her: http://www.eksperten.dk/spm/641324  c",)