Avatar billede schwaner Nybegynder
16. august 2005 - 11:29 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Tæl sekunder.

Hej med jer.

Jeg skal bruge en stump kode der gør at jeg kan tælle sekunderne fra en knap bliver trykket til den bliver "slået fra" igen og derefter lagre det talte antal i en variabel. Findes der nogen funktion i Flash der kan gøre dette?

Pseudokode:
Antal_sek = countseconds();

/Schwaner.
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. august 2005 - 12:34 #1
Igen jeg anvender ikke flash, men i VB kunne du gøre:

Check om flag er rejst, er det rejst, sænker du flaget, og aflæser Antal_sek
Er flaget ikke rejst, rejser du flaget, nulstiller du Antal_sek og aktiverer timer. Antal_sek = noget med timer

Lidt groft skrevet, men kunne måske give dig lidt indpiration ! !
Avatar billede jakwag Nybegynder
16. august 2005 - 14:03 #2
jeg er ikke sikker på jeg ved hvad du mener med "slået fra". Mener du at man slipper den igen?

under alle omstændighedder kan du lave nogle timer functioner. Dette er et eksempel:

function startTime()
{
st = getTimer();
}
function endTime()
{
et = getTimer();
return (et-st)/1000;
}
// mt vil så returnere antal sekunder imellem at startTime og endTime er blevet kaldt.

Kan f.eks. bruges sådan:

myBut.onPress = function()
{
startTime();
}
myBut.onRelease = function()
{
myTextField.text = endTime();
}

: ) Jakob
Avatar billede jakwag Nybegynder
16. august 2005 - 14:04 #3
hov! Der skulle stå:
// endTime() vil så returnere antal sekunder imellem at startTime og endTime er blevet kaldt.
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. august 2005 - 14:09 #4
Jo, men når det er en button, så vil den måle tiden fra du trykker på den og indtil du releaser den igen, og det er jo ikke meningen.

Jeg forstår det som om du vil måle tiden fra du trykker og releaser den, indtil du trykker og releaser den igen, eller ?

Så hvis du rejser er flag når du trykker/releaser den første gang, og sænker flaget igen når du trykker/releaser den igen anden gang, og lader dette flag styre om det er myBut.onPress = function() eller myBut.onRelease = function() der skal bruges.
Avatar billede schwaner Nybegynder
16. august 2005 - 14:14 #5
Nej, det var blot et eksempel for at gøre det mere simpelt. Hvad jeg skal bruge fra start til slut er en mulighed for at kalde en funktion når jeg klikke på knap 1. Derefter skal den tælle de sekunder der går før jeg klikker på knap 2 osv. til knap 9. Jeg var på jagt efter en standard tæller funktion, men jeg er ved at stykke noget sammen ud fra koden fra Jakwag. Tror den er ved at være der :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. august 2005 - 14:28 #6
Okey, hvis det ikke er samme knap der aktivere og "stopper" tællingen, så er du på rette vej.
Avatar billede schwaner Nybegynder
16. august 2005 - 14:45 #7
Her den - Den er ikke køn men virker efter hensigten :-)
function tid(sidenr){
if(gammelsidenr == 1){
    _root.side1_var = _root.side1_var + ((getTimer() - start_tid)/1000);
}
if(gammelsidenr == 2){
    _root.side2_var = _root.side2_var + ((getTimer() - start_tid)/1000);
}
if(gammelsidenr == 3){
    _root.side3_var = _root.side3_var + ((getTimer() - start_tid)/1000);
}
if(gammelsidenr == 4){
    _root.side4_var = _root.side4_var + ((getTimer() - start_tid)/1000);
}
if(gammelsidenr == 5){
    _root.side5_var = _root.side5_var + ((getTimer() - start_tid)/1000);
}
if(gammelsidenr == 6){
    _root.side6_var = _root.side6_var + ((getTimer() - start_tid)/1000);
}
if(gammelsidenr == 7){
    _root.side7_var = _root.side7_var + ((getTimer() - start_tid)/1000);
}
if(gammelsidenr == 8){
    _root.side8_var = _root.side8_var + ((getTimer() - start_tid)/1000);
}
gammelsidenr = sidenr;
start_tid = getTimer();
}

Hvis I smider et par svar hver ryger der lidt points afsted - Tak for hjælpen :-)
Avatar billede jakwag Nybegynder
16. august 2005 - 14:50 #8
hep!

Prøv engang om dette ikke virker lige så godt.

function tid(sidenr){
_root["side"+gammelsidenr+"_var"] += ((getTimer() - start_tid)/1000);
gammelsidenr = sidenr;
start_tid = getTimer();
}

:D J
Avatar billede jakwag Nybegynder
16. august 2005 - 14:51 #9
... og et svar
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. august 2005 - 14:54 #10
Jeg skal ikke have points, mine indlæg var bare som inspiration  ;-)
Avatar billede schwaner Nybegynder
16. august 2005 - 14:55 #11
Det er så også i orden, men tak for hjælpen/inspirationen.
Avatar billede jakwag Nybegynder
16. august 2005 - 14:56 #12
tak for point :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. august 2005 - 14:57 #13
Anytime  :-)