Avatar billede pihlen Nybegynder
15. august 2005 - 20:52 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Indsættelse af billede i Acces 2003

Når jeg i en tabel opretter et billedfelt af Ole-typen, og i en formular "trækker" et jpg billede over i feltet, vises der kun filnavnet.
Tidligere kunne jeg sagtens få den til at vise billedet, men tilsyneladende ikke mere. Kan nogen hjælpe ?

Mvh. pihlen
Avatar billede -anders- Juniormester
15. august 2005 - 21:08 #1
Hej, prøv at chekke om der er sat flueben i vis som ikon, hvis der er det så prøv at fjerne dette flueben, så skulle det virke
Avatar billede -anders- Juniormester
15. august 2005 - 21:15 #2
Sorry, se venligst bort fra mit svar, kan faktisk ikke få det til at virke, jeg kikker lige videre på det
Avatar billede -anders- Juniormester
15. august 2005 - 21:25 #3
Well, det kniber altså også her, men der findes gode alternativer til at håndtere billeder feks. hvis man vil lave et fotoalbum eller ligende. Når man benytter OLE-felter til dette vil DB vokse uhæmmet i størelse, prøv at chekke denne artikel som brugeren stry har lavet den guider fint igennem en alternativ måde at håntere det på.

Artikel: http://www.eksperten.dk/artikler/197
Avatar billede terry Ekspert
16. august 2005 - 09:17 #4
Not sure if this is the problem as you say you have had it working, but make sure that you have installed the JPG graphic filters under installation!
Avatar billede pihlen Nybegynder
16. august 2005 - 09:59 #5
Da jeg installerede acces, var det med "det hele installeret". Det samme er iøvrigt gældende for bmp filer og sikker alle andre.
Avatar billede terry Ekspert
16. august 2005 - 10:33 #6
When you install MS Office you can choose to install ALL Access components, but this does not include Graphic filters which are installed under shared features
Avatar billede rosco Novice
17. august 2005 - 16:36 #7
Jeg oplevede samme problem, fordi jeg havde fravalgt Microsoft Photo Editor.
Da jeg geninstallerede det var problemet løst.