Avatar billede hejhejhej Nybegynder
15. august 2005 - 16:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at få den opdaterede side vist

Jeg har lavet en asp.net (delete.aspx) side som sletter en record fra en mssql database. Den virker på den måde at den indlæser alle ID felterne i en combobox og man vælger herefter hvilken record der skal slettes ud fra ID'et, når der trykkes slet slettes den valgte record og der linkes videre til default.aspx. Går jeg nu tilbage til delete.aspx så ligger den record som jeg lige har slettet stadigvæk i combobox'en.  Hvis jeg så trykker på F5 for at opdatere siden forsvinder den godt nok. Men det virker lidt tosset at man skal trykke F5 for at få det til at virke.
Er der en der har en idé til hvordan jeg løser dette problem
Avatar billede repsak Nybegynder
15. august 2005 - 19:08 #1
det lyder som om at du ikke har dette i din page_load (bare et skyd i tågen)

if(!IsPostBack){
  Rebind(); // this method rebinds data to the combobox
}
Avatar billede repsak Nybegynder
15. august 2005 - 19:08 #2
...eller har du en bøf i din SQL?
Avatar billede snepnet Nybegynder
15. august 2005 - 20:00 #3
er det når du går tilbage med back-knappen?
(så er det nok bare et cacheproblem)
mvh
Avatar billede hejhejhej Nybegynder
15. august 2005 - 21:48 #4
nej på min default.aspx er der et link til delete.aspx, så jeg bruger ikke tilbageknappen.
og jeg har en not ispostback hvor jeg udfylder data igen.
Men det må være et eller andet med at den indlæser en cached side tror jeg
Avatar billede snepnet Nybegynder
15. august 2005 - 23:20 #5
det er sikkert det der er problemet ... prøv at læg den her i page_load :
Response.Cache.SetCacheability(HttpCacheability.NoCache)
mvh
Avatar billede hejhejhej Nybegynder
16. august 2005 - 12:23 #6
Det løste problemet
Avatar billede snepnet Nybegynder
16. august 2005 - 12:30 #7
jamen så får du da lige et svar her :o)
mvh