Avatar billede qwertgold Nybegynder
15. august 2005 - 16:03 Der er 2 kommentarer

Få data ud af en php variabel der "indeholder" et billede

Hvis jeg f.eks har
$TheImage = Imagecreate("200", "30");
Hvordan får jeg så indholdet af $TheImage assignet til $imageBinary så jeg kan gemme den i min DB.
Jeg kan godt finde ud af at skrive billeder til browseren med imagejpeg() og loade dem fra filer, men hvilken funktion bruger man til at få data ud af en image variabel ?

Mvh
Klaus, PHP newbie
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. august 2005 - 16:24 #1
Tror du skal bruge imagejpeg($TheImage,"temp.jpg");
og så gemme temp.jpg i din DB.
Avatar billede qwertgold Nybegynder
15. august 2005 - 20:33 #2
Jeg prøver det lige imorgen.

Jeg fandt en midlertidig løsning, som bruger buffering output featuren:
  ob_start();            // Start buffering output.
  imageJPEG($newImage);  // As though output to browser.
  $binaryThumbnail = ob_get_contents();    // the raw jpeg image data.
  ob_end_clean();        // Dump the buffer so it does not screw other output.
  return $binaryThumbnail;