Avatar billede damnit Nybegynder
15. august 2005 - 14:54 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

IIS adgang med asp/access

Hey! Jeg sidder og tester noget jeg laver lokalt - har lige installeret IIS... Når jeg forsøger at køre mit ASP siger den:

Fejltype:
ADODB.Field (0x80020009)
Enten er BOF eller EOF sand, eller den aktuelle post er blevet slettet. Den anmodede handling kræver en aktuel post.
/EuroFestival/Default.asp

Jeg kom til at tænke på, at jeg aldrig har fået lukket op for access adgang - er det ikke noget med at man skal det i IIS?? How?

Kan det være andet der er grund til fejlen?
Avatar billede busschou Praktikant
15. august 2005 - 14:57 #1
fejlen giver sig selv, du forsøger at få fat i en record, men det kan du ikke pga enten bof eller eof, dvs enten er der ingen elementer eller også har du loopet for langt
--
Men ja du skal lave en databaseforbindelse selvfølgelig?
Avatar billede busschou Praktikant
15. august 2005 - 14:58 #2
men prøv vise filen så må vi kunne tage det derfra :O)
Avatar billede damnit Nybegynder
15. august 2005 - 15:06 #3
Mkay... Check this out!

    <%
        SQL = "SELECT * FROM Overall WHERE id = 1"
        set RS = conn.execute(SQL)
        if RS.eof then
            response.write "Din forespørgsel returnerede 0 records."
        end if
%>

<%=RS("menuForside")%>

nederste linje henter jeg et sted på siden, det andet ligger i toppen af siden...

er det forkert?
Avatar billede busschou Praktikant
15. august 2005 - 15:08 #4
nej det er ikke forkert, men du får fejlen fordi RS på det tidspunkt er tom
Enten får du at vide at "din forespørgsel...." og så er det jo derfor den ikke kan skrive RS("menuForside") ud
Eller også så laver du senere et loop som gør at den ikke kan skrive den ud
Avatar billede busschou Praktikant
15. august 2005 - 15:09 #5
med andre ord skal du kun kalde rs("menuForside") hvis du ved du har en record
---
<%
if RS.eof then
  response.write "TOM"
else
  response.write RS("menuForside")
%>
Avatar billede damnit Nybegynder
15. august 2005 - 15:11 #6
Hvis jeg kopierer KUN det tekst du har set ind på en side for sig, så får jeg samme fejl! Så der må være en fejl et eller andet sted?!
Avatar billede damnit Nybegynder
15. august 2005 - 15:12 #7
<!--#include file="dbConn.asp"-->

    <%
        SQL = "SELECT * FROM Overall WHERE id = 1 AND sprog = ""da"""
        set RS = conn.execute(SQL)
        if RS.eof then
            response.write "Din forespørgsel returnerede 0 records."
        end if

    %>

<%=RS("menuForside")%>
Avatar billede damnit Nybegynder
15. august 2005 - 15:12 #8
Prøvede lige at bygge lidt på... Fandt en enkelt fejl... Nu ser den ud som ovenstående!
Avatar billede busschou Praktikant
15. august 2005 - 15:25 #9
det du  har skrevet 15/08-2005 15:12:24 er det _al_ din kode ?
Avatar billede busschou Praktikant
15. august 2005 - 15:25 #10
for det ændrer ikke på at hvis RS er eof så kan du ikke udskrive, ret evt til
---
<!--#include file="dbConn.asp"-->

    <%
        SQL = "SELECT * FROM Overall WHERE id = 1 AND sprog = ""da"""
        set RS = conn.execute(SQL)
        if RS.eof then
            response.write "Din forespørgsel returnerede 0 records."
        else
            response.write RS("menuForside")
        end if

    %>
Avatar billede damnit Nybegynder
15. august 2005 - 15:28 #11
Ja, det er AL min kode...
Jeg har dobbelt tjekket de forskellige variabler - kan ikke se nogen fejl!?
Avatar billede damnit Nybegynder
15. august 2005 - 15:29 #12
Det kan ikke være fordi IIS ikke har adgang til Access?
Avatar billede busschou Praktikant
15. august 2005 - 15:32 #13
jamen skriver den "Din forespørgsel returnerede 0 records." ?
Avatar billede busschou Praktikant
15. august 2005 - 15:32 #14
giver den samme fejl hvis du bruger koden fra 15/08-2005 15:25:54 ?
Avatar billede busschou Praktikant
15. august 2005 - 15:33 #15
hvis iis ikke havde adgang til access, så burde jo melde fejl allerede i din dbConn hvor du vel definerer forbindelsen til din database, så det kan ikke være derfor
Avatar billede damnit Nybegynder
15. august 2005 - 15:39 #16
Nej, den skriver ikke at min forespørgsel returnerede 0 records - bare den fejl jeg tidligere har posted:

HTTP 500,100 - Intern fejl på serveren - ASP-fejl -
Internet Information Services

Tekniske oplysninger (for supportteknikere)

    * Fejltype:
      ADODB.Field (0x80020009)
      Enten er BOF eller EOF sand, eller den aktuelle post er blevet slettet. Den anmodede handling kræver en aktuel post.
      /EuroFestival/dbTest.asp
Avatar billede busschou Praktikant
15. august 2005 - 15:43 #17
hmm okey, ja så ved jeg det godt nok ikke, for det er underligt så synes jeg :o/
Avatar billede damnit Nybegynder
15. august 2005 - 15:45 #18
pis... men ellers tak! håber der er en anden som kommer forbi :)
Avatar billede busschou Praktikant
15. august 2005 - 15:47 #19
ja desværre :o/ .. men vendt du og se lidt, det kunne jo være en anden havde en god ide
Avatar billede polle007 Nybegynder
15. august 2005 - 15:53 #20
Jeg mindes engang at have læst om en bug, som gjorde man var nødt til at kontrollere både EOF og BOF for at være sikker

If rs.EOF Or rs.BOF Then
Avatar billede busschou Praktikant
15. august 2005 - 15:58 #21
hvis det blot er det så er det da en "dum bug" , for hvis der er en record burde den jo ikke brokke sig bare for det
Avatar billede damnit Nybegynder
15. august 2005 - 16:40 #22
Jeg har fundet fejlen :) en simpel dum fejl i databasen! Busschou - du må gerne ligge et svar! Du har trods alt arbejdet lidt for det :D
Avatar billede busschou Praktikant
15. august 2005 - 16:42 #23
ok det vil jeg da gøre, gad vist hvilken fejl det var ? :o)
Avatar billede damnit Nybegynder
15. august 2005 - 17:05 #24
Hehe, i min sql står der da - i dben var det dk :D lol.. belastende! Havde bare tjekket en milliard gange..