Avatar billede mlindegaard Nybegynder
15. august 2005 - 13:34 Der er 5 kommentarer

Udskriv side

Hej,

Jeg har en funktion der automatisk udskriver en hele side når siden bliver loadet.

Men jeg kunne godt tænke mig at der kun bliver printet hvad der står i en variabel...

Hvordan gør jeg dette? (og det udskrift til printer)
Avatar billede medions Nybegynder
15. august 2005 - 13:46 #1
Det kan ikke lade sig gøre, da udskrift sker clientsided og en variabel er serversided... Men en ting du kunne gøre var og lave en lille IFrame der ikke kan ses, og så parse den tekst du vil ha' skrevet ud ind i den og så ellers lave et JavaScript der så kun skriver Iframen ud...

//>Rune
Avatar billede mlindegaard Nybegynder
15. august 2005 - 13:50 #2
Hej Rune,
Den ide har jeg lige prøvet, men den udskriver hele siden hvor iframen er i.
Så det vil sige den udskriver stadig alt det jeg ville undgå.

Har du en ide til hvordan jeg kun udskriver iframen? og ikke hele vinduet.
Avatar billede medions Nybegynder
15. august 2005 - 13:52 #3
window.framenavn.print()

Kunne jeg forestille mig :)

//>Rune
Avatar billede mlindegaard Nybegynder
15. august 2005 - 14:22 #4
Hej medions..

Det er den temlig ligeglad med, den printer stadig hele vinduet..
Avatar billede medions Nybegynder
15. august 2005 - 15:09 #5
Når du siger hele vinduet, hvad er det så?
- det var jo også muligt og lave det på en anden måde altså og lave et virtuelt popupvindue med en præindsat tekst... Altså hvor du designer hele vinduet gennem JavaScript, samt den HTML der skal genereres. Herefter stopper du så din ASP variabel ind i dit virtuelle JavaScriptvindue...

Men jeg forstår ikke hvorfor det ikke virker, det skulle det nu meget gerne gøre, er du sikker på du får fat i hvad der står i Iframen, har du prøvet og lave en alert med HTML indholdet i din IFrame så du kan se om du har fat i den rigtig frame? - kan ikke helt huske det her JavaScript halløj, men mener nok den hedder InnerHTML, i så fald, prøv og sig:

<script language="JavaScript" type="text/javascript">
  alert(window.iframenavn.innerHTML);
  /*
    Ellers er det:
      alert(window.iframenavn.document.innerHTML);
  */
</script>

//>Rune