Avatar billede kineseri Nybegynder
14. august 2005 - 19:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Boot problemer

Min PC er gået død. Hvad kan jeg gøre?

Da jeg rodede lidt med at skifte et CD-rom, så ville PC'en (HP Pavillion a229.be) pludselig ikke starte op uden en boot disk.

Dum som jeg er, så har jeg for længst smidt de CD´der ud, og nu kan jeg ikke få den op og køre igen.

Hvad kan jeg gøre?

Thomas
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2005 - 19:46 #1
Boot op på din XP-skive -> vælg "reparer fra genoprettelseskonsol" -> log ind -> skriv -> bootcfg /rebuild -> klik enter - du får stillet nogle spørgsmål klik enter til dem alle -> skriv -> fixboot -> klik enter -> svar ja til at du ønsker at lave en ny boot-configuration -> klik enter -> skriv fixmbr -> klik enter -> svar ja til at du ønsker at skrive en ny MBR -> klik enter -> skriv exit -> klik enter
Avatar billede kineseri Nybegynder
14. august 2005 - 19:52 #2
Tak det lyder godt, men jeg er ikke sikker på, at mit CD-drev kom til at virke, før den gik ned...
Avatar billede peet49 Nybegynder
14. august 2005 - 19:55 #3
Fordi drevet ikke virker i windows, er ikke ensbetydende med, at det ikke virker i DOS
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. august 2005 - 19:56 #4
Tjek kablerne til harddiske m.m.
Måske du har rykket et kabel løs...
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2005 - 19:57 #5
Det er vel bare at sætte CD til "First boot device" i BIOS, det har jo intet med Windows at gøre på det level du nu er i
Avatar billede kineseri Nybegynder
16. august 2005 - 07:23 #6
Tak, det lykkedes.

Jeg mistede dog mit online Norton abonnement og det xp home jeg havde licens til, da jeg laante en xp prof disk, der nu insisterer paa at blive lovliggjort inden 30 dage. Men saadan er det vel...