Avatar billede kwanstudios Nybegynder
14. august 2005 - 18:41 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Hent filnavn fra felt

Jeg sidder netop og prøver at tilpasse PmWiki til et design. I den anledning er jeg stødt på dens upload funktion som mangler en stor ting. Man får lov at vælge filen i et normalt <input type="file"> felt og skal derefter skrive det filnavn man ønsker filen skal have. Jeg vil gerne have at Javascript automatisk finder filnavnet og skriver det i det andet felt.

Jeg har fundet en løsning på http://www.thescripts.com/forum/threadedpost600856.html men min skal gerne virke i så mange browsere som muligt.
Avatar billede roenving Novice
14. august 2005 - 18:51 #1
Sådan, måske:

<form>
  <input type="file" onchange="this.form.filnavn.value=this.value.substring(this.value.lastIndexOf('\\')+1);">
  <input name="filnavn">
</form>
Avatar billede roenving Novice
14. august 2005 - 18:53 #2
Hrm, i alle andre af mine browsere end Mozilla fungerer det fint: IE, FF og Opera !-)
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
14. august 2005 - 19:23 #3
Hvad med Mac og Unix? På min Powerbook tager den bare alt hvad der står i første felt og putter i det andet.
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
14. august 2005 - 19:28 #4
Grunden er jo nok at Windows bruger C:\Windows\mappe\fil.fil hvor Mac/Unix bruger home/test/test

Altså omvendt slash :-) Kan man tage højde for det i scriptet?
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
14. august 2005 - 19:40 #5
Er det muligt at gøre sådan at den vælger det der står efter enten det sidste / eller \?
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
14. august 2005 - 19:47 #6
Jeg tror også at Safari kun sender den sidste del af stien med. Måske skal det udvides lidt med noget detection? http://www.quirksmode.org/js/detect.html
Avatar billede nielle Nybegynder
14. august 2005 - 20:15 #7
Denne variant synes at virke i Mozilla. Den burde også virke på Linux og Mac:

<script type="text/JavaScript">
function sync(elm)
{
    text = elm.value;
    pos = text.lastIndexOf('\\');
    if (pos == -1) pos = text.lastIndexOf('/');
    document.getElementById("filnavn").value = text.substring(pos+1);
}
</script>

<form>
    <input type="file" onchange="sync(this)">
    <input id="filnavn" name="filnavn">
</form>
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
15. august 2005 - 00:07 #8
Jeg løste problemet ved at fjerne feltet i PmWiki. Jeg takker for jeres hjælp så smid hver et svar og I vil få point.
Avatar billede roenving Novice
15. august 2005 - 00:11 #9
Løste og løste, men du fik det i hvert fald til at virke fungerende !-)

-- og jeg kan ikke se, at jeg har gjort mig fortjent til mere end max. 30 point, så du må jo også selv beholde de allerfleste '-)
Avatar billede nielle Nybegynder
15. august 2005 - 07:24 #10
Svar :^)
Avatar billede roenving Novice
15. august 2005 - 12:44 #11
-- tak for point ;~}
Avatar billede nielle Nybegynder
15. august 2005 - 23:11 #12
Takker muy gracias for point. :^)