Avatar billede sotec Nybegynder
12. april 2001 - 02:17 Der er 117 kommentarer og
1 løsning

Speciel \"whois\" opgave:

Se detaljerne på:

http://www.freelancers.dk/test.php

Kildekode postes på Eksperten til alles gavn!
Avatar billede no_doubt Nybegynder
12. april 2001 - 02:24 #1
skal den bare svare i boksen og whois skal virke, det var da nærmere en mindre Javascript opgave.
Avatar billede sotec Nybegynder
12. april 2001 - 02:28 #2

Den er vel nødt til at teste på domænet før den kan svarer, og dette kan lige så godt ske \"serverside\".

Jeg vil gerne have det lavet i PHP.
Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 02:36 #3
Hvorfor skriver du så at det skal skrives med document.write???
Det er jo en javascript kommando.
Samtidig vil du have siden til at køre forbi serveren for at tjekke domænet.
I det tilfælde er document.write ikke særligt smart!
Så ville det se sådan ud:
<?php
  if(domænenavn){
    echo \"<script language=\"javascript\">document.write(\'domænet er taget\');</script>\";
  }
?>
Så kan de hele da ligeså godt laved med php! Det ville være sådan:
<?php
  if(domænenavn){
    echo \"Domænet er taget\";
  }
?>

Avatar billede sotec Nybegynder
12. april 2001 - 02:40 #4
Nu er jeg ikke Eksperten der skal lave det.
Det var bare det jeg lige sad og tænkte på da jeg lavede specs.  Det står personen frit for at lave det som han syntes, sålænge den endelige løsning fungerer serverside.

Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 02:42 #5
Har du selv nogen ide til hvordan domænet tjekkes?
Men sådan kommer ejeroplysningerne:

<a href=\"http://www.dkhostmaster.dk/perl/Whois.pl?query=<?php echo $domæne; ?>.dk\" taget=\"_blank\">Se ejeroplysninger</a>
Avatar billede sotec Nybegynder
12. april 2001 - 02:43 #6
Nu har jeg fjernet document.write fra specs.
Håber I kan tilgive :-)
Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 02:44 #7
Men du vil have det serverside??
Du spørger efter mange funktioner som kræver javascript.
F.eks. det med knapper som skifter når man trykker på dem.
Avatar billede sotec Nybegynder
12. april 2001 - 02:49 #8
Igen, jeg er ikke eksperten og der jo ingen gruppe for \"Blandede\" scripts.

Det er whois funktionen der i hvert tilfælde skal afvikles serverside.
Avatar billede sotec Nybegynder
12. april 2001 - 02:52 #9
barefoot:

Domain Name Availability Intimation Service
http://oksoft.org/course/domain.htm

Måske du kan bruge noget herfra til \"meldingen\"
(ledigt/optaget)
Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 03:18 #10
Jeg skal jo have siden til at sende en variabel som ph kan fortolke... ellers kan jeg ikke vide det.
Det er jo fordi at du gerne vil have at siden fortæller det. Ikke at de bliver sendt videre til en side som gør...

Men jeg prøver noget
Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 03:28 #11
Jeg har fundet funktionen til det...
Avatar billede sotec Nybegynder
12. april 2001 - 03:35 #12
Sid nu ikke oppe hele natten ;-)
Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 03:54 #13
Joda, jeg har næsten lavet det:-)

Men du laver et link til det sted hvor man kan købe domænet.
Hvor skal det være???
Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 04:16 #14
http://barefoot.cee.dk/experten/tjekdomain.php

Sig lige hvad du synes om det.
På den side som du viste mig står der om domænet er optaget m.m. inde i boksen.
Jeg har valgt at skrive det udenfor da jeg synes at det er pænere, men hvis du vil have den inden i så sig endelig til.

Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 04:30 #15
Her er kildekoden:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">
<HTML>
<HEAD>
<TITLE> Domænetester </TITLE>
<META NAME=\"Generator\" CONTENT=\"EditPlus\">
<META NAME=\"Author\" CONTENT=\"\">
<META NAME=\"Keywords\" CONTENT=\"\">
<META NAME=\"Description\" CONTENT=\"\">
</HEAD>
<BODY>

<?php

    $hostready = \"$host.$end\";

    if(isset($ok)){

        if(checkdnsrr ($hostready, MX)){
            echo \"Domænet: \\\"<b><a href=\\\"http://$hostready\\\">http://$host.$end</a></b>\\\" er <font color=\\\"red\\\"><b>optaget</b></font>\";
            $option = \"2\";
        }
        else{
            echo \"Domænet: \\\"<b>http://$host.$end</b> er ledigt\\\"\";
            $option = \"3\";
        }

        if($option == \"2\"){

            $send = \"Ny test\";
            if($end == \"dk\"){
                $ejer = \"<a href=\\\"http://www.dkhostmaster.dk/perl/Whois.pl?query=$host.$end&submit=Send+foresp%F8rgsel&lang=da\\\">Se hvem der ejer http://$host.$end</a>\";
            }
            else{
                $ejer = \"Der kan kun ses ejeroplysninger på danske domæner<br><a href=\\\"http://$hostready\\\">Gå til $hostready</a>\";
            }
        elseif($option == \"3\"){

            $send = \"Ny test\";
            $ejer = \"<a href=\\\"http://www.købeside.dk\\\">Køb domænet <b>http://$hostready<b></a>\";
        }
    if(!$option){
        $host = \"Skriv domænet her\";
        $send = \"Test\";
        $ejer = \"\";
    }

?>

<form action=\"<?php echo $PHP_SELF; ?>\" method=\"get\">
http://<input value=\"<?php echo $host; ?>\" name=\"host\" type=\"text\" size=\"23\">
<select name=\"end\">
<option value=\"dk\">.dk
<option value=\"com\">.com
<option value=\"ord\">.org
<option value=\"net\">.net
<option value=\"nu\">.nu
</select>
<input type=\"submit\" value=\"<?php echo $send; ?>\">
<input type=\"hidden\" name=\"ok\">
</form>
<?php
    echo $ejer;
?>

</body>
</head>

Men da experten nogle gange lavet lidt fejl i indlæggende bør koden kopieres herfra:
http://barefoot.cee.dk/experten/tjekdomainkilde.php
Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 04:36 #16
Jeg vil smutte i seng nu.
Godnat
Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 04:46 #17
Lige inden jeg gik i seng så jeg lige et spørgsmål inde under \"fri debat\".
http://www.eksperten.dk/spm/64007
sotec -> er www.freelance.dk din side?
For det handler faktisk om den...
Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 04:48 #18
Nåh glem det!
Den de snakkede om hed jo frelance, og den som din test side liger på hedder frelancers.
Bare mig som ikke så mig ordentligt for.......
Men nu er det lagentid:-)
Godnat
Avatar billede tsocm Nybegynder
12. april 2001 - 05:05 #19
det ser da meget godt ud....
meeen prøv lige at søg på http://www.dk

???CyberCity ApS¿¿¿

/TSOCM
P.S. bare for at blande mig lidt:-)
Avatar billede mjl Nybegynder
12. april 2001 - 10:00 #20
Det virker ikke.....købte domæner, popper op som ledige...!!!
Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 11:12 #21
tsocm -> Det er fordi at www.dk er et ledigt domæne.
Prøv at skrive www.com i din browser. Og derefter www.dk.
Der er ikke noget som hare registreret www.dk. Så kan du se at www.dk ikke kan findes, men www.com kan godt.

Prøv lige at komme med et eksempel hvor det ikke virker.
Alle dem som jeg prøvede virkede da....
Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 11:16 #22
mjl -> Man kan IKKE skrive subdomains.
Og da sider med www. før det egentlige domænenavn er subdomains.
www.jubii.dk skal altså være jubii.dk
Sådan er det også hos dkhostmaster.dk
Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 11:21 #23
tsocm ->
Hvad mener du med: \"???CyberCity ApS¿¿¿\" ?????
Avatar billede sotec Nybegynder
12. april 2001 - 12:52 #24
Så er jeg vågen, og på banen igen.
Jeg vil lige teste barefoots bidrag.
Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 12:56 #25
Du kan jo bare trykke på:
http://barefoot.cee.dk/experten/tjekdomain.php
Og se det i aktion
Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 12:57 #26
Jeg har forresten lavet en lille ændring som kan ses hvis man følger linket til kildekoden...
Avatar billede half_d Nybegynder
12. april 2001 - 13:00 #27
barefoot -
bare fordi et domæne ikke kommer op når du skriver det i din browser betyder det ikke at det ikke er registreret!

Prøv f.eks. http://www.suzy.dk som ikke viser noget, men har været registreret siden 97.

og www.dk kan sagtens findes!
det er bare www.www.dk!

Nå ... ja....
det jeg egentlig ville sige var at en god måde at lave whois på (hvis man sidder på en *NIX server) er at køre kommandoen direkte fra serveren.
altså :

<?php
$domain = \"www.www.dk\";
echo \"Information om domænet : <br>\";
passthru(\"whois $domain\");
?>

Det er umiddelbart det hurtigste, istedet for at skulle forbi dk-hostmaster.
(det kommer man jo sådan set også, meen..)

Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 13:05 #28
Jeg går ikke forbi dkhostmaster.dk
Jeg gør sådan:
if(checkdnsrr ($hostready, ANY){
}
Jeg går kun til dkhostmaster.dk hvis personen vil se hvem der ejer domænet...

Jeg siger heller ikke at www.dk ikke findes, jeg siger bare at det ikke er registreret.

Prøv forresten at følge mit link og skriv http://suzy.dk i mi tester.
Den fortæller at det er registreret.
Avatar billede sotec Nybegynder
12. april 2001 - 13:08 #29
Det skal nok blive godt når du får trimmet det helt.
Husk at meldingerne skal skrives inde i tekstfeltet som beskrevet, og at der gerne skulle være whois på alle toplevel domænerne.
Ellers syntes jeg det ser godt ud!
Avatar billede half_d Nybegynder
12. april 2001 - 13:13 #30
:)
Vi snakker forbi hinanden barefoot...

www.dk er registreret.
Af CyberCity.
suzy.dk er også registreret, mit formål med den lille historie var at fortælle at ens browser sagde \'server not found\' selvom domænet er registreret.
(Jeg har dog lige set at suzy.dk har fået en \'Yet Another Domain hosted by ...\' dims op, det havde den ikke for et stykke tid side.)

Det ser jo ellers udemærket ud.
Men hvorfor sender du folk videre til dk-hostmaster?
Der skulle du hellere bruge min lille kodestump, den giver det samme resultat, bare hurtigere.

Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 13:13 #31
Hvad for nogle domæner er toplevel?
Avatar billede tsocm Nybegynder
12. april 2001 - 13:14 #32
www.www.dk er registreret hos dk-hostmasters og det er cybercity, der har det.

/TSOCM
Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 13:15 #33
Jeg kan da godt skrive meldingerne ind i tekstfeltet, jeg havde bare ikke gjordt det fordi at man så ikke kunne ændre lidt på navnet og søge igen...

half_d -> Tjo det tror jeg også jeg gør så. Tak for det.
Avatar billede tsocm Nybegynder
12. april 2001 - 13:15 #34
Domænet: \"http://www.dk er ledigt\"
Domænet: \"http://www.www.dk er ledigt\"
Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 13:16 #35
Forresten tsocm -> du må gerne sige hvilken side jeg skal linke til når folk vil købe det...
Men du kan også bare selv sætte linket ind...
Avatar billede half_d Nybegynder
12. april 2001 - 13:16 #36
tsocm -
det er det samme domæne.
Avatar billede tsocm Nybegynder
12. april 2001 - 13:17 #37
Men elles alle de andre navne jeg har prøvet med virker  fint,.

/Godt arbejde. :-)
Avatar billede tsocm Nybegynder
12. april 2001 - 13:20 #38
Det er jeg klar over, bortset fra når det skrives i url skal alle www\'erne være med, det var bare for at vise jer at \"begge\" navnen var ledige.

hvis www.dk er ledig, vil jeg gerne være den første kunde på siden :-)

/
Avatar billede tsocm Nybegynder
12. april 2001 - 13:24 #39
Domænet: \"http://www.cybermaster.dk er ledigt\"
Domænet: \"http://cybermaster.dk\" er optaget
det var bare for at hjælpe. :-)

ikke for at rakke ned *ss*
jeg har selv prøvet at fumle lidt med det, Og nej det kunne jeg sku ikke finde ud af

/
Avatar billede sotec Nybegynder
12. april 2001 - 13:30 #40
Barefoot:
Det jeg mente med toplevel var bare at man gerne skulle kunne se en whois på både .dk .com .net .nu osv osv Lige som man kan på Speednames.

Der er ikke lavet en side som \"købsside\" endnu, så bare skriv en fiktiv side.
Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 13:31 #41
Så nu henter den informationerne fra dkhostmaster.dk hvis det er optaget og i danmark.
Hvis et udenlandsk domæne er optaget skriver det ejerinformationerne fra half_d\'s kode.

tsocm -> ja det er et lidt sært tilfelde med www.dk.
Avatar billede lord_fantomos Nybegynder
12. april 2001 - 13:32 #42
www.dk-hostmaster.dk
Klik på whois der kan du åbne en TXT fil med alle domainer, den er lige til at læse fra!
Avatar billede sotec Nybegynder
12. april 2001 - 13:37 #43
Barefoot:
Husk at whois skal komme som en pop-up, og den skal være \"renset\".  Altså ikke noget med DK-Hostmaster frames og snask.

lord fantomos:
Vil det ikke give en ret lang søgetid selv om det sker serverside?
Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 13:43 #44
http://barefoot.cee.dk/experten/tjekdomain.php

Ser det så bedre ud nu???+
Jeg skal nok lave den som popup, men så må du lige vente et par minutter...
Avatar billede jd Nybegynder
12. april 2001 - 13:43 #45
Jeg vil klart mene at det vil gå hurtigst at køre en whois direkte på unix-servere (som øh - en-eller-anden sagde). Alternativt kunne man læse den giga store .txt ind i et array, og derefter tjekke med in_array() om domænet var registreret...
Avatar billede sotec Nybegynder
12. april 2001 - 13:43 #46
barefoot:
Jeg ved ikke om du er opmærksom på det, men undlader man at skrive noget i feltet får man et ledigt domæne og det skal selvfølgelig ikke kunne lade sig gøre.
Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 13:45 #47
lord_fantomos -> Men det fil skal jo loades hver gang for at den er \"up to date\", og den fylder 3,5 mb.
Avatar billede jd Nybegynder
12. april 2001 - 13:46 #48
Hmm... barefoot-> Du bruger stadig det at linke til dk-hostmasters side?
Avatar billede jd Nybegynder
12. april 2001 - 13:50 #49
heh ja, det ville blive noget af et array med 3,5 mb slices... :)
Avatar billede sotec Nybegynder
12. april 2001 - 13:51 #50
Jeg hopper lige af nogle timer.
Kommer tilbage til pointuddeling i aften(?)

barefoot:
Der var vist lige en sidste detalje med fokus på inputfeltet når man klikkede på Ny test, men det kan jo altid komme til sidst.
(Jeg forstå godt at du laver det sværeste først)
Avatar billede lord_fantomos Nybegynder
12. april 2001 - 14:02 #51
Du kan jo bruge den på deres server!!!
Og så simpelthen bare søge i den fil!
Avatar billede jd Nybegynder
12. april 2001 - 14:15 #52
lord_fantomos-> Har du læst specifikationslisten? -Det tror jeg ikke...
Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 14:20 #53
sotec ->
Du kan altså ikke få det hele. Da der ikke findes en central database med whois oplysninger kan du ikke få ens oplysninger hver gang.
.nu domæner ved jeg ikke hvor man kan få oplysninger om.
.dk domæner bliver den nødt til at hente fra dkhostmaster.dk.

.org .com og .net hentes fra samme sted, og informationen er på engelsk.

Så snakker du om fokus på inputfeltet. hvad er det??? Det har du ikke sagt noget om før.

Nu har jeg lavet alt det som du sagde.
Men jeg vil altså også have points for det for jeg har brugt adskillge timer på opgaven!!

Nu skal jeg hvile mig!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede jd Nybegynder
12. april 2001 - 14:24 #54
barefoot-> Man kan sagtens hente info om .dk-domæner via whois-kommandoen! Dog på engelsk.

Ang. .nu-domæner, tror jeg du skal kigge på nunames.nu
Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 14:38 #55
jd ->
hvis jeg bruger whois kommandoen siger den at domænet ikke er registreret - hvis altså det er et dk domæne....

Men nunames.nu det prøver jeg - tak
Avatar billede jd Nybegynder
12. april 2001 - 14:43 #56
barefoot-> Jeg mener at bruge whois-kommandoen til at hente info om et domæne. Siger den altid at et domæne ikke er oprettet?
Det funker ved mig - jeg kører på a0.dk (hvilket jeg ved at sotec o\'s gør)
Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 14:48 #57
Nej og ja.
Den siger at alle .dk domæner er frie.
Den andre virker den fint med (ikke .nu)
Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 14:50 #58
Hvis det virker på dit webhotel og det er det samme som sotec\'s så kan jeg vel ligesågodt lave den så den bruger den funktion. Men det virker altså ikke på mit...
Avatar billede jd Nybegynder
12. april 2001 - 14:52 #59
Har prøvet både med delfs.dk og mbn.dk og det virker upåklageligt.
Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 14:55 #60
okay

Jeg var lige inde på din hjemmeside og se på en af dine artikler om søgning i php.
Du har lavet en ret flot syntaksfarvning.
Er det et sscript som du selv har lavet eller er det noget som serveren er sat til????
Avatar billede sotec Nybegynder
12. april 2001 - 15:00 #61
barefoot:
Det jeg mener med focus er hvad der hele tiden har stået nederst i specs. på http://www.freelancers.dk/test.php

Og selvfølgelig kan jeg få det hele!
(Det er jo ikke 15 eller 150, men 1500 points!)
Jeg er ikke så kræsen med whois oplysningerne.
Men som minimum skal listes ejeren så man kan kontakte ham/hende.
Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 15:01 #62
jd -> når du siger at det virker upåklageligt, mener du så at du får retsultat hvis du tjekker din whoise i en if-sætning, eller læser du hvad den udskriver.
Den udskriver noget i alla tilfælde, men det som er interessant er hvad den skriver...
Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 15:09 #63
sotec ->
http://www.freelancers.dk/test.php
Er nede så jeg kan ikke se hvad du mener....
Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 15:09 #64
Kan du ikke skrive det her???
Avatar billede jd Nybegynder
12. april 2001 - 15:11 #65
barefoot-> Ang. syntaxfarvning, kan du kigge på http://php.net/show_source og http://php.net/highlight_string

Ang. upåklageligt, så mener jeg at fpassthru(\"whois delfs.dk\"); giver det output som den skal...
Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 15:18 #66
jd -> tak for linket
Men det virker ikke på min adresse...
Men det er heller ikke så vigtigt. Det er jo ikke mig som skal bruge det...
Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 16:01 #67
sotec -> Jeg kan jo ikke lave det der fokus noget når jeg ikke kan se din side...
Den har været nede den sidste time...
Avatar billede mortenfn Nybegynder
12. april 2001 - 18:14 #68
kan åbenbart ikke laves på Windows

;o(

Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 18:18 #69
sotec -> nu kan jeg endelig se din side.

Det med at teksten forsvinder når man trykker på knappen skal du spørge om forumet for favascript.
Men du skal regne med at det bliver lidt kompliceret.
Hvis det skal laves skal knappen først fungere som sletknap og derefter som sendeknap.

Det kan også godt laves serverside, men så skal siden rundt omkring serveren, og det tager tid. Det ville også blive noget rod.

Men det må du altså bestemme, jeg laver ikke noget før du siger til.
Avatar billede barefoot Nybegynder
12. april 2001 - 18:21 #70
mortenfn -> hvad snakker du om ????
Avatar billede mortenfn Nybegynder
12. april 2001 - 18:58 #71
det er min opfattelse at funktionen med at undersøge om et domæne har DNS er

checkdnsrr();

denne funktion virker åbenbart ikke med win
Avatar billede mortenfn Nybegynder
12. april 2001 - 19:00 #72
hvis jeg er forkert på den så svar lige på dether og tjæn nogle ekstra point

http://www.eksperten.dk/spm/64069
Avatar billede sotec Nybegynder
12. april 2001 - 23:39 #73
Barefoot:
Hvor står vi nu, er den færdig?
Avatar billede barefoot Nybegynder
13. april 2001 - 00:12 #74
Ja det mener jeg.
Det med knappen som ændre sig når man trykker på den er en opgave for javascript.
Og jeg er ikke god nok til javascript endnu til at gøre det.
Egentlig er det vel heller ikke så vigtigt. Hvis personen alligevel skal trykke på en knap kan han/hun vel ligeså godt slette den tekst som er der i forvejen.

Men du vil vel også gerne fjerne class-id fra formen så man ikke skriver rødt/grønd næste gang.
Det må du også lave med javascript. Det bliver alt for langsomt at lave det serverside.
Avatar billede mjl Nybegynder
13. april 2001 - 09:27 #75
Øhhh.....poster du koden til den nye, her?
Avatar billede barefoot Nybegynder
13. april 2001 - 10:05 #76
mjl -> Det kan jeg da godt.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">
<HTML>
<HEAD>
<TITLE> Domænetester </TITLE>
<META NAME=\"Generator\" CONTENT=\"EditPlus\">
<META NAME=\"Author\" CONTENT=\"\">
<META NAME=\"Keywords\" CONTENT=\"\">
<META NAME=\"Description\" CONTENT=\"\">
<style type=\"text/css\">
body {
font-family: Verdana, Arial;
color: #000000;
font-size: 11px;
}
.free {color: #008000; font-weight: bold;}
.taken {color: #ff0000; font-weight: bold;}
</style>
</HEAD>
<BODY>

<?php
    if($end == \"dk\"){
        $selectdk = \"selected\";
    }
    elseif($end == \"com\"){
        $selectcom = \"selected\";
    }
    elseif($end == \"net\"){
        $selectnet = \"selected\";
    }
    elseif($end == \"nu\"){
        $selectnu = \"selected\";
    }

    $hostready = \"$host.$end\";

    if(isset($ok)){

        if(checkdnsrr ($hostready, MX)){
            $hostinf = \"Domænet er optaget\";
            $class = \"taken\";
            $option = \"2\";
        }
        else{
            $hostinf = \"Domænet er ledigt\";
            $class = \"free\";
            $option = \"3\";
        }

        if($option == \"2\"){

            $send = \"Ny test\";
            if($end == \"dk\"){
                $ejer = \"<a href=\\\"#\\\" onclick=\\\"window.open(\'http://www.dkhostmaster.dk/perl/Whois.pl?query=$host.$end&submit=Send+foresp%F8rgsel&lang=da\', \'\', \'status=no, toolbar=no, location=no, menu=no, scrollbars=yes, resizable=yes\');\\\">Ejerinformation</a>\";
            }
            elseif($end == \"nu\"){
                $ejer = \"<a href=\\\"#\\\" onclick=\\\"window.open(\'http://nunames.nu/cgi-bin/drill.cfm?domainname=$hostready\', \'\', \'status=no, toolbar=no, location=no, menu=no, scrollbars=yes, resizable=yes\');\\\">Ejerinformation</a>\";
            }
            else{
                $ejer = \"<a href=\\\"#\\\" onclick=\\\"window.open(\'tjekdomain_ejerinformation.php?host=$hostready\', \'\', \'status=no, toolbar=no, location=no, menu=no, scrollbars=yes, resizable=yes\');\\\">Ejerinformation</a>\";
            }
        elseif($option == \"3\"){

            $send = \"Ny test\";
            $ejer = \"<a href=\\\"http://www.købeside.dk\\\">Køb domænet <b>http://$hostready<b></a>\";
        }
    if(!$option){
        $hostinf = \"Skriv domænet her\";
        $send = \"Test\";
        $ejer = \"\";
    }

?>

<form action=\"<?php echo $PHP_SELF; ?>\" method=\"get\">
    http://<input <?php echo \"value=\\\"$hostinf\\\" class=\\\"$class\\\"\"; ?> name=\"host\" type=\"text\" size=\"23\">
    <select name=\"end\" value=\"\">
        <option value=\"dk\" <?php echo $selectdk; ?>>.dk
        <option value=\"com\" <?php echo $selectcom; ?>>.com
        <option value=\"org\" <?php echo $selectorg; ?>>.org
        <option value=\"net\" <?php echo $selectnet; ?>>.net
        <option value=\"nu\" <?php echo $selectnu; ?>>.nu
    </select>
    <input type=\"submit\" value=\"<?php echo $send; ?>\">
    <input type=\"hidden\" name=\"ok\">
    </form>
<?php
    echo $ejer;
?>

</body>
</head>

Men hvis du vil have den nyeste udgave skal du bruge linket.
Det bliver automatisk opdateret hver gang jeg gør noget.
http://barefoot.cee.dk/experten/tjekdomainkilde.php
Og det kan afprøves fra dette link:
http://barefoot.cee.dk/experten/tjekdomain.php
Avatar billede barefoot Nybegynder
13. april 2001 - 10:50 #77
Forresten så er der også noget kode på den side som popper op. Ellers blive teksten meget grim!

Se den her:
http://barefoot.cee.dk/experten/tjekdomain_ejerinformation_kilde.php

Eller her:
<?php
    $ejer = passthru(\"whois $host\");

    $ejer = nl2br($ejer);

    echo $ejer;
?>
Avatar billede sotec Nybegynder
13. april 2001 - 15:02 #78
barefoot:

Jeg er ked af det, men den virker ikke endnu.
Prøv f.eks. domænet: luksus.dk
Der ligger intet i webscope på domænet så scriptet fortæller at domænet er ledigt, men går du bagefter ind og laver en whois manuelt på DK-hostmaster så vil du se at domænet er taget.

Jeg anerkender det store arbejde du har lagt i opgaven, men jeg syntes ikke jeg kan give point før det virker 100%.
Avatar billede mortenfn Nybegynder
13. april 2001 - 15:24 #79
kører du på windows platform
Avatar billede barefoot Nybegynder
13. april 2001 - 16:17 #80
Ham eller mig?
Jeg kører på windows.
Den side hvor det bliver afprøvet kører på lunix mandrake.
Jeg ved ikke med ham
Avatar billede sotec Nybegynder
13. april 2001 - 16:22 #81
Jeg har adgang til både Mac og Windows, men jeg kan ikke se hvad det har af relation til det der sker serverside, som i princippet er platforms-uafhængigt?

I øvrigt også til barefoot:
Er det ikke en uholdbar løsning at teste om domænet har DNS, set i lyset af at der er mange der køber et domæner men ikke peger det på en host.  Jeg ved ikke om man kan lave et dobbelt check, men på nuværende måde er det jo ikke en 100% rigtig melding man får.
Avatar billede barefoot Nybegynder
13. april 2001 - 16:46 #82
Men på den anden side så er de fleste databaser heller ikke sikre.
Prøv: passthru(\"whois $host\");
Den søger information i en database, men den kan ikke finde mange af de domæner som er registrerede i dag!

Problemet med at søge i en database er også at der ikke er en samlet en. Man skal have gang i flere databaser for de forskellige verdensdele før man kan være sikker. Og det er ikke engang sikkert.
Avatar billede sotec Nybegynder
13. april 2001 - 21:23 #83
barefoot, har du testet \"GroundWeb WHOIS\" på Netcoders? måske det kunne give dig nogle ideer.
Avatar billede barefoot Nybegynder
13. april 2001 - 22:14 #84
Det prøver jeg så lige at kigge på.
Avatar billede sotec Nybegynder
13. april 2001 - 23:09 #85
barefoot:

Jeg har lige fundet nogle koder til at lave en federe whois:

Du skal lave 2 filer.
en whoisclass.php og en whois.php:

filen:  whoisclass.php

<?
/*

Copyright (c) 2000, Jason Costomiris
All rights reserved.

Don\'t be scared, it\'s just a BSD-ish license.

Redistribution and use in source and binary forms, with or without
modification, are permitted provided that the following conditions
are met:

1. Redistributions of source code must retain the above copyright notice,
this list of conditions and the following disclaimer.
2. Redistributions in binary form must reproduce the above copyright notice,
this list of conditions and the following disclaimer in the
documentation and/or other materials provided with the distribution.
3. All advertising materials mentioning features or use of this software
must display the following acknowledgement:
This product includes software developed by Jason Costomiris.
4. The name of the author may not be used to endorse or promote products
derived from this software without specific prior written permission.

THIS SOFTWARE IS PROVIDED BY THE AUTHOR COPYRIGHT HOLDERS AND CONTRIBUTORS
``AS IS\'\' AND ANY EXPRESS OR IMPLIED WARRANTIES, INCLUDING, BUT NOT LIMITED
TO, THE IMPLIED WARRANTIES OF MERCHANTABILITY AND FITNESS FOR A PARTICULAR
PURPOSE ARE DISCLAIMED. IN NO EVENT SHALL THE AUTHOR BE LIABLE FOR ANY
DIRECT, INDIRECT, INCIDENTAL, SPECIAL, EXEMPLARY, OR CONSEQUENTIAL DAMAGES
(INCLUDING, BUT NOT LIMITED TO, PROCUREMENT OF SUBSTITUTE GOODS OR SERVICES;
LOSS OF USE, DATA, OR PROFITS; OR BUSINESS INTERRUPTION) HOWEVER CAUSED AND
ON ANY THEORY OF LIABILITY, WHETHER IN CONTRACT, STRICT LIABILITY, OR TORT
(INCLUDING NEGLIGENCE OR OTHERWISE) ARISING IN ANY WAY OUT OF THE USE OF
THIS SOFTWARE, EVEN IF ADVISED OF THE POSSIBILITY OF SUCH DAMAGE.

*/
Class whois {
function lookup($lookup){
$whois = \"whois.geektools.com\";
$fp = fsockopen($whois, 43, &$errno, &$errstr, 30);
if (!$fp){
printf(\"Error: %s (%s)\", $errstr, $errno);
$data = 0;
} else {
$lookup .= \"\\n\";
fputs($fp, $lookup);
// 16k of whois data should be way more
// than enough
$data = fread( $fp, 16384 );
fclose($fp);
}
return $data;
}
?>

filen:  whois.php

<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">

<head>
<title>WHOIS</title>
</head>

<body>
<? require(\"whoisclass.php\"); ?>
<form method=\"POST\" action=\"<? echo $PHP_SELF; ?>\">
<input type=\"text\" name=\"lookup\">
<input type=\"submit\" value=\"lookup\">
</form>
<?
if($REQUEST_METHOD == \"POST\"){
$whois = new whois;
$data = $whois->lookup($lookup);
printf(\"<pre>\\n%s\\n</pre>\\n\", $data);
}
?>
</body>

Desuden et link til en whois der kan teste på stort set alle domæner:
http://whois.geektools.com/cgi-bin/proxy.cgi
Det er den der bruges i ovenstående script.

Så fandt jeg også denne (ikke testet)
http://www.php.comzept.de/applicat/whois/whois.php
Avatar billede barefoot Nybegynder
13. april 2001 - 23:59 #86
Jeg kigger lige på dit script, men indtil videre har jeg fået det til at krydstjekke på .dk, .com, .ord og .net domæner så den både tjekker for DNS og database.
Jeg har endnu ikke fundet en database som tjekker .nu domæner, men det kan jo være at der er en blandt dine links.
Avatar billede barefoot Nybegynder
14. april 2001 - 00:05 #87
Det var faktisk et rigtigt godt link som du der kom med!!!
Der er en liste over en hele masse ehois databaser som man kan tjekke!

Det script som du kom med har jeg faktisk allerede lavet, men tak alligevel.
Avatar billede barefoot Nybegynder
14. april 2001 - 02:15 #88
Nu virker det for .dk .com .net og .org
Det eneste som jeg ikke kan finde en database for er.nu domæner, men de kan stadig blive tjekket for DNS. og jeg kan også godt sende dem til et sted hvor de får vis ejeroplysningerne, jeg kan bare ikke søge efter dem. Så det er næsten som det skal være.
Afprøvning:
http://barefoot.cee.dk/experten/tjekdomain.php
kilde:
http://barefoot.cee.dk/experten/tjekdomainkilde.php
kilde:
http://barefoot.cee.dk/experten/tjekdomain_ejerinformation_kilde.php
Avatar billede sotec Nybegynder
14. april 2001 - 15:29 #89
Prøv luksus.dk, og så prøv at lave en whois fra DK-hostmasters side bagefter.
Den kan stadigvæk ikke finde ud af at dette domæne ER taget.
Avatar billede barefoot Nybegynder
14. april 2001 - 16:04 #90
Det kan den nu. Det kunne den også da jeg sendte linket, men jeg var kommet til at ændre på søgeordet til databasen.
Prøv selv.
Avatar billede barefoot Nybegynder
14. april 2001 - 16:07 #91
Nu kan den også finde www.dk som den tidligere havde problemer med.
Avatar billede sotec Nybegynder
14. april 2001 - 19:08 #92
Ok, hvor er den nyeste kildekode?
Avatar billede barefoot Nybegynder
14. april 2001 - 19:09 #93
Følg linket ovenover.
Det bliver automatisk opdateret når jeg ændrer i filen.
Avatar billede sotec Nybegynder
14. april 2001 - 19:44 #94
Skriver jeg \"www\" og vælger .dk fra listen fortæller den at domænet er ledigt.
Det er det ikke!
Avatar billede barefoot Nybegynder
14. april 2001 - 22:52 #95
Endnu en lille ændring er tilføjet.
Den virker ved mig nu.
Prøv igen og se om den ikke også kan finde www.dk ved dig nu.
Den kan både finde www.dk og luksus.dk når jeg prøver nu.
Avatar billede barefoot Nybegynder
14. april 2001 - 22:56 #96
Forresten så prøv at trykke på ctrl + F5 hvis den siger at www.dk stadig ikke er registreret.
Det kan jo være at din browser har cached informationen.
Avatar billede sotec Nybegynder
15. april 2001 - 00:20 #97
Til gengæld listes alle domæner som optaget selvom det er vrøvle-domæner som f.eks. \"x8yjsg73k.dk\" man afprøver.
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. april 2001 - 00:35 #98
Det kommer til at tage livet af mig det her!!!
Jeg prøver igen...
Avatar billede mortenfn Nybegynder
15. april 2001 - 00:39 #99
håber det lykkes - du er kommet langt.

;o)
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. april 2001 - 01:19 #100
Ja men jeg kan bare ikke få scriptet til at søge i databasen!!!
Der kommer hele tiden noget på tværs!
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. april 2001 - 01:38 #101
Sådanna manne.
Endelig søger den også i databasen.
Problemet var at man ikke fik ja eller nej fra databasen, men en tekst om domænet. Så jeg skulle finde et ord som altid var det samme i teksten hvis domænet ikke kunne findes, og som ikke måtte optræde hvis det kunne.
Da de forskellige databaser er opbygget på forskellig måde gav det en del problemer.
Men nu skulle den altså være der!
Jubiiiiiiiiiiiiiii for en forløsning jeg var ved at være godt træt af det!
Nu håber jeg ikke at der er mere som ikke virker, for så græder jeg:-)
Avatar billede sotec Nybegynder
15. april 2001 - 03:02 #102
Det ser rigtigt godt ud nu, men der er stadigvæk lidt knas med .com

Jeg søgte på sotec.com og den var ledig, men hos networksolutions.com står den som optaget.
Hvilken whois server tester du .com i mod?

Avatar billede mjl Nybegynder
15. april 2001 - 10:31 #103
barefoot>Kan du bruge dette til noget?

if ($domain) {
                if ($type == \".dk\") $server2 = \"whois.nic.dk\";
                if ($type == \".com\") $server2 = \"rs.internic.net\";
                if ($type == \".net\") $server2 = \"rs.internic.net\";
                if ($type == \".org\") $server2 = \"rs.internic.net\";
                if ($type == \".nu\") $server2 = \"whois.nic.nu\";
                if ($type == \".it\") $server2 = \"whois.nic.it\";
                if ($type == \".as\") $server2 = \"whois.nic.as\";
                if ($type == \".cc\") $server2 = \"whois.nic.cc\";
                if ($type == \".fo\") $server2 = \"whois.ripe.net\";
                    $tempdomain=$domain;
                    $domain .= $type;
                    $ns_server =  $server2;
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. april 2001 - 13:07 #104
sotec -> Det var fordi at jeg havde glemt at tilføje den del som virkede i .com .net og .org.
Men er de også i orden - prøv selv.

mjl -> tak men jeg bruger dem faktisk allerede. Det kan du se i kildekoden som jeg linker til lidt højere oppe.
Min kode er bare langtfra så overskueligt bygget op da der skete en del ændringer udervejs. Forresten så kan man heller ikke helt gøre det så simpelt da der skal forskellige søgekriterier til ved de forskellige servere.
Avatar billede mjl Nybegynder
15. april 2001 - 13:13 #105
barefoot>Hvad så med dette?

<Script Language=\"JavaScript\" TYPE=\"text/javascript\" SRC=\"knas.js\">
</Script>
<? require \"style.php3\"; ?>
<Table Cellpadding=0 Cellspacing=0 Border=0 Width=150
<? if (strstr($HTTP_USER_AGENT,\"MSIE\")): ?>
    height=100%>
<? else: ?>
    >
<? endif; ?>
<Tr>
<Td Bgcolor=\"#cdcdcd\" Valign=Top>
    <Table Cellpadding=0 Cellspacing=1 Border=0 Width=100%>
    <Tr>
    <Td Align=Center Width=100%>
        <Table Cellpadding=0 Cellspacing=0 Border=0 Width=100%>
        <Tr>
        <Td Align=Center Bgcolor=\"#666666\" Width=100%>
            <Font size=\"1\" Face=\"verdana, courier new, arial\" color=\"#ffffff\">
            <B>Check domain:</B>
            </Font>
        </Td>
        </Tr>
        </Table>

        <Table width=100%>
        <Tr>
        <Td Width=100% Style=\"padding-left:7px\">
            <?
            if (!$domain){
                ?>
                <Form Action=\"<? $PHP_SELF; ?>\" Method=\"post\">
                <Font Face=\"verdana,arial,helvetica\" size=\"1\">
                www.<Input Type=\"text\" Size=14 Name=\"domain\" Style=\"font-size:10px\">
                <P>
                Type: <Select Name=\"type\">
                    <Option Value=\".dk\" Selected>.dk
                    <Option Value=\".com\">.com
                    <Option Value=\".net\">.net
                    <Option Value=\".org\">.org
                    <Option Value=\".nu\">.nu
                    <Option Value=\".it\">.it
                    <Option Value=\".as\">.as
                    <Option Value=\".cc\">.cc
                    <Option Value=\".fo\">.fo
                    </Select>
                <P>
                <Div Align=Center><Input Type=\"submit\" Value=\"OK\" style=\"font-size:10px\"></Div>
                </Font>
                </Form>
                <?
            }
            else {
                if ($domain) {
                if ($type == \".dk\") $server2 = \"whois.nic.dk\";
                if ($type == \".com\") $server2 = \"rs.internic.net\";
                if ($type == \".net\") $server2 = \"rs.internic.net\";
                if ($type == \".org\") $server2 = \"rs.internic.net\";
                if ($type == \".nu\") $server2 = \"whois.nic.nu\";
                if ($type == \".it\") $server2 = \"whois.nic.it\";
                if ($type == \".as\") $server2 = \"whois.nic.as\";
                if ($type == \".cc\") $server2 = \"whois.nic.cc\";
                if ($type == \".fo\") $server2 = \"whois.ripe.net\";
                    $tempdomain=$domain;
                    $domain .= $type;
                    $ns_server =  $server2;

                    $fp = fsockopen (\"$ns_server\", 43, &$errnr, &$errstr) or die( \"$errno: $errstr\");
                    fputs($fp, \"$domain\\n\");
                    while (!feof($fp)) $result .= fgets($fp, 2048);
                    //echo $result;
                    fclose($fp);
                    if (!eregi(\"No entries found\",$result) && !eregi(\"not found\", $result) && !eregi(\"no match\", $result)){
                        echo \"<font face=\\\"verdana\\\" size=\\\"1\\\">$domain,<P> <B>er optaget!</B></font><br>\";
                    }
                    else {
                        echo \"<font face=\\\"verdana\\\" size=\\\"1\\\">$domain,<P> <B>er ledigt!</B></font><br>\";
                    }
                    echo \"<P><font face=\\\"verdana\\\" size=\\\"1\\\"><A Href=\\\"#\\\" onClick=\\\"window.open(\'whois_detail.php3?domain=$tempdomain&type=$type\',\'oversigt\',\'toolbar=0,menubar=0,scrollbars=1,resizable=0,width=400, height=530\')\\\" Class=\\\"black\\\">Se detaljeret</A></font><Br>\";
                    echo \"<font face=\\\"verdana\\\" size=\\\"1\\\"><A Href=\\\"java script:history.back()\\\" Class=\\\"black\\\">Test andet navn</A></font>\";
                }

            ?>

        </Td>
        </Tr>
        </Table>
    </Td>
    </Tr>
    </Table>
</Td>
</Tr>
</Table>
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. april 2001 - 13:38 #106
mjl -> idéen er faktisk rigtig god, og jeg kan da godt se at jeg skulle have gjordt sådan. Men da jeg har lavet en masse kode som faktisk virker nu, vil jeg ikke til at prøve med noget nyt.

Men jeg vil da helt klart gøre som du foreslå en anden gang - tak:-)

Dæg ville jeg lave det lidt anderledes:
$fp = fsockopen (\"$ns_server\", 43, &$errnr, &$errstr) or die( \"$errno: $errstr\");
                    fputs($fp, \"$domain\\n\");
                       while (!feof($socket)) {
                    $info[$b] = fgets($socket,1024);
                  if(!eregi(\"No entries found\",$result) && !eregi(\"not found\", $result) && !eregi(\"no match\", $result)){
                    $ja = \"ja\"
                          }
                } $b++
                        fclose($fp);
                       if (($ja == \"ja\") || checkdnsrr ($hostready, MX)){
                        echo \"<font face=\\\"verdana\\\" size=\\\"1\\\">$domain,<P> <B>er optaget!</B></font><br>\";
                    }

Men det er helt klart måden at gøre det på!
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. april 2001 - 13:42 #107
mjl -> Forresten hvad er det for et javascript som du linker til i toppen???
Avatar billede mjl Nybegynder
15. april 2001 - 14:31 #108
Det har ingen betydning for dette script...
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. april 2001 - 14:36 #109
hmm okay
Avatar billede sotec Nybegynder
15. april 2001 - 15:59 #110
barefoot, tak for en kanon arbejdsindsats!
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. april 2001 - 16:28 #111
Selv tak:-)
På et tidspunkt troede aldrig at det skulle lykkes.

Bare spørg hvis der er mere.
Avatar billede mortenfn Nybegynder
15. april 2001 - 16:32 #112
inponerende - ;0)
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. april 2001 - 16:51 #113
taktak. Kildekoden kan jo ses fra mit link, men hvis jeg skulle få lyst til at rydde på på min side forsvinder det jo, og alle skulle jo gerne kunne få glæde af det.
Derfor poster jeg den lige her.

Her er filen: tjekdomain.php

<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">
<HTML>
<HEAD>
<TITLE> Domænetester </TITLE>
<META NAME=\"Generator\" CONTENT=\"EditPlus\">
<META NAME=\"Author\" CONTENT=\"\">
<META NAME=\"Keywords\" CONTENT=\"\">
<META NAME=\"Description\" CONTENT=\"\">
<style type=\"text/css\">
body {
font-family: Verdana, Arial;
color: #000000;
font-size: 11px;
}
.free {color: #008000; font-weight: bold;}
.taken {color: #ff0000; font-weight: bold;}
</style>
</HEAD>
<BODY>

<?php
    $ledig = \"Domænet er ikke taget\";
    $optaget = \"Domænet er optaget\";

    if($end == \"dk\"){
        $selectdk = \"selected\";
    }
    elseif($end == \"com\"){
        $selectcom = \"selected\";
    }
    elseif($end == \"net\"){
        $selectnet = \"selected\";
    }
    elseif($end == \"org\"){
        $selectorg = \"selected\";
    }
    elseif($end == \"nu\"){
        $selectnu = \"selected\";
    }

    $hostready = \"$host.$end\";

    if(isset($ok)){
        if($end == \"dk\"){
            // Etabler forbindelse til DK-Hostmaster\'s WHOIS db
            $socket = fsockopen(\"whois.dk-hostmaster.dk\", 43, &$errnr, &$errstr) or die($errnr.\" -- \".$errstr);
            // Send query til db\'en
            fputs($socket, $hostready.\"\\n\");
            while (!feof($socket)) {
                $info[$a] = fgets($socket,1024);
                if(ereg($hostready, $info[$a], $res)){
                    $ja = \"ja\";
                }$a++;
            }
                if(isset($ja) || checkdnsrr ($hostready, MX)){
                    $class = \"taken\";
                    $option = \"2\";
                }
                else{
                    $class = \"free\";
                    $option = \"3\";

                }

            fclose($socket); // Lukker forbindelsen til DK-Hostmaster\'s WHOIS db

        }
        elseif($end == \"nu\"){ //Hvis det er et .nu domæne

            // Etabler forbindelse til DK-Hostmaster\'s WHOIS db
            $socket = fsockopen(\"whois.nic.nu\", 43, &$errnr, &$errstr) or die($errnr.\" -- \".$errstr);
            // Send query til db\'en
            fputs($socket, $hostready.\"\\n\");
            while (!feof($socket)) {
                $info = fgets($socket,1024);
            }
                if(ereg(\"person\", $info, $reste) || checkdnsrr ($hostready, MX)){
                    $class = \"taken\";
                    $option = \"2\";
                }
                else{
                    $class = \"free\";
                    $option = \"3\";

                }

            fclose($socket); // Lukker forbindelsen til .nu databasen WHOIS db

        }

        else{ //Hvis domænet ikke er Dansk eller .nu

            // Etabler forbindelse til international WHOIS db
            $socket = fsockopen(\"whois.internic.net\", 43, &$errnr, &$errstr) or die($errnr.\" -- \".$errstr);
            // Send query til db\'en
            fputs($socket, $hostready.\"\\n\");
            while (!feof($socket)) {
                $info[$c] = fgets($socket,2048);
                if(ereg(\'No match\', $info[$c], $rescom)){
                    $jacom = \"ja\";
                }$c++;
            }
            fclose($socket); // Lukker forbindelsen til DK-Hostmaster\'s WHOIS db

            if(!isset($jacom) || checkdnsrr ($hostready, MX)){
                $class = \"taken\";
                $option = \"2\";
            }
            else{
                $class = \"free\";
                $option = \"3\";

            }

        if($option == \"2\"){ //Hvis domænet havde DNS
            $hostinf = \"Domænet er optaget\";
            $send = \"Ny test\";
            if($end == \"dk\"){ //Hvis det er et dk domæne
                $ejer = \"<a href=\\\"#\\\" onclick=\\\"window.open(\'tjekdomain_ejerinformation.php?host=$host&type=dk\', \'\', \'status=no, toolbar=no, location=yes, menu=no, scrollbars=yes, resizable=yes\');\\\">Ejerinformation</a>\";
            }
            elseif($end == \"nu\"){ //Hvis domænet er .nu
                $ejer = \"<a href=\\\"#\\\" onclick=\\\"window.open(\'tjekdomain_ejerinformation.php?host=$host&type=nu\', \'\', \'status=no, toolbar=no, location=yes, menu=no, scrollbars=yes, resizable=yes\');\\\">Ejerinformation</a>\";
            }
            else{ //Hvis det er alt andet end .nu og .dk
                $ejer = \"<a href=\\\"#\\\" onclick=\\\"window.open(\'tjekdomain_ejerinformation.php?host=$host&type=$end\', \'\', \'status=no, toolbar=no, location=yes, menu=no, scrollbars=yes, resizable=yes\');\\\">Ejerinformation</a>\";
            }
        elseif($option == \"3\"){ //Betyder at domænet er ledigt
            $hostinf = \"Domænet er ledigt\";
            $send = \"Ny test\";
            $ejer = \"<a href=\\\"http://www.købeside.dk\\\">Køb domænet <b>http://$hostready<b></a>\";
        }
    if(!$option){ //Hvis der ikke er skerevet noget tekst
        $hostinf = \"Skriv domænet her\";
        $send = \"Test\";
        $ejer = \"\";
    }

?>

<form action=\"<?php echo $PHP_SELF; ?>\" method=\"get\">
    http://<input <?php echo \"value=\\\"$hostinf\\\" class=\\\"$class\\\"\"; ?> name=\"host\" type=\"text\" size=\"23\">
    <select name=\"end\" value=\"\">
        <option value=\"dk\" <?php echo $selectdk; ?>>.dk
        <option value=\"com\" <?php echo $selectcom; ?>>.com
        <option value=\"org\" <?php echo $selectorg; ?>>.org
        <option value=\"net\" <?php echo $selectnet; ?>>.net
        <option value=\"nu\" <?php echo $selectnu; ?>>.nu
    </select>
    <input type=\"submit\" value=\"<?php echo $send; ?>\">
    <input type=\"hidden\" name=\"ok\">
    </form>
<?php
    echo $ejer;
?>

</body>
</head>

Her er filen:
Tjekdomain_ejerinformation.php som viser hvem der ejer domænet.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">
<HTML>
<HEAD>
<TITLE> New Document </TITLE>
<META NAME=\"Generator\" CONTENT=\"EditPlus\">
<META NAME=\"Author\" CONTENT=\"\">
<META NAME=\"Keywords\" CONTENT=\"\">
<META NAME=\"Description\" CONTENT=\"\">
</HEAD>
<BODY>
<pre>
<?php
    $hostready = \"$host.$type\";
    echo \"Information om domænet: <b>http://$hostready</b><br><br>\";
/*    $ejer = passthru(\"whois $hostready\");
    echo $ejer; */

    if($type == \"dk\"){
        // Etabler forbindelse til DK-Hostmaster\'s WHOIS db
        $socket = fsockopen(\"whois.dk-hostmaster.dk\", 43, &$errnr, &$errstr) or die($errnr.\" -- \".$errstr);
        // Send query til db\'en
        fputs($socket, $hostready.\"\\n\");
        while (!feof($socket)) {
            $info = fgets($socket,1024);
            $info = nl2br($info);
            echo($info);
        }
        // Luk forbindelsen til DK-Hostmaster\'s WHOIS db
        fclose($socket);
    }
    elseif($type == \"nu\"){
        // Etabler forbindelse til DK-Hostmaster\'s WHOIS db
        $socket2 = fsockopen(\"whois.nic.nu\", 43, &$errnr, &$errstr) or die($errnr.\" -- \".$errstr);
        // Send query til db\'en
        fputs($socket2, $hostready.\"\\n\");
        while (!feof($socket2)) {
            $info2 = fgets($socket2,1024);
            $info2 = passthru(\"whois $hostready\");
            $info2 = nl2br($info2);
            echo $info2;
            echo \"<br><br>Søgt med phps standart whoise\";
        }
        fclose($socket2); // Lukker forbindelsen til .nu databasen WHOIS db

    }
    else{ //Hvis domænet ikke er Dansk eller .nu

        // Etabler forbindelse til international WHOIS db
        $socket3 = fsockopen(\"whois.internic.net\", 43, &$errnr, &$errstr) or die($errnr.\" -- \".$errstr);
        // Send query til db\'en
        fputs($socket3, $hostready.\"\\n\");
        while (!feof($socket3)) {
            $info3 = fgets($socket3,2048);
            $info3 = nl2br($info3);
            echo $info3;
        }
        fclose($socket3); // Lukker forbindelsen til .nu WHOIS db
    }
?>
</pre>
</BODY>
</HTML>

Nu tager det altså også forholdsvis lang tid at hente denne tråd med alle de indlæg!
Avatar billede srabol Nybegynder
16. oktober 2001 - 19:01 #114
Er der overhovedt nogen der har fået dette script til at virke ?
Avatar billede czar Nybegynder
08. december 2001 - 13:29 #115
tjekdomain.php
linie 134
$ejer = \"<a href=\\\"<http://www.købeside.dk\\>\\\">Køb domænet <b>http://$hostready<b></a>\";

linie 146
http://<input <?php echo \"value=\\\"$hostinf\\\" class=\\\"$class\\\"\"; ?> name=\"host\" type=\"text\" size=\"23\">

så virker det.. husk store/små bogstaver på filnavne... de skal alle være med SMÅ bogstaver
Avatar billede ressel87 Nybegynder
08. november 2006 - 13:07 #116
findes det i en zip fil udgave ?
Avatar billede czar Nybegynder
09. november 2006 - 08:21 #117
nej (5 år efter... sigh!!)
Avatar billede cpufan Juniormester
09. november 2006 - 20:46 #118
intet er umuligt for den der bærer viljen i hjertet.

og så blev der et glemt spgm mindre åbent.