Avatar billede hbank Nybegynder
13. august 2005 - 14:31 Der er 10 kommentarer

Form med 2 actions, én synlig og én skjult

Hej

Jeg har nu set flere eksempler på forms med flere actions - men alle ser ud til at dreje sig om 2 knapper eller 2 synlige actions.

Jeg har brug for en funktion hvor jeg kan sende min form til 2 destinationer, men den ene som skjult - dvs. at destination 2 skal ikke åbne en side, jeg skal blot bruge data til en database.

Har nogen et bud på hvordan dette gøres?

/Henrik
Avatar billede busschou Praktikant
13. august 2005 - 14:32 #1
jeg ville foreslå een action til din database side og når så databasen er opdateret så videresende til den anden side
Du kan ikke submitte til to forskellige sider uden at have to vinduer
Avatar billede roenving Novice
13. august 2005 - 14:33 #2
Avatar billede busschou Praktikant
13. august 2005 - 14:39 #3
hehe det er jo så et spørgsmål om definition på "skjult" og "ikke åbne en side"
For en iframe er jo også en side ;o)
Men det er da en mulighed :o)
Avatar billede roenving Novice
13. august 2005 - 14:44 #4
Tjah, nu var hovedspørgsmålet, såvidt jeg forstod, at der skulle submittes til to steder, og der har du jo ganske korrekt skrevet, at det kan man kun fra forskellige vinduer, og det er så en måde at bruge en skjult iframe !-)
Avatar billede busschou Praktikant
13. august 2005 - 14:47 #5
Det er også en fin nok måde, den retning havde jeg bare ikke tænkt i
Avatar billede busschou Praktikant
13. august 2005 - 14:48 #6
men det vil vel så kræve at den ene form submittes i iframen og den anden form i den aktuelle side frem for en ny side, for ellers forsvinder iframen jo når den anden form submittes til den nye side
Avatar billede roenving Novice
13. august 2005 - 14:52 #7
Ja, det jeg foreslog kimlarsen1978 var jo at have dem i hver sin iframe for ikke at risikere problemer, for egentlig burde man kunne submitte fra en iframe først og så submitte fra hovedsiden bagefter, men hvis der lige er klumper i forbindelsen til det site, man submitter til fra iframen, kan svaret komme før, så hovedsiden reloades og submitten fra iframen derfor aflyses !-)
Avatar billede hbank Nybegynder
13. august 2005 - 15:13 #8
Mit problem med at submitte til db-siden og lade den indlæse den anden side er navne-forvirring (forskellige domæner).

Jeg står på www.en-side.dk og submitter formen til www.en-anden-side.dk hvor min db ligger. Brugeren skal fortsætte med at være på www.en-side.dk og det sker jo ikke ved ovennævnte løsning, da adresselinien nu skriver www.en-anden-side.dk/..., samtidig med at links, styles osv er gået fløjten.

/Henrik
Avatar billede roenving Novice
13. august 2005 - 15:17 #9
Jamen, så kan du jo netop bruge en iframe-løsning, hvor du i realiteten kun submitter fra iframen !-)
Avatar billede olebole Juniormester
13. august 2005 - 16:03 #10
<ole>

Man kunne vel også opdatere DB'en fra www.en-side.dk. Enten ved at kalde DB'en derfra - eller hvis der ikke er adgang til remote-kald, så gøre det med en socket  :)

/mvh
</bole>