Avatar billede schubert1 Nybegynder
13. august 2005 - 00:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Warning: Cannot modify header information

Hejsa.
Jeg sad og legede med noget apache, php og mysql. Alting virkede også fint, lige indtil den begyndte at komme med den her Warning.

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at C:\Program Files\Apache Group\Apache2\htdocs\websted\Connections\cms.php:2) in C:\Program Files\Apache Group\Apache2\htdocs\websted\admin\admin_edit_topmenu.php on line 49

og linje 49 ser således ud:

header(sprintf("Location: %s", $updateGoTo));

Er det en op sætning jeg ligepludselig har trykket ja til?? jeg er virkelig lost mht. hvordan den warning kom.

På forhånd tak :)
Avatar billede 7th Praktikant
13. august 2005 - 01:07 #1
Du må ikke have noget output før din header-sætning. Du kan dog løse problemet ved at starte output bufferen. Put ob_start(); på din første linie i dit script.
Avatar billede jaw Nybegynder
13. august 2005 - 15:56 #2
Ja, ob_start() kan løse problemet, men prøv i stedet at kode dig udenom problemet ved at undgå html-output til browseren før du sender dit php. Det er klart den pæneste løsning...

Selv et mellemrum eller en blank linie før <?-tagget vil give den fejl...
Avatar billede schubert1 Nybegynder
13. august 2005 - 19:59 #3
Okay jeg vil lige forsøge med det... Det skal også lige siges at jeg arbejder med dreamweaver for tiden (vil gerne lige kende det) og kender intet til php, men en del til asp. Så jeg sidder og "leger" som man siger :)...

Men jeg prøver lige ^^
Avatar billede jaw Nybegynder
14. august 2005 - 13:06 #4
Jeg har før hørt, at dreamweaver kan finde på at smide et mellemrum ind i starten af filen uden at man i programmet kan se det nogen steder. Så er det bare at åbne i f.eks. notepad og lige fjerne det...

Good luck :)
Avatar billede schubert1 Nybegynder
14. august 2005 - 18:44 #5
Hmm jeg prøvede med at åbne filerne i notepad, eftersom jeg rigtig nok ikke kunne se dem i dreamweaver, men der var ikke nogen steder hvor det så ud som om den havde lavet det nummer. Så jeg smed ob_start(); ind øverst i filerne og nu virker det perfekt! :) Så smid et svar. Hvis det er okay vil jeg med glæde dele dem ½ til hver :)
Avatar billede jaw Nybegynder
14. august 2005 - 18:47 #6
Nah, det er vist ikke fair, så jeg springer over. Ellers tak...
Avatar billede schubert1 Nybegynder
14. august 2005 - 18:51 #7
Okay, jammen 7th smid et svar :)
Avatar billede 7th Praktikant
15. august 2005 - 13:08 #8
OK, svarer :)