Avatar billede jacob_m Nybegynder
12. august 2005 - 15:02 Der er 25 kommentarer og
2 løsninger

GeForce 6600GT vil ikke starte?

Jeg har lige købt en GeForve 6600GT graffik kort til min Acer 120 computer, jeg har udskiftet strømforsyningen da den kun var på 200W. Nu er der 400W og alle stik er sat korret i.

Når jeg starter op, vil harddikesn ikke begynde og computeren køre i "tomgang" med fuld hammer på blæseren. Sætter jeg mit gamle grafikkort GeForce FX 5200 starter computeren op uden problemer?

Er der nogle der kan hjælpe mig med lidt fejlfinding?!

/Jacob_m
Avatar billede klavil Seniormester
12. august 2005 - 15:09 #1
Er der et ekstra 4 pins stik som skal monteres på grafikkortet.
Tjeck at dine ramblokke sidder korrekt.
Har du sort skærm.
Er der andet du har rørt ved af stik m.m.
Avatar billede -mundi- Nybegynder
12. august 2005 - 15:13 #2
Har du checket om der er strømstik på grafikkortet ?
Avatar billede jacob_m Nybegynder
12. august 2005 - 15:13 #3
Der er et y-stik så man kan fordele sin 4pins ud i 2. Men der er kun én indgang på kortet. Og ramblokken sidder som de skal, da computeren sagtens kan starter op med det gamle graffikkort (bruger jeg nu).

Skærmen er ikke sort, den bliver ikke aktiveret af kortet. Den er stadig i "dvale"-tilstand. Og jeg har kun rørt ved strømstik da jeg har skiftet størmforsyningen.
Avatar billede jacob_m Nybegynder
12. august 2005 - 15:15 #4
Og har tilført strøm til det éne strøm stik der er. Blæsere køre rundt på kortet, men der ser ikke ud til at være noget aktivitet!

Meget underligt syntes jeg...
Avatar billede -mundi- Nybegynder
12. august 2005 - 15:16 #5
Lyder da lidt som om det grafikkort ikke har det så godt :-)
Avatar billede jacob_m Nybegynder
12. august 2005 - 15:19 #6
Også det jeg tænker lidt over.. Om det kan være kortet som er defekt?

Jeg har tænkt lidt over om AGP porten kan være for gammel (ligesom USB1.1 og 2.0), at graffikortet ikke understøtter en ældre version AGP port. Har desværer ikke haft mulighed for at finde ud af hvad mit motherboard hedder da det er en consumer ACER pc, og det er umuligt at opdrive detajleret information om disse computeren.
Avatar billede -mundi- Nybegynder
12. august 2005 - 15:21 #7
prøv at hente den her og se hvad den siger :
http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en
Avatar billede jacob_m Nybegynder
12. august 2005 - 15:25 #8
Svedigt program..

Der er 3.05 AGP så det burde fint nok kunne køre..
Avatar billede klavil Seniormester
12. august 2005 - 15:28 #9
Er stikket til grafikkortet monteret. Det sidste stik i y-splitteren skal du ikke bruge. du skal kun bruge den som forlænger til din strømforsyning. Prøv lige det først.
Det er godt nok AGP du kører?
Var det gamle grafikkort fast inventar da du købte din Acer.
Avatar billede jacob_m Nybegynder
12. august 2005 - 15:33 #10
GeForce FX 5200 var i fra fabrikken. Og det virker fint nok nu, sidder på den omtalte PC lige nu.

Og strømstikket er sat i graffikortet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. august 2005 - 15:41 #11
Hvad sagde http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en om AGP porten ? ?

AGP X2 eller AGP X4 eller AGP X8 ? ?
Avatar billede klavil Seniormester
12. august 2005 - 15:43 #12
Hvor gammel er din PC. er det en som er købt ved Acer. Jeg tænker her på ligesom IBM og Compaq engang gjorde, at det skulle være specielle ting som passede til deres dele.
Jeg havde et 9800 pro som heller ikke gav signal til skærmen og det var også defekt.
Har du mulighed for at tjekke det andet steds, således at du er helt sikker på at det ikke fungerer inden du sender det retur. Det er surt at skulle betale de ekstra penge hvis nu det skulle vise sig at det ikke er kortet det er galt med.
Avatar billede jacob_m Nybegynder
12. august 2005 - 15:45 #13
Min acer er ca. 1 år gammel og er model 120, og er købt i Bilka (ja ved det godt, ik helt i orden). Og har desværre ikke mulighed for at tjekke det andetsteds lige nu. Men vurdere du at det er kortet som er defekt med disse symptomer.
Avatar billede klavil Seniormester
12. august 2005 - 15:46 #14
Hvis som dragonknigt skriver at den siger x2 så understøtter 6600 gt ikke dette, kun 4 og 8 *Agp
Avatar billede jacob_m Nybegynder
12. august 2005 - 15:47 #15
Har lige læst i manualen at kortet er et 4x/8x slot
Avatar billede klavil Seniormester
12. august 2005 - 15:48 #16
Du skulle kunne køre 4 og 8 * agp hvis den kun er 1 år.
Jeg vil nu nok hælde til defekt kort, men syntes dog stadig, hvis du har mulighed for det, at du skulle tjekke det i en anden pc.
Avatar billede jacob_m Nybegynder
12. august 2005 - 15:49 #17
Nuværende AGP hastighed : 8X

så den skulle være fin nok...
Avatar billede jacob_m Nybegynder
12. august 2005 - 15:51 #18
At resete BIOS´en kunne ikke hjælpe på dette?!.. Det har jeg fået anbefalet andetsteds?
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. august 2005 - 15:53 #19
Så ville jeg som allerede nævnt prøve den i et andet system, og virker den ikke der, lave reklamation på kortet.
Avatar billede jacob_m Nybegynder
12. august 2005 - 15:54 #20
Fint, det prøver vi mange tak for hjælpen drenge.. (og piger, det er jo ik til at finde ud af med de nicks :-P). Lig et svar dem som syntes de vil have del i høsten :-D
Avatar billede peet49 Nybegynder
12. august 2005 - 17:22 #21
6600GT er meget strømkrævende, jeg har nogle 500Watter, der ikke kan trække det.
Avatar billede klavil Seniormester
12. august 2005 - 21:21 #22
peet49. Sådan en gav bøvl at sige. Et 6800 gt og ultra er strømkrævende, men at en 500 Watt PSU ikke kan trække et 6600Gt lyder nu mere som en ulv i fåreklæder, da de PSUér ikke kan være meget værd at bygge på.
Kører selv med en 430 Watt med en 7800 GTX.....
Avatar billede klavil Seniormester
12. august 2005 - 21:22 #23
Jeg smider lige et svar så er det op til dig selv at vurdere hjælpen. Det vigtigste er dog at vi ramte ind på dit spørgsmål.
Held og lykke med det.
Avatar billede dragonknight Juniormester
16. august 2005 - 12:18 #24
Hvis du mener, at det er ufortjent, så undlader du bare at tildele mig  :-)
Avatar billede klavil Seniormester
16. august 2005 - 17:44 #25
det samme her :o)
Avatar billede jacob_m Nybegynder
16. august 2005 - 21:33 #26
Hehe.. Klavil, du mangler stadig at ligge et desideret svar :-P...
Avatar billede klavil Seniormester
16. august 2005 - 21:38 #27
Så kom det haha.