Avatar billede tipsen Nybegynder
12. august 2005 - 12:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Forskel på tabeltyper i MySQL

Hej alle

Jeg er begyndt at kigge nærmere på transaktioner i MySQL og kan se at brugen af denne feature medfører et krav om skift af tabeltype fra MyISAM (som jeg har brugt indtil videre) og over til eks. InnoDB.

Hvilken betydning vil et sådant skift have for mig? Det er selvfølgelig et meget generelt spørgsmål, men det jeg tænker på er:

- vil jeg kunne opleve manglende features i InnoDB, som jeg havde til rådighed med MyISAM?
- vil der være issues mht. hastighed, sikkerhed og stabilitet?
- andet jeg bør være opmærksom på?

Mvh Tommy
Avatar billede arne_v Ekspert
12. august 2005 - 12:33 #1
jeg kan ikke lige umiddelbart komme i tanke om en eneste feature som mangler i InnoDB

det koster lidt i hastighed

alt andet lige må det give mere sikkerhed og stabilitet at bruge transaktioner

hvis du vil til at definere foreign keys så læs docs grundigt om hvilke felter
der skal være indexes på
Avatar billede tipsen Nybegynder
13. august 2005 - 02:06 #2
Det er da rart, at der ikke vil være grund til de store bekymringer, så har jeg et bar komplekse forespørgsler med alt for meget unødvendigt php-logik der skal laves om til nogle smarte forespørgsler i stedet :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
13. august 2005 - 10:13 #3
du kan selv læse her: http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/innodb-restrictions.html

(så vidt jeg kan se er der ikke noget giftigt)
Avatar billede arne_v Ekspert
03. september 2005 - 18:19 #4
OK ?
Avatar billede tipsen Nybegynder
04. september 2005 - 21:26 #5
Meget fint - tak for hjælpen (lidt travlt, så spørgsmålet var glemt og arbejdsopgaven kommer op igen om en uges tid!)