Avatar billede olling Nybegynder
12. august 2005 - 11:15 Der er 5 kommentarer

Lokal netværk igennem trådløs ruter

hej

Jeg har et netværk herhjemme, hvor flere maskiner deler filer og printere via et IPX/SPX-netværk

For nylig købte jeg en ny ruter, der samtidig havde trådsløst netværk. Det virker helt fint - men den blokerer tilsyneladende for intern kommunikation imellem den den trådløse og ledningsbundne del af netværket. De to dele af netværket kan i hvert fald ikke se hinanden mere.

Ruteren er af mærket LinkSys.

Er der nogen, der har en ide om, hvordan jeg kan få det til at virke? Hvilke porte skal jeg åbne, for at få det til at funke?

vh

Jakob
Avatar billede karser Nybegynder
12. august 2005 - 11:22 #1
Jeg tror ikke at det trådløse netværk understøtter IPX/SPX protokollen... Så hvis du stadig kun kører med den protokol på dit trådede netværk, kan det være årsagen!
Avatar billede jxhello Nybegynder
12. august 2005 - 11:45 #2
Har du husket at opsætte IPX/SPX rigtigt på dit trådløse netværkskort i computeren ?
Avatar billede olling Nybegynder
12. august 2005 - 11:49 #3
At jeg havde glemt at slå det til, var et godt bud - men det havde jeg gjort.. Så det løste ikke problemet.
Avatar billede olling Nybegynder
12. august 2005 - 11:50 #4
til karser: det trådløse arbejder fint sammen med nettet - men windowsnetværket virker ikke hen over den trådløse forbindelse. Der er en firewall i ruteren (som jeg har slået fra) - men tænkte at det måske kunne være sådan noget?
Avatar billede olling Nybegynder
16. august 2005 - 20:23 #5
Er der nogen der har en ide om, hvad der kan være galt?