Avatar billede josto Nybegynder
11. august 2005 - 22:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Count og order by

Har en tabel som indeholder logs fra et websted. Tabellen hedder usage og indeholder flere felter, hvoraf et hedder user_id_ref_user.

Jeg har behov for at finde antal sider hver bruger har hentet. Har selv fået følgende sætning lavet:

SELECT user_id_ref_user, Count(ID) FROM usage_usage Group BY user_id_ref_user

Hvordan kan jeg sorterer således at brugeren med flest sidevisninger er først og derefter faldende. Det må være noget med:

ORDER BY Count(ID)

Hvordan gør man det?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. august 2005 - 22:44 #1
har du prøvet præcist som du har skrevet ?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. august 2005 - 22:45 #2
SELECT user_id_ref_user, Count(ID) FROM usage_usage Group BY user_id_ref_user ORDER BY Count(ID)
Avatar billede arne_v Ekspert
11. august 2005 - 22:45 #3
hvis det mod forventning ikke skule virke så prøv:

SELECT user_id_ref_user, Count(ID) n FROM usage_usage Group BY user_id_ref_user ORDER BY n
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. august 2005 - 22:47 #4
"[...] og derefter faldende"  - du skal nok sætte en DSSC allersidst.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. august 2005 - 22:47 #5
DESC
Avatar billede arne_v Ekspert
11. august 2005 - 22:49 #6
ja

:-)
Avatar billede josto Nybegynder
11. august 2005 - 23:05 #7
Takker for de hurtige svar!

Jubii - det virker!

Den færdige sætning:

SELECT user_id_ref_user, Count(ID) n FROM usage_usage Group BY user_id_ref_user ORDER BY n DESC

Smid et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. august 2005 - 23:15 #8
svar fra mig