Avatar billede jonasst Nybegynder
11. august 2005 - 00:20 Der er 6 kommentarer

Den sidste elseif virker ikke

Kære eksperter
Har brugt en masse tid på at lave bogen lækre elsif men må bare konstatere at jeg er en klaphat da den sidste ikke virker:( Er der nogen som kan hjælpe mig med syntaxen

if ($submit):
$total = mysql_result(mysql_query("SELECT SUM(Antal) FROM Reservationer05 WHERE ForestillingID=$fid"),0);

if (($tlf=="") or ($navn=="") or ($email=="") or ($antal=="")){
echo("<b>Felterne tlf, navn, email, antal skal udfyldes gå tilbage og prøv igen</b>");
exit();
} elseif ($pladser < ($total + $antal)) {
$restpladser = $pladser - $total;
echo("<p>Der er kun <b>$restpladser</b> ledige pladser tilbage til denne forestilling.</p>
<p>Men du kan købe uafhentede billetter i løssalg 1 time føre forestillingen starter på spillestedet:</p>
$snavn<br>$sadresse ");
exit();
} elseif ($pladser = ($total + $antal)) {
$nystatus = "UPDATE Forestillinger05 SET         StatusID='3' WHERE ID=$fid";

                    }
Avatar billede arne_v Ekspert
11. august 2005 - 00:24 #1
er det = versus == som driller ?
Avatar billede jonasst Nybegynder
11. august 2005 - 00:29 #2
ja måske det kan jeg aldrig finde ud af gider du forklare?
Avatar billede jonasst Nybegynder
11. august 2005 - 00:30 #3
meningen er at når $pladser er lig med ($total+$antal) så skal den UPDATE Forestillinger05
Skal jeg så bruge ==
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
11. august 2005 - 01:14 #4
Hej jonasst

Prøv med == i stedet for bare en.
Derudover..
$nystatus = "UPDATE...." Henter ud query'en et sted længere nede i scriptet?

Lykkes det overhovedet ikke, så prøv at skrive:
$pladser_sammelign = $total+$antal;
} elseif ($pladser == $pladser_sammenlign)) {
$nystatus ......
Avatar billede jonasst Nybegynder
11. august 2005 - 04:05 #5
tak det prøver jeg imorgennu er jeg for træt
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
28. april 2006 - 11:01 #6
Lukke?