Avatar billede doz Nybegynder
10. august 2005 - 19:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan åbner/forward'er jeg en port?

Jeg har en Sitecom WL-143 trådløs router.

Jeg har brug for at åbne port 4662, hvordan er det lige at jeg gør det.
  Der står noget med at jeg skal opgive IP-adresse, er det IP-adressen på routeren eller på min internetforbindelse?

På forhånd tak.

Vh
Doan
Avatar billede boxer Nybegynder
10. august 2005 - 19:51 #1
http://www.auroragroup.dk/forms/downloads.asp?ID=1601
På side 25 står der hvordan du forwarder porte.
Det er routerens du skal bruge.
Avatar billede boxer Nybegynder
10. august 2005 - 19:56 #2
Den adresse du skal bruge, er den samme adresse du skal bruge når du logger på konfiguration af routeren. Altså noget i retning af 192.168.xx
Avatar billede doz Nybegynder
10. august 2005 - 20:29 #3
boxer>> Jeg fandt lige denne side: http://www.edonkey2000.com/documentation/u_sitecom.html

Der står at det skal være min IP på min internetforbindelse... ??

/Doz
Avatar billede boxer Nybegynder
10. august 2005 - 21:07 #4
Følger du instruktionerne fra det link får du også routerens IP
Hvis du vil have din internetforbindelses IP kan du prøve www.myip.dk

Iøvrigt er det til modellen 018. Din er 143

Jeg fandt dette:
http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Sitecom/WL-122/eDonkey.htm
Avatar billede doz Nybegynder
10. august 2005 - 21:29 #5
boxer>> Routerens IP er 192.168.1.1 (det er det jeg taster i browseren for at konfigurere routeren).

Når jeg trykker 'ipconfig /all' i kommandopromt står min IP som 192.168.1.100. Er det den jeg skal bruge så?

Det er rigtigt at jeg skal skrive '4662~4662' i port både under service og IP-adresse, ik'? Og så i IP-adresse skrive '192.168.1.100'?
Avatar billede doz Nybegynder
10. august 2005 - 21:30 #6
boxer>> Du må undskylde mig, jeg er fanme en klovn til netværk. :-)

Kom lige til at tænke på at det kunne være min ADSL-router fra Cybercity der har lukket den port, ku' det ikke?
Avatar billede boxer Nybegynder
10. august 2005 - 21:50 #7
Har du 2 routere? :o) Jo de skal begge åbnes.

Jeg tror godt du kan bruge den vejledning du selv fandt.

I service mener jeg du skal have fat i det andet port nr.
4662 er TCP det andet er UDP.

Jeg kan ikke finde nogen manual til 143 så jeg beklager hvis oplysningerne er lidt mangelfulde.

Skriv hvis du skal have hjælp til Cybercity routeren - sådan en sidder jeg nemlig selv med.
Avatar billede doz Nybegynder
10. august 2005 - 22:10 #8
boxer>> Jep jeg har 2 routers. :)

Tusinde tak for hjælpen indtil nu. Jeg skal nok give dig pointene.

Jeg skriver igen hvis jeg får brug for hjælp til Cybercity-routeren.

Vh
Doz
Avatar billede boxer Nybegynder
10. august 2005 - 22:12 #9
Selvtak :o)