Avatar billede per-nielsen Nybegynder
10. august 2005 - 13:08 Der er 15 kommentarer

Ændre email i MSN messenger.

Hej.

Jeg har lukket den email, jeg brugte til min msn messenger på grund af for meget spam. Jeg har i stedet oprettet en anden emailadresse og kunne godt tænke mig at få den ind i min nuværende MSN Messenger profil, men jeg er ikke i stand til at gennesmskue, hvordan det skal gøres. Er der nogen, der kan hjælpe? Det kunne være rart at kunne bruge min nye email uden at skulle hente alle kontakterne igen.

Med venlig hilsen

Per

p.s. Den nye email er i ligesom den forrige ikke hotmail
Avatar billede jokkejensen Novice
10. august 2005 - 13:11 #1
din email adresse er dit ID.. det kan ikke ændres.. (mig bekendt)

Men du kan exportere en liste af dine brugere til en xml fil og importere denne på en nyoprette konto, hvor du bruger din nye email
Avatar billede screem_brille Novice
10. august 2005 - 13:15 #2
er enig med jokkejensen, det er den eneste måde du kan gøre det på.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
10. august 2005 - 13:21 #3
Enig med JokkeJensen, har selv været det igennem. Eneste ulempe er at alle dine kontakter skal acceptere dig igen!

Derfor vil jeg anbefale dig at oprette en ny konto på den nye mail og bruge denne på MSN messenger.

Derefter installere du GAIM og køre den gamle MSN konto på den, så kan du i ro og mag få alle flyttet fra den gamle til den nye konto.

Min erfaring er at hvis du bare knalder ændringer af din profil ud via mail, så er der nogen der sletter den, eller aldrig får gjort noget ved det

GAIM: http://gaim.sourceforge.net/
Direkte til download: http://prdownloads.sourceforge.net/gaim/gaim-1.4.0.exe?download
Avatar billede karser Nybegynder
10. august 2005 - 13:26 #4
...jeg ville måske bare leve videre med at den e-mail adresse der er brugt som brugernavn i MSN, ikke eksisterer. Det fungerer fint!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
11. august 2005 - 07:48 #5
Det er bare så trælst for dem der vil sende dig en mail at de ikke kan dobbelt klikke på dit navn! Men det bestemmer du jo selv.

Løsningen med brug af GAIM tager cirka en uge og så er alle flyttet fra den ene til den anden konto. Dem der er sløve kan du bare være lidt efter for du kan se om de er på den ene eller begge konti!
Avatar billede per-nielsen Nybegynder
11. august 2005 - 12:51 #6
Hej. Tak for kommentarene. Jeg fandt heldigvis ud af en metode via Passport Network til at ændre emailadressen til den samme profil uden at skulle starte forfra med kontaktpersonerne.
Med venlig hilsen Per
Avatar billede per-nielsen Nybegynder
11. august 2005 - 12:58 #7
Hvis I smider et svar, kan I få pointene....
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. august 2005 - 09:38 #8
Skriv beskrivelsen til hvordan man ændre mail (vil gerne selv vide det) og snup så selv points.
Avatar billede per-nielsen Nybegynder
12. august 2005 - 14:14 #9
1. Gå ind på https://login.passport.com og indtast den emailadresse du bruger til msn messenger samt dit password.
2. På den næste side vælger du kontooplysninger og derefter "skift e-mail-adresse"
3. Og så er det bare at indtaste den nye email adresse, og hvad der ellers kræves på siden.
Den eneste ændring jeg oplevede var, at mit navn blev ændret til navnet på min gamle emailadresse, indtil jeg bekræftede deres mail på min nye emailadresse.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. august 2005 - 10:45 #10
ok, og alle i den adresse liste blev automatisk opdateret?
Avatar billede per-nielsen Nybegynder
24. august 2005 - 18:21 #11
Ja, det gjorde de.
Avatar billede screem_brille Novice
21. september 2005 - 03:02 #12
kunne man forvente noget feedback ?
Avatar billede screem_brille Novice
30. december 2005 - 14:11 #13
brug for mere hjælp ?
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 01:52 #14
brug for mere hjælp ?
Avatar billede pera Nybegynder
08. maj 2007 - 12:07 #15
nogen der ved om det virker med hotmail ?