Avatar billede simon_iknow Nybegynder
10. august 2005 - 11:04 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Makro med understreg og fed skrift

Jeg har nedenstående makro... Nu ønsker jeg at få sat Fed skrift og understræg på hvert felt hvor sum formlen er brugt... Hvordan gør jeg det ?

Old = "Start"
Line1 = False
StartSumRække = 2
For Each c In Range("A2:A999")
    If (Not Old = c.Value And Old <> "Start") Or Line1 Then
        c.EntireRow.Insert Shift:=xlDown
        If Line1 Then
            Cells(c.Row - 2, 4).Formula = "=SUM(d" & StartSumRække & ":d" & c.Row - 3 & ")"
            Cells(c.Row - 2, 5).Formula = "=SUM(d" & StartSumRække & ":d" & c.Row - 3 & ")*110"
            Cells(c.Row - 2, 6).Formula = "=SUM(f" & StartSumRække & ":f" & c.Row - 3 & ")"
            Cells(c.Row - 2, 7).Formula = "=SUM(f" & StartSumRække & ":f" & c.Row - 3 & ")*3.12"
            Cells(c.Row - 2, 9).Formula = "=SUM(i" & StartSumRække & ":i" & c.Row - 3 & ")"
            Cells(c.Row - 2, 10).Formula = "=SUM(j" & StartSumRække & ":j" & c.Row - 3 & ")"
            StartSumRække = c.Row
            Line1 = False
        Else
            Line1 = True

          End If
    Old = c.Value
Next c
Avatar billede sjap Praktikant
10. august 2005 - 11:11 #1
Prøv med

Old = "Start"
Line1 = False
StartSumRække = 2
For Each c In Range("A2:A999")
    If (Not Old = c.Value And Old <> "Start") Or Line1 Then
        c.EntireRow.Insert Shift:=xlDown
        If Line1 Then
            Cells(c.Row - 2, 4).Formula = "=SUM(d" & StartSumRække & ":d" & c.Row - 3 & ")"
            Cells(c.Row - 2, 5).Formula = "=SUM(d" & StartSumRække & ":d" & c.Row - 3 & ")*110"
            Cells(c.Row - 2, 6).Formula = "=SUM(f" & StartSumRække & ":f" & c.Row - 3 & ")"
            Cells(c.Row - 2, 7).Formula = "=SUM(f" & StartSumRække & ":f" & c.Row - 3 & ")*3.12"
            Cells(c.Row - 2, 9).Formula = "=SUM(i" & StartSumRække & ":i" & c.Row - 3 & ")"
            Cells(c.Row - 2, 10).Formula = "=SUM(j" & StartSumRække & ":j" & c.Row - 3 & ")"
            For i = 4 To 7
                Cells(c.Row - 2, i).Font.Bold = True
                Cells(c.Row - 2, i).Font.Underline = xlUnderlineStyleSingle
            Next i
            For i = 9 To 10
                Cells(c.Row - 2, i).Font.Bold = True
                Cells(c.Row - 2, i).Font.Underline = xlUnderlineStyleSingle
            Next i

            StartSumRække = c.Row
            Line1 = False
        Else
            Line1 = True

          End If
    Old = c.Value
Next c
Avatar billede simon_iknow Nybegynder
10. august 2005 - 11:15 #2
Det virker fint tak :-)