Avatar billede dragonbook Nybegynder
09. august 2005 - 22:04 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

2 Skærme ét kort

Hej

Jeg har to ens skærme der tilsluttes via et VGA stik.

Mit grafikkort hedder: NVIDIA GEFORCE4 TI 4200 AGP 8X
Kortet understøtter nView og jeg har prøvet at slå "vandret vidde" til i mens jeg havde tilsluttet en skærm og et tv. Det virkede fint og der var en halv skærm på hver.

Men hvordan tilslutter jeg to skærme til kortet ?
Jeg har taget et billede af kortes bagside og denne kan ses her:
http://www.dragonbook.frac.dk/skaerm.php

Kan man få en konverter kabel der konverterer S-video stikket (tror jeg nok det er) til et VGA stik ?

Håber I kan hjælpe.
Avatar billede donby Nybegynder
09. august 2005 - 22:15 #1
er lidt i tvivl om hvad du mener.. skal du have tilsluttet et tv og en skærm, eller 2 skærme eller hvordan?? på billedet er der et vga stik og et s-vhs stik, dvs en skærm og et tv... eller hva???? :)
Avatar billede dragonbook Nybegynder
09. august 2005 - 22:24 #2
Jeg vil gerne havde sat to skærme til, så jeg får et større skrivebordsfelt.
Avatar billede donby Nybegynder
09. august 2005 - 22:27 #3
så skal du have et gfx kort med 2 vga stik eller med 1 vga og 1 dvi og så skal den ene skærm være til dvi.. du kan ikke sætte en crt eller tft skærm til via s-vhs stikket. desværre
Avatar billede dragonbook Nybegynder
09. august 2005 - 22:28 #4
hmmm kan det virkeligt passe, mener jeg har hørt at det godt kan lade sig gøre.
Avatar billede donby Nybegynder
09. august 2005 - 22:49 #5
desværre basse. vga og s-vhs er meget forskellige.. den går ikke.. selvom ti4200 er et godt kort er det også forældet.. du kan få et nyt og bedre for under 700, måske værd at overveje
Avatar billede dragonbook Nybegynder
10. august 2005 - 06:53 #6
Et nyt der kan køre med to VGA skærme ?
Avatar billede donby Nybegynder
10. august 2005 - 08:14 #7
hvis det er det du skal bruge
Avatar billede dragonbook Nybegynder
10. august 2005 - 08:28 #8
Kan man få det ? Og kan det lade sig gøre at køre med to skærmkort, så jeg evt. putter en gammel pcikort i min PC.
Avatar billede donby Nybegynder
10. august 2005 - 10:31 #9
du kan godt køre med 2 skærmkort men så skal du have et sli bundkort og 2 nye gfx kort.. det smarteste er nok at købe et gfx kort med DVI.. så har kortet en dvi indgang og en vga indgang. Der følger altid en DVI > VGA omformer med og voila så har du 2 skærm porte. Så har du også et dvi stik i tilfælde af du får en fladskærm med dvi stik
Avatar billede dragonbook Nybegynder
19. august 2005 - 18:26 #10
Tak for hjælpen Donby....smid lige et svar så er der point :-)
Avatar billede donby Nybegynder
20. august 2005 - 14:07 #11
oki
Avatar billede dmcn Praktikant
21. august 2005 - 11:32 #12
Man kan nu også køre med to grafikkort uden SLI - med et AGP og et PCI som dragonbook spørger til. Løsningen er dog ikke optimal, da skærmen på PCI-kortet ofte vil have langt dårligere ydelse end skærmen på AGP-kortet.
Avatar billede c-holst Novice
21. august 2005 - 11:39 #13
Har gode erfaringer med to skærme på to grafikkort. Det ene på et pcikort.
synes ikke det er et problem med ydelsen på de to kort, da man jo som oftest kun spiller på en skærm. Skal man lave noget på begge skærme der kræver 3dydelse har man dog et problem.

Dette er også den billigste løsning i 1. omgang, da du kan få et brugt pcikort for en slik

programmet ultramon skulle også være godt.

i øvrigt er det normalt bare at sætte kortet i, skærmen til, og så følge de anvisninger der dukker op på skærmen.

Er der noget, kan du bare sige til