Avatar billede llgpublic Nybegynder
09. august 2005 - 16:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Include med sideskift?

Jeg har en hjemmeside som via en include funktion henter noget tekst som ofte er længere en sidens længte og falder derfor ud af dets normale placering, kunne godt tænke mig at der kun inkluderes 1000 tegn, hvorefter det kommer en Side 2 med de næste 1000 tegn osv.

Nogle forslag ?
Avatar billede llgpublic Nybegynder
09. august 2005 - 16:52 #1
Funktionen <?php editor(1); ?> henter alt det tekst fra databasen som tilhøre nummer 1, og er ofte artikler (Html) som så vises på hjemmesiden, men kunne godt tænke mig at de blev forkortet så brugeren kan trykke på side 2 for at vise de næste 1000 tegn I artiklen ...

function editor($ItemID) {
$editorResult = @mysql_query("SELECT * FROM `indhold` WHERE `ItemID` = '$ItemID'");
if (@mysql_num_rows($editorResult) != "1"){
echo "error";
}else{
$editorContent = mysql_result($editorResult,0,"Content");
echo $editorContent;
?>
<?php
}
Avatar billede llgpublic Nybegynder
31. oktober 2005 - 08:49 #2
Nederen