Avatar billede jowa Nybegynder
09. august 2005 - 16:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Flere ram og større grafikkort

Hej

Jeg skal have installeret GoLive på min pc, og jeg har derfor brug for flere ram og evt. et større grafikkort, men jeg ved ikke, hvordan jeg finder ud af, hvor mange ekstra ram pc'en kan klare og hvor stort grafikkort, der er behov for.
Jeg sidder med fakturaen fra dengang, jeg købte pc'en, men jeg forstår ikke, hvad de forskellige betegnelser betyder.

Jeg håber derfor på, at der er nogle eksperter, som kan være mig behjælpelig med, hvad jeg skal købe.

På fakturaen står blandt andet:
hwcpu-k7D800  Amd K7 Duron 800
hwbun-AT7KTA1 Acorp 7KTA 266fbA
hwkøl-cpufc  FCPGA Køler till 900 Acorp
hwhdu-205    Samsung 20,4 gb harddisk UDMA 100
hwcda-Aopen52 Aopen 52X Bulk
hwgra-B32vant Yuan TNT2 M64 32 MB
hwram-sd1281  PC133 128 mb OEM
hwkab-200w    Cordegen 300w til ROCK PC

På forhånd tak
Tina
Avatar billede peet49 Nybegynder
09. august 2005 - 17:25 #1
Det kommer lidt an på, hvor stor et grafikkort, den kan tage og den tager kun SDram 133. Her kan du læse om dit kort: http://www.tomshardware.com/motherboard/20010117/kt133-01.html#acorp_7kta
Jeg vil tro den kan trække et GF4 128Mb kort, og du skal finde mindst 256MbPC133 ram mere.
Avatar billede mrrius Nybegynder
10. august 2005 - 14:35 #2
hmm , du burde faktisk tænke på at sælge din computer...
Den duron cpu er ikke serlig kraftig. du har meget lille hardisk , og du har langsomme ram ( set med idags øjne)

du kan måske få 500-1000kr for den i den blå avis.
du kan tilgengæld for 3.700kr få en rimelig hurtig computer som er god til spil og masser af ram og harddisk plads.

der er intet i din gamle computer som er værd at bygge videre på.

Du må undskylle hvis det lyder lidt barsk, det jeg skriver , men jeg prøver bare at forhindre , at du spilder en masse penge på at opgradere din computer, og så viser det sig at du ikke vil blive tilfreds med det alligevel
http://www.edbpriser.dk/computere/homemade-info.asp?Kode=11242&Type=4&ID=1
Avatar billede jowa Nybegynder
16. august 2005 - 22:55 #3
Jeg takker for svarene. Det var meget fristende at købe den viste pc, men desværre tillader økonomien det ikke, så derfor har jeg valgt at købe et 512MbPC133 ram, som jeg håber vil have den ønskede effekt, når det bliver sat i.
Avatar billede peet49 Nybegynder
17. august 2005 - 08:47 #4
Takker for point.