Avatar billede kredefrapuls Nybegynder
09. august 2005 - 15:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

scroll i popup

hej eksperter jeg har et popupvindue der skal vise en post fra en tagwall men jeg kan kun sætte en fast brede og højde og der er ikke scrollbars på så jeg vil høre om ikke i kunne vise hvordan man sætter scrollbars på et popupvindue...

her min kode...
    <script type="text/javascript">
    function popup(url,name,win_height,win_width) {
        pos_horizon = ((screen.width/2)-(win_width/2));
        pos_vertical = ((screen.height/2)-(win_height/2));
        window.open(url,name,"width="+win_width+",height="+win_height+",top="+pos_vertical+",left="+pos_horizon);
    }
</script>

her kalder jeg popupen...

<a href="" onclick="popup('popup.php','Popup','300','300');">
Avatar billede roenving Novice
09. august 2005 - 15:44 #1
Som du tydeligt har skrevet, er det jo javascript, men du skal bare tilføje scrollbars:

window.open(url,name,"scrollbars=yes,width="+win_width+",height="+win_height+",top="+pos_vertical+",left="+pos_horizon);

'-)
Avatar billede kredefrapuls Nybegynder
10. august 2005 - 09:32 #2
hey tak det virker sku, men lige til sidst kan man også få den til selv at bestemme højden så den bliver mindre hvis der ikke står så meget...
Avatar billede roenving Novice
10. august 2005 - 13:33 #3
Du kan fra koden i popuppen godt lave en window.resizeTo, men det kan være lidt irriterende at finde præcis, hvad man skal resize til, da browsernes chrome (titel, rammer, status, scrolbars osv. !-) ikke fylder det samme ...
Avatar billede roenving Novice
10. august 2005 - 13:33 #4
-- og tak for point ;~}