Avatar billede tap1 Nybegynder
09. august 2005 - 15:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Sletning af data med Killdisk

Hey.

Når jeg er i Killdisk før jeg starter en sletning, kan jeg læse flg: "Erase Method: One Pass Zeros (quick, low security)".

Hvad betyder det?
Jeg bryder mig ikke om ordene "low security". Sletter den ikke med Gutman-metoden (overskriver data 35 gange)?

Får jeg en grundigere sletning ved at købe programmet først?
Avatar billede a1a1 Novice
09. august 2005 - 15:36 #1
nej, ja

;o)
Avatar billede a1a1 Novice
09. august 2005 - 15:37 #2
gratis version kun: Wipes out all floppies and hard disk drives completely by secure overwriting data on physical level using [One Pass Zeros] data destruction method
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. august 2005 - 15:38 #3
Velkommen til eksperten.

.. hvis du over-meget-super vil være over-meget-super sikker at over-meget-super eksperter ikke kan fremgrave brugbare data fra din HD - ja så skal der hårder metoder til.

Men som standard er http://www.killdisk.com/downloadfree.htm fin nok...
Avatar billede tap1 Nybegynder
09. august 2005 - 15:44 #4
Tak
---

a1 > Jeg er ikke helt med på hvad svaret er.

majsmarken > Hvordan kan jeg gøre det grundigere (ikke noget med at smide den i havet, etc :) )?
Avatar billede tap1 Nybegynder
09. august 2005 - 15:46 #5
a1 > Skal det forstås sådan, at den gratis version kun overskriver en gang, at jeg skal købe programmet for at overskrive med Gutman-metoden/35 gange?
Avatar billede a1a1 Novice
09. august 2005 - 15:48 #6
tap1 -> Ja, den skriver kun en gang og kun med nuller. Hvis du køber en version kan du bruge gutman og andre metoder..

;o)
Avatar billede tap1 Nybegynder
09. august 2005 - 16:07 #7
Ok, jeg køber den.
Venter lige med at lukke, i tilfælde af at jeg får problemmer med at hente den.
Avatar billede tap1 Nybegynder
09. august 2005 - 16:19 #8
Hmm..., jeg får de her to muligheder for download. Hvad er hvad?

1. Executable Package Direct Download
2. Zipped Package Download
Avatar billede a1a1 Novice
09. august 2005 - 16:29 #9
bare tag den første, den anden er zipped (komprimeret)
Avatar billede tap1 Nybegynder
09. august 2005 - 16:33 #10
Hvad gør jeg så nu? Jeg får hele 4 exe.filer. Ved du noget om det?

DOS4GW.EXE
KD_WIN.EXE
KILLDISK.EXE
Avatar billede tap1 Nybegynder
09. august 2005 - 16:36 #11
Jeg har fundet ud af det.
Avatar billede a1a1 Novice
09. august 2005 - 16:53 #12
;o) det var godt