Avatar billede oven06 Nybegynder
09. august 2005 - 13:22 Der er 3 kommentarer

indsætte data i access finde fejlen

Hej

Jeg har siddet og rodet med en enkel side i web matrix, som via en formular skal kunne upload data til en access database.

Men jeg kan ikke finde fejlen, håber en vil hjælpe med dette

<%@ Page Language="VB" ClassName="test" %>
<%@ Register TagPrefix="wmx" Namespace="Microsoft.Matrix.Framework.Web.UI" Assembly="Microsoft.Matrix.Framework, Version=0.6.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=6f763c9966660626" %>
<script runat="server">

    Function MyQueryMethod() As System.Data.DataSet
            Dim connectionString As String = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Ole DB Services=-4; Data Source=C:\adresser.mdb"
            Dim dbConnection As System.Data.IDbConnection = New System.Data.OleDb.OleDbConnection(connectionString)

            Dim queryString As String = "SELECT [medlemmer].* FROM [medlemmer]"
            Dim dbCommand As System.Data.IDbCommand = New System.Data.OleDb.OleDbCommand
            dbCommand.CommandText = queryString
            dbCommand.Connection = dbConnection

            Dim dataAdapter As System.Data.IDbDataAdapter = New System.Data.OleDb.OleDbDataAdapter
            dataAdapter.SelectCommand = dbCommand
            Dim dataSet As System.Data.DataSet = New System.Data.DataSet
            dataAdapter.Fill(dataSet)

            Return dataSet
        End Function
        Function MyInsertMethod(ByVal navn As Integer, ByVal efternavn As Integer) As Integer
            Dim connectionString As String = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Ole DB Services=-4; Data Source=C:\Documents an"& _
    "d Settings\KBS\Skrivebord\adresser.mdb"
            Dim dbConnection As System.Data.IDbConnection = New System.Data.OleDb.OleDbConnection(connectionString)

            Dim queryString As String = "INSERT INTO [medlemmer] ([navn], [efternavn]) VALUES (@navn, @efternavn)"
            Dim dbCommand As System.Data.IDbCommand = New System.Data.OleDb.OleDbCommand
            dbCommand.CommandText = queryString
            dbCommand.Connection = dbConnection

            Dim dbParam_navn As System.Data.IDataParameter = New System.Data.OleDb.OleDbParameter
            dbParam_navn.ParameterName = "@navn"
            dbParam_navn.Value = navn
            dbParam_navn.DbType = System.Data.DbType.Int32
            dbCommand.Parameters.Add(dbParam_navn)
            Dim dbParam_efternavn As System.Data.IDataParameter = New System.Data.OleDb.OleDbParameter
            dbParam_efternavn.ParameterName = "@efternavn"
            dbParam_efternavn.Value = efternavn
            dbParam_efternavn.DbType = System.Data.DbType.Int32
            dbCommand.Parameters.Add(dbParam_efternavn)

            Dim rowsAffected As Integer = 0
            dbConnection.Open
            Try
                rowsAffected = dbCommand.ExecuteNonQuery
            Finally
                dbConnection.Close
            End Try

            Return rowsAffected
        End Function

    Sub cmdOpret_Click(sender As Object, e As EventArgs)

    Dim navn As string
    Dim efternavn As string

    navn= Server.HtmlEncode (navn)
    efternavn= Server.HtmlEncode (efternavn)

    Try
        MyInsertMethod (navn, efternavn)
        labelMessage.Text= "sucess"
        cmdOpret.Enabled = False
        Catch
        labelMessage.Text= "Please submit again there was an error"
        End Try

    End Sub

</script>
<html>
<head>
</head>
<body>
    <form runat="server">
        <p>
            <asp:Label id="eNavn" runat="server">Fornavn</asp:Label>
            <asp:TextBox id="navn" runat="server"></asp:TextBox>
        </p>
        <p>
            <asp:Label id="eEfternavn" runat="server">Efternavn</asp:Label>
            <asp:TextBox id="efternavn" runat="server"></asp:TextBox>
        </p>
        <p>
            <asp:Button id="cmdOpret" onclick="cmdOpret_Click" runat="server" Text="Button" CommandName="addButton"></asp:Button>
        </p>
        <p>
            <asp:Label id="labelMessage" runat="server"></asp:Label>
        </p>
        <p>
            &nbsp;
        </p>
        <!-- Insert content here -->
    </form>
</body>
</html>
Avatar billede arne_v Ekspert
09. august 2005 - 13:25 #1
hvad sker der ?
Avatar billede snepnet Nybegynder
09. august 2005 - 15:14 #2
ja - den kunne være god at kende, men lige en ting der slog mig.
du har sat typen på begge dine parametre til Int32, men navn og efternavn lyder mere som strings synes jeg.
mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. september 2005 - 16:52 #3
how goes?
mvh