Avatar billede fender Nybegynder
11. april 2001 - 15:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

TransformNodeToObject

Hej,

Jeg prøver at formattere et XML-dokument vha. et XSLT-dokument...det går sådan set fint, bortset fra at Microsofts XMLDOM som jeg benytter med funktionen \"TransformNode\" automatsik indsætter en \"UTF-16\" encoding i det HTML-dikument, som er resultatet af min transformation...
Jeg har læst at man så bør benytte \"TransFormNodeToObject\" i stedetfor, i det denn funktion skulle undlade at indsætte en encoding...
Mit problem er nu at få dette resultat over i et HTML-dokument som jeg kan \"response.write\" med ASP...jeg har prøver at bruge .save (<file>) metoden på mit resultat dokument fra \"TransfromNodeToObject\", men filen er tom...?
Nogle gode ideer...?
Avatar billede getalife Nybegynder
11. april 2001 - 20:30 #1
Du kan evt prøve at skrive resultatet med en
Response.Write(xml.xml) før din
Response.Write(xml.transformNode(xsl))
Avatar billede jper Nybegynder
23. april 2001 - 20:09 #2
du skal bruge response objektet som anden parameter syntaksen er:

XMLDOM.TransformNodeToObject XMLStyleSheet, Response
Avatar billede verakso Nybegynder
01. maj 2001 - 09:57 #3
Hvis mig lige din <xsl:output> syntax i dit XSL.

I øvrigt så er TransformNodeToObject noget hø, da den driller med encoding og Response.write objeket.

Jeg har selv haft det samme problem, men de kunne løses ved.
1) lave output om til method=\"xml\" itedet for html
2) Sætte <meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=ISO-8859-1\"/> i xsl/html outputtet, og til sidst
3) Response.Write(objXML.transformNode(objXSL))