Avatar billede x-bixi Nybegynder
09. august 2005 - 11:20 Der er 4 kommentarer

gøre informationer fra en (lua) fil forståeligt for php

Hejsa eksperter, jeg har et lille problem med at få nogle data fra en (lua) fil ind i php så det bliver lidt nemmere at arbejde med. Målet er at det i sidste ende skal puttes ind i en MySQL database, men det er nok med bare en funktion som putter det ind i arrays f.eks.

Jeg har lavet en side med et eksempel på hvad (lua) filen KAN indeholde og hvordan det gerne må se ud efter at det har været igennem scriptet, jeg har også sat farver på så man kan se hvilke informationer der skal bruges bagefter.
http://www.bixi.dk/easyGatherer/test.htm

Jeg håber at der er nogen som kan forstå hvad jeg mener, ellers så spørg løs, hvis det kan hjælpe nogen så skal filen forestillet at være skrevet med lua (http://www.lua.org/)

- Jonas
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. august 2005 - 11:50 #1
Kan du vise kort hvordan en lua fil ser ud, forstår ikke din test.htm side.
Avatar billede x-bixi Nybegynder
09. august 2005 - 11:55 #2
Den øverste del af test.htm helt ned til der hvor der står "Skulle gerne give noget ligende:" filen skal forestille en lua fil.
den nederste tabel skulle gerne vise hvad min MySQL tabel skal indeholde efter at det har været igennem PHP-scriptet.
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. august 2005 - 12:01 #3
Som jeg forstår det, så er LUA en form for Array...
Og det burde være muligt at løbe dem igennem og smide dem i db.
F.eks.
foreach($lua as $row)
{
$sql = "INSERT INTO.....";
foreach($row as $field)
{
$sql .= $field . ",";
}
skyd sql'en af...
Skal rettes noget til, men noget i den stil burde virke.
Avatar billede jakobdo Ekspert
09. august 2005 - 12:03 #4
Måske endda noget i stil:
$sql = "INSERT INTO.....";
foreach($lua as $row)
{
    $sql .= implode(",",$field);
}