Avatar billede bms Nybegynder
11. april 2001 - 13:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dato

Hey... Jeg smider dagens dato i databasen via et Dato = #\" & Now() & \"#\"

- kan man på en eller måde angive at formatet skal være mm/dd i stedet - da den nu skriver fx \"11-04-2001 07:46:14\". Og det er kun 11-04 jeg har brug for?

Avatar billede madd Nybegynder
11. april 2001 - 14:05 #1
strMonth = Month(Date)
strDay = Day(Date)
strDato = strDay & \"-\" & strMonth

/Mattias
Avatar billede madd Nybegynder
11. april 2001 - 14:07 #2
eller, hvis du vil have det som en funktion...:

Function dato()
  strMonth = Month(Date)
  strDay = Day(Date)
  dato = strDay & \"-\" & strMonth
End Function

Kan så kaldes med dato()

/Mattias
Avatar billede plindberg Nybegynder
11. april 2001 - 14:11 #3
Hvis du gør ovenstående, og attributten i din database er af typen datetime eller lignende, skal du måske konvertere streng-værdien til en date før du smider den i databasen: CDate(strDato)
Avatar billede bms Nybegynder
11. april 2001 - 14:16 #4
Hmm... nu skal i høre!

Det drejer sig om at jeg har lavet et link-system, hvor jeg kan administere indsendte links og tildele et rank-nummer (sådan at de mest relevante står øverst). Linksene skal vises på en anden side - sorteret efter dato og rank. Problemet er, at når jeg endeligt godkender linksene - og de opdateres i databasen sker det med små sekunders forskydning. Sådan at når jeg sorterer efter dato - så kommer linket der er godkendt
til at stå over

Det er det jeg helst vil undgå! Den skal jo bare sortere efter dag (11-04) og ikke minutter og timer og så i øvrigt efter rank!
Avatar billede bms Nybegynder
11. april 2001 - 14:42 #5
Jeg tror sgu jeg fik den drejet ved noget database-roden-rundet! Ellers mange tak!