Avatar billede jesperkr Nybegynder
08. august 2005 - 09:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

popup i samme browser session.

Hej

Jeg har set på flere sites at de åbner et popup window i main (parent) browseren. Når popup'en er åbnet kan der kun tastes i popupen, main window er altså "låst".
Det fede er, at jeg kan bruge en popup, men at brugeren kun har en browser session, tror jeg det hedder, kørende....

Nogen har der ved hvordan man åbner sådan en popup? Eller kender en side hvor de bruger denne teknik?

Jeg har selvf. ikke noget eksempel ved hånden som kunne illustere, hvad jeg mener.... typisk..

hilsen

Jesper
Avatar billede roenving Novice
08. august 2005 - 11:29 #1
Det lyder som IE-tingen showModalDialog, se f.eks. her: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;221590
Avatar billede jesperkr Nybegynder
08. august 2005 - 11:54 #2
Hej

Min firefox browser brokker sig over:
window.showModalDialog()

så jeg tror ikke det understøttes af FF. Så der må være en anden metode....

//Jesper
Avatar billede roenving Novice
08. august 2005 - 12:01 #3
Ja, de fleste steder, som bruger modale dialoger, og som skal bruges af alle mennesker har en mekanisme, som undersøger om window.showModalDialog findes, og findes den ikke åbnes et almindeligt popup-vindue !-)
Avatar billede jesperkr Nybegynder
08. august 2005 - 12:14 #4
OK

Tak for hjælpen - jeg lader lige spm stå åbent. Det kunne være der var andre der ville byde ind med lidt hjælp. Hvis det ikke er tilfældet må du lige smide et svar...

//Jesper
Avatar billede roenving Novice
08. august 2005 - 12:38 #5
-- og mekanismen er rasende simpel:

if(window.showModalDialog){
  var newWin = window.showModalDialog('dinDialogBoks.html',window,'dialogHeight:200px;dialogWidth:300px;center:yes');
  //gør noget med newWin-tingen, hvis du ikke allerede gør det i koden via dialogArguments, som refererer til åbner-vinduet
}else{
  var newWin = window.open('dinPopupDialog.html','dialog','height=200,width=300,top=284,left=356');
}

-- els velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
09. august 2005 - 00:40 #6
-- og tak for point ;~}