Avatar billede gizp Nybegynder
07. august 2005 - 20:09 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Linieskift hvis over 30 tegn

Hvordan er det nu funktionen til at dele en streng, hvis den er over evt. 30 tegn lang, er ?
Avatar billede kastermester Nybegynder
07. august 2005 - 20:11 #1
Er det http://dk2.php.net/wordwrap du søger?
Avatar billede nielle Nybegynder
07. august 2005 - 20:11 #2
Fubnktionen hedder wordwrap:

http://dk2.php.net/wordwrap
Avatar billede nielle Nybegynder
07. august 2005 - 20:12 #3
2 sek :^)
Avatar billede gizp Nybegynder
07. august 2005 - 20:15 #4
Nå ja, mange tak :)

Har lige et lille tillægsspørgsmål, hvis I da også er gode til MySQL.

Har denne forespørgsel:
$p = mysql_query("SELECT *, COUNT(brugerid) as antal, sum(stemme) as points FROM stemmer WHERE koen = 'D' GROUP BY brugerid ORDER BY points DESC LIMIT 10");

Kan jeg i forespørgselen få divideret points med antal ?

Det er alt for længe siden jeg sidst har programmeret ;P
Avatar billede kastermester Nybegynder
07. august 2005 - 20:26 #5
Det er jeg ikke helt sikker på, men har du prøvet det mest indlysende? Nogen gange skal der jo ikke mere til

SELECT *, COUNT(brugerid) as antal, sum(stemme) as points, points/antal as pointsperantal FROM stemmer WHERE koen = 'D' GROUP BY brugerid ORDER BY points DESC LIMIT 10

?
Avatar billede gizp Nybegynder
07. august 2005 - 20:27 #6
kastermester >> Den har jeg nemlig prøvet ;D Men takker, opretter et nyt spg om det.
Avatar billede nielle Nybegynder
07. august 2005 - 20:28 #7
Regnestykket behøver vel ikke absolut at skulle foregår i MySQL - det kan da sagtens laves temmeligt simpelt ude i PHP efter at data er udtrukket.
Avatar billede gizp Nybegynder
07. august 2005 - 20:29 #8
nielle > Det er en topliste, så det skal jo sorteres efter højeste gennemsnit ;D
Avatar billede nielle Nybegynder
07. august 2005 - 20:37 #9
Så prøv med gennemsnit-funktionen AVG i stedet.

$p = mysql_query("SELECT *, COUNT(brugerid) AS antal, AVG(stemme) AS points FROM stemmer WHERE koen = 'D' GROUP BY brugerid ORDER BY points DESC LIMIT 10");
Avatar billede gizp Nybegynder
07. august 2005 - 20:47 #10
nielle > AVG virker ;D Fik hjælp af arne_v , så igen var du langsomt, hehe. Men tak alligevel.
Avatar billede nielle Nybegynder
07. august 2005 - 20:51 #11
Eller også var du for hurtig - det kostede dig jo 60 point. ;^)

Pyt, bare du fik løst dit problem. :^)