Avatar billede waztedb0t Nybegynder
07. august 2005 - 18:40 Der er 2 kommentarer

Javascript: innerHTML hjælp!

[ Programmering : JavaScript ] InnerHTML Hjælp
Bruger: bette - Dato: 7. august 2005 @ 18:07:35 - Point: 200 - Status: Åbent

Hej, jeg har en kode som skriver noget tekst, og det virker fint, MEN den udskriver det som tekst, også mine HTML tags feks, <b>.
Jeg ved jeg skal bruger InnerHTML, men da jeg intet aner om JavaScript, så er det ikke lykkedes mig at gennemskue det, nå men her kommer koden:

<div id="Beskeder"></div>
<script type="text/javascript">
function Skrivbesked(Beskeden) {
var Besked=document.createElement("DIV");
Besked.appendChild(document.createTextNode(Beskeden));
var parentNode = document.getElementById("Beskeder");
parentNode.insertBefore(Besked,parentNode.firstChild);
    }
</script>

Besked.appendChild(document.createTextNode(Beskeden));

Jeg vil tro det er denne linie det handler om :)

/Bjarke, Håber i kan hjælpe
Avatar billede waztedb0t Nybegynder
07. august 2005 - 18:40 #1
taget fra et andet forum så gad ikke lige og skrive igen så kopirede jeg :)
Avatar billede olebole Juniormester
07. august 2005 - 19:09 #2
<ole>

<div id="Beskeder"></div>
<script type="text/javascript">
function Skrivbesked(Beskeden) {
    var parentNode = document.getElementById("Beskeder");
    parentNode.innerHTML = Beskeden;
}
</script>

- men det giver ikke rigtig mening, da man jo aldrig HTML-formaterer beskeder på serveren, når man skriver en chat. Skal en chat-applikation i script-sprog blive bare nogenlunde realistisk, skal al HTML-formatering foretages på klienten  :)

/mvh
</bole>