Avatar billede stry Nybegynder
07. august 2005 - 16:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Spilt streng op

Jeg skal have splittet en adresse op i elementer, sådan her:
Sølvgade 5 4. th.

...skal blive til:

varVej= Sølvgade
varNr=  5
varEtage= 4.
varSide= th.

Nogen der kan hjælpe med den?

På forhånd tak.
Avatar billede busschou Praktikant
07. august 2005 - 16:45 #1
split("Sølvgade 5 4. th."," ")
Så får du et array med hver del for sig
Avatar billede busschou Praktikant
07. august 2005 - 16:47 #2
altså
varDetHele = "Sølvgade 5 4. th."
arrDetHele = split(varDetHele," ")
varVej = arrDetHele(0)
varNr = arrDetHele(1)
varEtage = arrDetHele(2)
varSide = arrDetHele(3)
Avatar billede nielle Nybegynder
07. august 2005 - 16:52 #3
Pas på med adresser som f.eks.:

Sønder Boulevard 131 Frederiksberg Allé 41

- hvor vejnavnet er i 2 dele og der hverken er etage eller "side".
Avatar billede stry Nybegynder
07. august 2005 - 16:55 #4
Ja det har jeg også tænkt på, nogen gode løsningsforslag?
Avatar billede busschou Praktikant
07. august 2005 - 16:58 #5
øhh bøhh
Det er altid godt at have en unik seperator
Hvis du bare ved det er det så kan du tjekke på længden af arrayet
Hvis det er een større så er adressen i to
Men man skal sikre sig at det er generelt
Nogen hedder måske også noget med "dør20" eller lign
Avatar billede nielle Nybegynder
07. august 2005 - 17:02 #6
Det bedste ville være at starte med at have adresserne på en ordentlig form, i stedet for at have dem i en streng.

Udover det så er det vist kun regulære udtryk som kan klare opgaven - og selv dette er ikke trivielt. Og er heller ikke 100% garenteret at ville fungere korrekt for alle mulige adresser.
Avatar billede busschou Praktikant
07. august 2005 - 17:05 #7
det er ikke et problem hvis de er i et unikt format såsom
Sølvgade;5;4.;th.
; bruges jo normalt ikke i adresser
Men problemet er hvis de tastes ind normalt med mellemrum
Det er nok næsten kaos
Tror også det bedste ville være at styre det derfra hvor data kommer fra og sørge for det er opdelt på forhånd
Avatar billede stry Nybegynder
07. august 2005 - 17:07 #8
Ja det kan godt at jeg skal dele den op allerede i intastningsfasen.
>>busschou smid at svar så du kan få dine point, tak for hjælpen.
Avatar billede brynil Nybegynder
07. august 2005 - 17:07 #9
Har lige forsøgt med InStr at finde førstkommende tal i en streng. Det lykkedes ikke umiddelbart. Kan det lade sig gøre ?
Avatar billede busschou Praktikant
07. august 2005 - 17:13 #10
her er et svar :o)
Avatar billede efry Nybegynder
07. august 2005 - 17:35 #11
Du kan jo loope med alle tallene fra 1 til 9 i din inStr og dermed finde nummeret på gaden ved at afslutte nummeret med næste Space. Resten kan du nok ikke generelt separere, da der, som nævnt i andre kommentarer kan være angivet meget forskelligartede betegnelser. Du kan også komme ud for, at der slet ikke er et husnummer, f. eks ude på landet, hvor navn og gade er alt nok for at angive adressen.
Avatar billede brynil Nybegynder
07. august 2005 - 17:39 #12
>>efry - ja, det var samme idé jeg prøvede. Nå, men det er ikke aktuelt længere. Tak ;)