Avatar billede knowlton Nybegynder
07. august 2005 - 16:19 Der er 11 kommentarer

hvad er en kode 10 for et netkort??

jeg har et lille problem med min officeconnect wireless 108mbps 11g usb adapter... når jeg installere den i windows kan den ikke finde mit netværk til at starte med, men efter en genstart skriver den fejlkode 10 i enhedshåndtering....
netværket kører fint, da jeg ikke har problemer med at komme igennem med min klap...
kan det være en opdatering eller program??
håber lidt at i kan hjælpe mig, for jeg er snart ved at være på bar bund med ideer...
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
07. august 2005 - 16:40 #1
Umiddelbart mangler du den rigtige driver:

CODE 10

If the device has a "FailReasonString" value in its hardware key, that string is displayed as the error message. The driver or enumerator places this registry string value there. If there is no "FailReasonString" in the hardware key, the following generic error message is displayed:
This device is either not present, not working properly, or does not have
all the drivers installed. (Code 10)

Try upgrading the device drivers for this device.

Solution button: Update Driver

To resolve this error code, make sure the device is connected to the computer correctly. For example, make sure all cables are plugged in fully and that all adapter cards are properly seated. Follow the suggested solution button and update the device driver. It may be possible to remove the device and redetect it using the Add New Hardware wizard
Avatar billede knowlton Nybegynder
07. august 2005 - 19:13 #2
tak... men jeg bruger den driver som jeg har fået med... jeg har endda været inde på 3com hjemmeside og de har ingen andre driver!
hvis jeg installere standard pci til usb hub( eller hvad det nu lige hedder), så mine usb porte kører 2,0, så kan jeg slet ikke bruge usb adapteren...
jeg har brugt netkortet før og har virket fint sammen med den driver som fulgte med!
det er et 3com officeconnect 108 mbps usb adapter

Men kom endelig med råd, jeg kan bruge al den hjælp jeg kan få!!
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
07. august 2005 - 23:55 #3
Der en gl. ting med nogle af usb-tingsterne. Man skal med disse installere driveren før man sætter enheden til. Har oplevet det med et par BT-usb enheder.
Avatar billede halifax Nybegynder
08. august 2005 - 00:27 #4
Code 10 ER som beskrevet ovenfor. Måske er det nok den rigtige driver, men den er ikke korrekt installeret af Windows. Da du også får problemer ved USB 2.0 kan du prøve denne fremgangsmåde:

H-klik officeconnect'en i Enhedshåndtering og vælg Fjern og OK til fjern.
Dernæst under USB enheder h-klik en usb rod-hub og vælg fjern. Fjern dem alle en for en. Dernæst fjern en for en usb controlerne.

Genstart Windows som vil finde ny hardware (dit usb) og installere det igen. Kontroller det virker som det skal, herunder usb 2.0.
I Enhedshåndtering skal optræde mindst en, men sandsynligvis to, åben, open eller universel usb host/værts-controler og mindst en udvidet eller enhanced usb host-controler (for usb 2.0).

Tilslut din officeconnect eller installer driveren - alt efter i hvilken rækkefølge beskrivelsen til den foreskriver det.

Når den giver fejl nu samt du oplever bøvl ved usb 2.0 kan det nemt skyldes, at nogle gamle registreringer "hænger fast" i hardwarenumerator vedr. usb, hvor det ofte er set at det hjælper at rense ud, dvs. fjerne det hele og lade Windows installere det frisk igen.
Avatar billede knowlton Nybegynder
08. august 2005 - 10:00 #5
det med at installere driveren før at man tilslutter enheden, det har jeg hele tiden gjort, ellers bliver den ikke installeret ordentlig...
nu har jeg prøvet at fjerne alle usb enhederne en for en...  det hjalp ikke(prøvet flere gange) men det har lykkes mig at få netkortet frem nu uden en kode 10( ihvert fald til at jeg genstarter), men nu vil det ikke connecte til routeren!!
det er åbenbart standard enhanced pci to usb host controller, som laver balladen... hvis jeg deaktivere den eller fjerner den helt, så kommer jeg på med det samme!! men det gør jo bare at mine usb porte kører langsomt!!
Avatar billede halifax Nybegynder
08. august 2005 - 12:38 #6
Det var surt. Og ja, enhanced pci to usb host controller er USB 2.0 driveren. Er du fuldt opdateret med drivere til bundkortet, SP2 og Windows Update.
Avatar billede knowlton Nybegynder
08. august 2005 - 20:15 #7
jeg er fuldt opdateret, bare ikke med sp2 og windows update arbejde med fuld power...
det er bare underligt at det har virket før ik... endda med den samme windows version som jeg har nu!!
Avatar billede halifax Nybegynder
09. august 2005 - 01:26 #8
Det sidste har du såmænd ret i.
Sad og rodede efter info på www.usbman.com og læste et site om at oprydning i usb stack'en (gamle registreringer i systemet) egentlig burde ske efter opstart i fejlsikret tilstand. Ved bare ikke om det har nogen betydning i dit tilfælde.

Hvilket chiset (ALi, SiS, Via) har dit bundkort?
Har du ændret nogen settings i BIOS.

Kik evt. selv ind på www.usbman.com
Avatar billede knowlton Nybegynder
09. august 2005 - 09:48 #9
jeg har et nforce 2 chipsæt, så efter hvad jeg kunne forstå på usbman, så er det bare standard enhanced controller... jeg har slet ikke ændret noget i min bios!  det vil sige at jeg bare skal prøve at starte op i fejlsikret tilstand??
Avatar billede halifax Nybegynder
09. august 2005 - 12:52 #10
Har læst om det fra dette site:  "Cleanup the Device Manager while in Safe Mode"
http://www.usbman.com/Guides/Cleanup%20Device%20Manager%20Safe%20Mode.htm
Avatar billede daxthevaks Nybegynder
14. november 2006 - 00:04 #11
Jeg ved ik om du har fået løst det, men jeg hade selv samme problem igår. Det blev løst ved at afinstallere 3com's driver og software og det samme med din usb også prøve igen:)