Avatar billede wiraz Nybegynder
06. august 2005 - 21:10 Der er 1 løsning

include af library via qmake

Hejsa,

jeg er i gang med at udvikle et program ala albumlist til xmms. Programmet skal kunne indlæse tag-informationer fra mp3 og flac filer og præsentere disse grafisk. Selve indlæsningen af tag-informationer har jeg fået til at virke - hertil bruger jeg et library kaldet "taglib". Problemet opstår i forbindelse med genereringen af den grafiske del, hvor jeg benytter Qt sammen med qmake. I .pro-filen skal taglib-libraryet tilføjes til includepath'en. Dette har jeg fået gjort. Derudover skal der tilføjes en compiler option: 'taglib-config --cflags --libs' før end at skidtet vil kompilere. Det er denne del der driller. Jeg kan sagtens lave mine egen makefile, hvor jeg specificerer denne compiler option og hvor det virker (uden Qt).
Men jeg aner ikke hvordan jeg specificerer denne option via qmake. Jeg har prøvet at tilføje det til config-variablen:

CONFIG +=  "taglib-config --cflags --libs"

, men dette hjælper ikke. Problemet er at jeg oplever en frygtelig masse linker errors uden denne compilter option, så den er desværre nødvendig. Har i nogle ideer til hvordan sådanne options kan specificeres i qmake?
Avatar billede wiraz Nybegynder
07. august 2005 - 13:49 #1
Nevermind...
Jeg fik løst problemet ved kompilere Qt-delen via min egen makefile (dvs. uden brug af qmake).