Avatar billede peleiden Nybegynder
06. august 2005 - 12:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

loop med streng som replacer sig selv

Hej

Jeg har et problem med at få en streng til at replace sig selv.
Strengen er noget htmlkode med nogle placeholders i:

$htmlString = "<div>__IMG01__</div><div>__IMG02__</div>";

Disse placeholders __IMG01__ og __IMG02__ skal replaces med nogle værdier fra et recordset.

$htmlString = "<div>__IMG01__</div><div>__IMG02__</div>";

$result_billederne = mysql_query("select * from tblbilleder");
while ( $row_billederne = mysql_fetch_array($result_billederne)){
$img = $row_billederne[1];
for($i=0;$i<$count($result_billederne);$i++){
  $str = str_replace("__IMG0".$i."__",$img,$htmlString);
}

problemet er at whileloopet kører igennem de antal gange som der er rækker og dermed får jeg $str ud flere gange.
Jeg vil gerne have den til kun at skrive $str ud én gang med værdierne i placeholderen?

Gør jeg det forkert eller kan man det?

Mvh.
Peleiden
Avatar billede nielle Nybegynder
06. august 2005 - 12:58 #1
Denne virker nok lidt bedre:

$result_billederne = mysql_query("select * from tblbilleder");

$htmlString = "<div>__IMG01__</div><div>__IMG02__</div>";
$str = $htmlString;

while ( $row_billederne = mysql_fetch_array($result_billederne))
{
    $img = $row_billederne[1];
    for ($i=0; $i<$count($result_billederne); $i++)
    {
        $str = str_replace("__IMG0" . $i . "__", $img, $str);
    }
Avatar billede peleiden Nybegynder
06. august 2005 - 13:47 #2
hmm det giver samme resultat... altså at begge PLACEHOLDERS ikke bliver replacet i samme streng
Avatar billede nielle Nybegynder
06. august 2005 - 13:57 #3
Hvordan ser din tabel ud? Hvor mange rækker er der i den? Hvordan ser de data ud som du trækker ud af den?
Avatar billede polle007 Nybegynder
06. august 2005 - 14:01 #4
giver det overhovedet mening, at lave en count på en ressource?

$count($result_billederne)
Avatar billede nielle Nybegynder
06. august 2005 - 14:24 #5
$htmlString = "<div>__IMG01__</div><div>__IMG02__</div>";
$str = $htmlString;

$result_billederne = mysql_query("select * from tblbilleder");
$i = 0;
while ($row_billederne = mysql_fetch_array($result_billederne))
{
    $i++;
    $img = $row_billederne[1];
    $str = str_replace("__IMG0" . $i . "__", $img, $str);
}
Avatar billede peleiden Nybegynder
07. august 2005 - 09:37 #6
Tak for svaret nielle, det var løsningen bortset fra at $i++ skal ned til sidst:
$htmlString = "<div>__IMG01__</div><div>__IMG02__</div>";
$str = $htmlString;

$result_billederne = mysql_query("select * from tblbilleder");
$i = 0;
while ($row_billederne = mysql_fetch_array($result_billederne))
{
    $img = $row_billederne[1];
    $str = str_replace("__IMG0" . $i . "__", $img, $str);
    $i++;
}

smid et svar og der er points
Avatar billede nielle Nybegynder
07. august 2005 - 09:40 #7
Jeg forstår ikke lige hvorfor at $i++ skal ned i bunden - du har jo ikke nogen placeholder som hedder __IMG00__

... og et svar :^)
Avatar billede peleiden Nybegynder
07. august 2005 - 12:54 #8
Nej men det har jeg nu også virker det.... før startede den med nul som jeg ikke havde før?

Men tak for hjælpen
Avatar billede nielle Nybegynder
10. august 2005 - 20:59 #9
Du mangler at scceptere svaret. :^)
Avatar billede nielle Nybegynder
10. august 2005 - 23:00 #10
Takker for point :^)