Avatar billede artico Novice
05. august 2005 - 22:56 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

if else

Jeg vil gerne begrænse nogle visninger after en brugers "type"
men det virker ikke ?

DB udtræk:
$result = mysql_query("SELECT type,synlig from administratore where synlig ='on' ") or die(mysql_error());
if (mysql_num_rows($result) > 0) {
    while($rowtype = mysql_fetch_assoc($result)) {

så har jeg en if else sætning meed:

if($$rowtype['type']=="1")
{

Men der kommer intet ud af dbét ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. august 2005 - 22:57 #1
Prøv

if($rowtype['type']=="1")
Avatar billede mewm Nybegynder
05. august 2005 - 22:59 #2
eriks's virker nok også, men den rigtig måde er nok:

if($rowtype['type'] == 1)
Avatar billede artico Novice
05. august 2005 - 23:09 #3
det virker ikke ? hvis jeg prøver:
echo "<pre>";
print_r($_POST);
echo "</pre>";

Viser den bare et timt array ? så det må gå galt i udtrækket ??
Avatar billede artico Novice
05. august 2005 - 23:09 #4
timt = tomt :-)
Avatar billede kring Nybegynder
06. august 2005 - 00:40 #5
Dit $_POST-array er tomt, fordi at du ikke poster noget. Det har ikke noget at gøre med dit DB result-set.

Prøv i stedet at skrive $result ud:

echo "<pre>";
print_r($_result);
echo "</pre>";
Avatar billede nielle Nybegynder
06. august 2005 - 07:22 #6
Indholdet i $_POST har intet som helst at gøre med det udtræk du laver fra din database. Det er simpelthen to uafhængige ting. $_POST kan derfor sagtens være tomt uden at det siger noget som helst om dit problem med at tjekke på din rowtype.

Du bliver nok nødt til at forklare lidt mere om hvad det er du ønsker i din kode.
Avatar billede artico Novice
06. august 2005 - 09:17 #7
Jeg har en menu i if else som skal kunne ses som følger:

if($rowtype['type']==1 : Vis administrator menu!

else if($rowtype['type']==2 : vis standard menu

else if($rowtype['type']==3 : vis en anden menu

Det afhænger alså hvilken type "man" er i DBén
felter i DBén: brugernavn,kode,type,synlig (synlig =on)
Det var såmænd bare det :-)
Avatar billede nielle Nybegynder
06. august 2005 - 09:19 #8
Får du stadig ikke noget ud? Så prøv, som debug, at udskrive rowtype['type'] i stedet for kun at teste på den. Det kunne jo tænkes at den indeholdt noget andet end det du forventede.
Avatar billede kring Nybegynder
06. august 2005 - 09:26 #9
Har du prøvet at udskrive $result som jeg foreslog tidligere?

$result = mysql_query("SELECT type,synlig from administratore where synlig ='on' ") or die(mysql_error());
echo "<pre>";
print_r($_result);
echo "</pre>";
Avatar billede artico Novice
06. august 2005 - 09:35 #10
kring : No siden er blank kun <pre></pre> i vis kilde ?
Avatar billede nielle Nybegynder
06. august 2005 - 09:43 #11
Prøv med denne variant af din SQL:

$result = mysql_query("SELECT type,synlig from administratore") or die(mysql_error());
Avatar billede artico Novice
06. august 2005 - 09:51 #12
Jeg har sat en error_reporting(9); ind i toppen og den siger NU:

Resource id #4

?
Avatar billede kring Nybegynder
06. august 2005 - 09:58 #13
Der var også en fejl i det jeg skrev, så hvis det er det du har copy/pasted så prøve lige at teste det her i stedet for:

$result = mysql_query("SELECT type,synlig from administratore where synlig ='on' ") or die(mysql_error());
echo "<pre>";
print_r($result);
echo "</pre>";
Avatar billede artico Novice
06. august 2005 - 10:16 #14
Jeg har fået den til at udskrive på flg. måde:

  $result = mysql_query("SELECT id,brugernavn,kode,type,date_format(admin_oprettet, '%d.%m.%Y %H:%i') AS admin_oprettet from administratore where synlig ='on' ") or die(mysql_error());
  if (mysql_num_rows($result) > 0) {
    while($row = mysql_fetch_assoc($result)) {
    echo "    $row[id]\n\n";
    echo "    $row[brugernavn]\n";
    echo "    $row[kode]\n";
    echo "    $row[type]\n";
    echo " <br>";
        }
-- Så nu skal jeg "bare" have lavet en if sætning der skal vise menuerne ?
Avatar billede nielle Nybegynder
07. august 2005 - 11:11 #15
Prøv at poste det der bliver udskrevet, så kan vi nok komme videre her.
Avatar billede artico Novice
07. august 2005 - 11:53 #16
jeg fandt en løsning.. jeg skulle bare "nærlæse" if else sætningen ordentligt :-)
Men kan du hjælpe mig med et SELECT menu? Jeg har dette udtræk i en SELECT vil gerne have den "kikker" i DBén først for at vise mig valget i selecten ?

<select size="1" name="redigere_sb" >
                                                        <?
$mysqlGetmenu = mysql_query("select id,sb1_butiksnavn from butikker ");
while($mysqlRow = mysql_fetch_array($mysqlGetmenu))
{
echo "<option value='".$mysqlRow['id']."'>".$mysqlRow['sb1_butiksnavn']."</option>";

} ?>
</select>
Please....
Avatar billede nielle Nybegynder
09. august 2005 - 21:24 #17
Hmmm, nu synes jeg jo at du har fået svar på det du oprindeligt spurgte om. Og så er det vel egentlig mest fair imod dem som har svaret korrekt at give dem deres poitn for at spørgsmålet udvikler sig til noget helt andet.

Nå det så er sagt, så er jeg faktisk ikke helt sikker på at jeg ved præcis hvad det er du ønsker at opnå. Du vil hente pukterne i din select-menu fra en database, så meget er klart. Men vil du også hente hvilket af punkterne som er selected fra databasen? Hvad så når der er flere brugere som forsøger at bruge dit site på samme tid? Normalt ville man derfor gemme netop den slags ”pr. bruger” oplysninger i en session eller i en cookie. Ikke i databasen.
Avatar billede artico Novice
09. august 2005 - 21:39 #18
Det er helt ok... bare kom med svar!
Avatar billede nielle Nybegynder
09. august 2005 - 21:45 #19
erikjacobsen har så vidt jeg kan se lagt et svar for længe siden. Det er skam ikke point til mig selv jeg er ude efter. :^)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. august 2005 - 21:48 #20
Ingen point til mig, tak, og: nej, jeg har ikke lagt noget svar.
Avatar billede nielle Nybegynder
12. august 2005 - 11:54 #21
Hmm, hvis der ikke er nogen som vil have point (jo, måske mewm?) så skulle vi måske bare gå vidre...

... er jeg faktisk ikke helt sikker på at jeg ved præcis hvad det er du ønsker at opnå. Du vil hente pukterne i din select-menu fra en database, så meget er klart. Men vil du også hente hvilket af punkterne som er selected fra databasen? Hvad så når der er flere brugere som forsøger at bruge dit site på samme tid? Normalt ville man derfor gemme netop den slags ”pr. bruger” oplysninger i en session eller i en cookie. Ikke i databasen.
Avatar billede artico Novice
12. august 2005 - 13:16 #22
OK, men det var/er en admin funktion som kun udføres af én person, det er ok nu, tak for indsatsen, send et svar så fordeler jeg point :-)
Avatar billede nielle Nybegynder
12. august 2005 - 13:20 #23
Nej tak :^)