Avatar billede amd Nybegynder
05. august 2005 - 20:18 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kommer jeg videre ?

Hej Folkens...
Har læst en række begynder artikler og sådan fra udvikleren.dk
Kan nu gemme lidt data i filer, og lave if systemer osv.... Men ikke noget avanceret over hovedet.
Hvordan vil I anbefale mig at kommme videre? Nogle der har nogle super artikler/guides el. lign, som passer til mit niveau ?

/Amd
Avatar billede arne_v Ekspert
05. august 2005 - 20:23 #1
Har du også studeret de objekt orienterede features i C++, templates og STL ?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. august 2005 - 20:24 #2
Der kommer et punkt hvor man lærer mest ved at skrive en masse kode.
Avatar billede amd Nybegynder
05. august 2005 - 20:26 #3
jeg synes jeg har lavet et par programmer som har været et ok arbejde i, men er gået lidt død, og tom for idéer til programmer ud fra min viden.
Templates og STL ved jeg ikke rigtig hvad er ? Kan umiddelbart ikke finde dem under artikler på udvikleren?
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2005 - 20:28 #4
Prøv evt. at søge på google.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. august 2005 - 20:28 #5
Avatar billede arne_v Ekspert
05. august 2005 - 20:29 #6
Avatar billede arne_v Ekspert
05. august 2005 - 20:30 #7
og har du styr på virtual, pure virtual, copy constructor, = operator ?
Avatar billede arne_v Ekspert
05. august 2005 - 20:32 #8
Og man kan altid finde på programmer !

Du kan lave et Poker spil.

Du kan lave et SuperLiga manager spil.

Du kan lave et regnskabs program.

Du kan lave et kartotek med dine CD'ere.

Du kan lave fysik simulationer.

etc.etc.
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
05. august 2005 - 20:40 #10
Jeg kan anbefale Jesse Libertys "Object Oriented Programming" (på dansk "C++ Grundbog".)
Den er dyr, men pengene værd (www.libris.dk)
Alternativt kan du hente den gratis e-bog de også har, men kvaliteten er derefter :)
Avatar billede arne_v Ekspert
05. august 2005 - 20:52 #11
Jeg skal lige understrege at mine links var tiltænkt som en forklaring på
hvad templates og STL er - ikke som en dækkende tutorial til dem
Avatar billede amd Nybegynder
06. august 2005 - 12:06 #12
Hehe mange tak for forslag osv :)
Andre end Arne, som skal have points?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. august 2005 - 12:33 #13
et svar
Avatar billede amd Nybegynder
06. august 2005 - 12:51 #14
Nemlig ;) så får du sq hele puljen :)