Avatar billede c-sharp Nybegynder
05. august 2005 - 14:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til clientId på dynamisk tilføjede komponenter

Jeg har en side hvor komponenterne (textbox, label osv) tilføjes dynamisk. Det gør jeg på følgende måde:

((PlaceHolder)e.Item.FindControl("komponentholder")).Controls.Add(sk.indtastFelt);

Jeg skal have sat fokus på den første kontrol, men for at kunne gøre det ved hjælp af et javascript har jeg brug for clientId for den kontrol. Hvordan får jeg det clientId?

Jeg har prøvet at få det i forbindelse med at jeg opretter kontrollen, men det er ikke det rigtige clientId.
Avatar billede -psycho- Nybegynder
05. august 2005 - 21:51 #1
du kan sætte id på controllen når du laver den.

TextBox txtbox = new TextBox();
txtbox.ID = "txtbox1";

bla.bla.Controls.Add(txtbox);

så skulle textboksen gerne have id'et txtbox1. Eller det er måske det du har prøvet ?
Avatar billede c-sharp Nybegynder
06. august 2005 - 13:51 #2
Det er fordi at jeg skal tilgå kontrollen via java-script og jeg har derfor brug for clientId.
Avatar billede martins Nybegynder
06. august 2005 - 19:47 #3
Problemer er vel ASP.Net's automatisk sikring af at id'er er unikke. Problemet er at der bliver sat _ctl0_ eller lignende foran alle id'er. Du kan finde et elements id ved at kalde ClientId property på et element - fx "txtbox.ClientId".
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. august 2005 - 00:39 #4
hej c-sharp :o)

du må overføre de id's du skal arbejde med i dine scripts som parametre, eller generere scriptet dynamisk også.

som martins skriver, kan du få id'et ved someControl.ClientID.... du skal dog huske, at kontrollen SKAL være sat ind i kontroltræet før du får det endelige id.

mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
10. august 2005 - 17:06 #5
hvordan ser det ud her c-sharp?
mvh
Avatar billede c-sharp Nybegynder
18. august 2005 - 13:38 #6
Det ser ikke så godt ud :-/ for det jeg gerni ville kan ikke helt lade sig gøre...

Nå men jeg snepnet du bekræfetede det jeg frygtede "du skal dog huske, at kontrollen SKAL være sat ind i kontroltræet før du får det endelige id."

Så smid et svar så er der point.
Avatar billede snepnet Nybegynder
18. august 2005 - 16:50 #7
ok - det siger vi bare, men jeg er nu ret sikker på at det kan lade sig gøre ;o)
- du er velkommen til at skrive på messenger... har du mig ikke på listen, så drop din info her, så adder jeg dig.
mvh