Avatar billede casper_rf Nybegynder
05. august 2005 - 13:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Valuta converter?

Jeg kunne godt tænke mig at får fat i en "fil/kode" til min hjemmeside, hvor så på siden kunne skrive hvilke valuta man ønskede at veksle, fra og til, og hvor meget, og at den så regnede det ud for en, den mest optimale ville også være hvis den kunne opdatere sig selv.
Avatar billede stone Forsker
05. august 2005 - 14:05 #1
jeg har da en liggende i mine gemmer, men har ik lige pt tid til at finde den frem.

Jeg kan kigge efter den i aften. den kan ikke opdateres via valuta.dk eller lign..

men da kurssvingerne er marginale betyder det ikke så meget i den sammenhæng. Tror den har 3 valutaer men kan redigere ret let - til andre valutaer.
Avatar billede hexya Nybegynder
05. august 2005 - 14:14 #2
Det skulle jeg mene det første link, jeg lagde til dig i dit identiske spørgsmål kan.
http://www.gocurrency.com/add-converter.htm

Du må ikke have to enslydende spørgsmål liggende på Eksperten.
Og jeg vil mene det er for sent at fortryde din point-størrelse, når der allerede ligger kommentarer.
Havde det havde været mig alene, der havde kommenteret ville jeg have sagt, at du kunne lukke det andet (tage pointene selv) og lade dette spørgsmål stå åbent, men der er allerede andre, der har forsøgt at hjælpe dig i dit først oprettede spørgsmål.

Så du må selv oprette et svar i spørgsmålet her, og så acceptere dit eget svar, for at returnere pointene til dig selv. Og lade dit andet "dyrere" spørgsmål stå, desværre.
Avatar billede hexya Nybegynder
05. august 2005 - 14:14 #3
Her lige linket til dit først oprettede spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/spm/637656
Avatar billede hexya Nybegynder
05. august 2005 - 14:23 #4
Og nu ser jeg at du ikke kun har oprettet spørgsmålet en, men hele tre gange - det er jo et Kinderæg - og den går bare ikke :^) Så luk de to sidste nr 2.) og 3.)

1.) http://www.eksperten.dk/spm/637656
2.) http://www.eksperten.dk/spm/637658
3.) http://www.eksperten.dk/spm/637660
Avatar billede hexya Nybegynder
05. august 2005 - 14:29 #5
Du kan også lægge en kommentar i det første, hvor du fortæller at du er "fattig" nybegynder på eksperten, og at det egentlig kun skulle have være 60-point. Det skulle undre mig om ikke alle, der svarer dig vil give dig 40 tilbage i byttepenge. Folk herinde er nemlig rigtig flinke - som flest :^)
Avatar billede casper_rf Nybegynder
05. august 2005 - 15:57 #6
dsds
Avatar billede stone Forsker
10. august 2005 - 21:34 #7
her fra gemmerne.... du er selfølgelig nød til at sætte de nye kurser på da den her er fra 2000....

<HTML>
<HEAD>
    <TITLE>JavaScript - Valuta</TITLE>

<script language="JavaScript">

//funktion til beregning af valuta
function omregn() {
if (document.valuta.way.selectedIndex == 0) document.valuta.ud.value=(document.valuta.ind.value)*745.03/100
if (document.valuta.way.selectedIndex == 1) document.valuta.ud.value=(document.valuta.ind.value)*88.63/100
if (document.valuta.way.selectedIndex == 2) document.valuta.ud.value=(document.valuta.ind.value)*91.81/100
if (document.valuta.way.selectedIndex == 3) document.valuta.ud.value=(document.valuta.ind.value)*380.93/100
if (document.valuta.way.selectedIndex == 4) document.valuta.ud.value=(document.valuta.ind.value)*113.58/100
if (document.valuta.way.selectedIndex == 5) document.valuta.ud.value=(document.valuta.ind.value)*7.2750/100
if (document.valuta.way. selectedIndex== 6) document.valuta.ud.value=(document.valuta.ind.value)*767.83/100
}

</script>
</head>

<body background="#ffffff">
<form name="valuta">

<center>
<table cellspacing="2" cellpadding="2">
<tr>
    <td><font size="+2" face="arial"><b><center>Valutaomregner</center></b></font><br><br></td>
</tr>
<tr>
    <td><center>
<font face="arial"><b>Vælg valuta: </b></font><select name="way">
<option>Ecu
<option>Svenske kr.
<option>Norske kr.
<option>D-Mark
<option>Franske Franc
<option>Japanske yen
<option>US Dollar
</select>
<br>

<font face="arial"><b>Indtast beløb: <input type="text" name="ind" size="10">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<input type="button" value="Beregn" onClick="omregn()">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<font face="arial"><b>Koster: <input type="text" name="ud" size="15"> <font face="arial"><b>Danske kr.
</center>
    </td>
</tr>
</table>
</center>

</form>
<center>Kurserne er fra 14-3-2000</center>
</body>
</html>
Avatar billede casper_rf Nybegynder
11. august 2005 - 06:40 #8
Mange tak for den stone.. :-) men det jeg helst ønsker er en der kan opdatere automatisk.. :-)
Avatar billede torbeno Nybegynder
07. september 2005 - 11:53 #9
Jeg har én der er lavet i EXCEL som opdateres fra nationalbankens database - hvis det kunne hjælpe dig!
Avatar billede casper_rf Nybegynder
07. september 2005 - 12:36 #10
Mange tak for hjælpen "torbeno" men jeg har fundet en jeg kan bruge.. :-) ellers tak igen.