Avatar billede ramad Praktikant
05. august 2005 - 13:29 Der er 2 kommentarer

Stored procedure - sammenligning af data fra samme tabel.

Jeg har fået mig et problem med performance i en stump kode jeg har siddet og arbejdet på. Jeg skal køre alle rækker igennem i en tabel, og derefter lave beregninger på hver række alt afhængigt af hvordan rækken ser ud. Hver række i tabellen har en "mod" tabel og måden man ser forskel på dem er en markør, der enten er U eller P.

Hvordan kører jeg lettest(performancevenligt) igennem min tabel og får sammenlignet alle rækker?
Avatar billede jtbroad Nybegynder
06. august 2005 - 20:06 #1
kan du ikke styre det med en case sætning?
select feltnavn som a
case a = U
then begin
gør noget
end
else ....

eller noget i den retning. Tjek syntaksen i T-sql hjælp
Avatar billede beef12 Nybegynder
08. august 2005 - 09:53 #2
Hvis du bruger .NET, ville jeg foreslå at anvende sqlDataAdapter, så du får alle data repræsenteret i din kode, hvorefter du kan manipulere/sammenligne/whatever uden at påvirke databasens performance.