Avatar billede freecodersfreak Nybegynder
05. august 2005 - 13:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får man dette til at virker?

Hej,

Jeg bruger følgende snip i et check-script som validere brugeroplysninger:

else if (!/^[abcdefghijklmnopqrstuvwxyzæøåÆØÅABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUWVXYZ1234567890,. ]+$/i.test(validateObject.val)){
  errors += language['start'] + language['field'] + validateObject.HTMLname + ": Du bruget en øv-tast" + "\n";
}

Som det er nu kan man ikke anvende bindestreg eller underscore (sp). Hvordan inkludere jeg disse tegn? Jeg har prøvet at skrive dem ind i linien, men bindestreg bliver til vist minus og laver ged i det.

Mvh
FcF
Avatar billede freecodersfreak Nybegynder
05. august 2005 - 13:25 #1
Luk reklamen for at se koden...
Avatar billede busschou Praktikant
05. august 2005 - 14:25 #2
else if (!/^[a-zæøåÆØÅA-Z1234567890,.\- ]+$/i.test(validateObject.val)){
  errors += language['start'] + language['field'] + validateObject.HTMLname + ": Du bruget en øv-tast" + "\n";
}
Avatar billede busschou Praktikant
05. august 2005 - 14:26 #3
bindestregen skal escapes, når der står a-z så tæller det for hele intervallet, det samme kan du gøre med tallene
else if (!/^[a-zæøåA-ZÆØÅ0-9,.\- ]+$/i.test(validateObject.val)){
  errors += language['start'] + language['field'] + validateObject.HTMLname + ": Du bruget en øv-tast" + "\n";
}
Avatar billede busschou Praktikant
05. august 2005 - 14:27 #4
underscoren glemte jeg men den mener jeg bare du taster med
else if (!/^[a-zæøåA-ZÆØÅ0-9,._\- ]+$/i.test(validateObject.val)){
  errors += language['start'] + language['field'] + validateObject.HTMLname + ": Du bruget en øv-tast" + "\n";
}
Avatar billede freecodersfreak Nybegynder
05. august 2005 - 15:05 #5
ah! smid et svar :)
Avatar billede busschou Praktikant
05. august 2005 - 15:09 #6
svar :o)
Avatar billede roenving Novice
06. august 2005 - 02:43 #7
-- og \w repræsenterer bogstaver, tal og underscore (med lidt forskellige implementationer i forskellige browsere !-), så man burde kunne nøjes med:

else if (!/^[\wæøå ,.-]+$/i.test(validateObject.val)){
Avatar billede freecodersfreak Nybegynder
08. august 2005 - 16:03 #8
Takker!